Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Vi får se, blir skuffet hvis dette tar 3 måneder:

Almir:
Our ambition is to go live with the new matchmaking system and additional
fixes within the coming weeks, and no later than the end of the year.
Does that mean that we want to release it on 31st of December?
Absolutely not, we want to get it done ASAP.

kilde:

Interessant at Tobii stiger såpass mye mer på denne nyheten, men det kan være fordi denne “prototypen” kan åpne opp et stort marked selv om starvr ikke blir en hit? Eller et det fordi Star ikke er notert på en ekte børs og mange store ikke får handle der?

Jeg trodde reaksjonen kunne bli omvendt siden jeg har tenkt at Star har mer hausete investorer

2 Likes

Kanskje de tenker at de andre leverandørene av VR-headsett også kommer til å gå for Tobii for eyetracking?

3 Likes

Ja, de kan jo vise frem denne prototypen til de store og bruke det til å selge seg inn der.

Klart… Tobii har jo klart å selge noe her… Og har man solgt noe, ja da er det noen som betaler… Ergo, mer utgifter på StarBreeze.

Jeg så et intervju med teknikk-sjefen i STAR og han gikk langt i å antyde at STARs mål er å videreutvikle STAR VR til de når et nivå der andre kan ta over. Noe jeg tolket som å selge STAR VR til andre for en langt høyere pris.

4 Likes

Eye tracking kanskje er ekstra viktig med stort fov, de har jo rapportert om at folk beveger øynene mer enn hodet når de tester starvr. Dette er litt mer spennende nå synes jeg med dette nye samarbeidet. De får også en partner som sikkert kan litt mer om hw :slight_smile:

her er intervjuet fra 5:10 kommer det mest interessante

tror han sier;
"“and when we reach the point we want I’m pretty sure someone is gonna take that somewhere.”"

2 Likes

Tobii opp 7,5% på en høyere market cap

1 Like

Interessant nivå, holder sma50 på nedsiden denne gangen?

Det er en interessant kombinasjon. Kanskje svenskene er inne på noe her :slight_smile:

Her er en video som viser hvordan eye tracking kan brukes i et vanlig spill

Noen våkna?

Jo masse bra hausestoff. La oss tenke litt på hvordan det kan bli fantastisk… MEN så var det dette med BØRS igjen da. Selkskaper må faktisk legge ned prosjekt om kassa blir tom, Market Cap går altså ned når EBIT er under forventning osv… Her diskuterer vi og en aksjes verdi og da er det ikke bare fantasier om gutteromsdrømmer som betyr noe. Hold i det minste en fort på bakken.

lol… Du kan nå tro det… Skal vi vedde på hva som skjer når SB kommer med EBIT under 0en neste kvartal.

Det kan vi göra, jag gissar på att ingen bryr alls :smile:

Alla väntar tills 2016 och framåt, face it.

2 Likes

Såvidt jeg kan skjønne, så vil både EBIT og cashburn være mye bedre i FQ1 2015/16 enn FQ4 2014/15. Retailsalget var på ca 50% sist jeg sjekket, mens Steam-salget var ca 50% bedre, totalt sett, litt ned. Utgiftene er guidet klart ned av Starbreeze, ikke så rart ettersom de ikke skal lansere et spill på to plattformer dette kvartalet og ikke har gjort noen oppkjøp/publishing avtaler/e.l.

Starbreeze har ikke penger til å fortsette cashburnen som de har hatt de to siste kvartalene, så hvis de ikke sjanser på Geminose/John Wick, så vil cashburn falle. Jeg tror de har planlagt med inntekter fra Payday 2 og lite annet, for å være på den sikre siden.

Jeg liker det jeg ser med StarVR-planene, hvor de ikke nødvendigvis skal eie prosjektet alene framover, men ønsker å utvikle produktet videre for så å selge hele eller deler av prosjektet.

2 Likes

Enig. Liker at de har fått med seg en partner som vil satse på dette og som har erfaring fra hw og kanskje har gode forbindelser. Sammen har de et veldig unikt konsept. Har kjøpt litt idag, håper kursen holder seg over sma50, som jeg ser på som teknisk viktig nå.

2 Likes