Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Bet is on… Hva vedder vi om?

(altså veddemålet er, hva skjer med StarBreeze på neste kvartals rapport når StarBreeze kommer inn med rød EBIT og Cashburn over 20 mill SEK)

Vi er veldig på et vippepunkt når det gjelder det tekniske nå.

Swedish bulls har fortsatt short signal, men skriver:

Det som jeg ser mye på, spesielt i Star er SMA50. Den har ligget under dette nivået nå lengre tid og aldri klart å bryte opp. Nytt forsøk i dag og det er det jeg i all hovedsak ser på nå (når det gjelder TA). Det som er positivt er at SMA50 har begynt å flate ut og er nå nesten horisontal.

Det for tidlig å konkludere noe nå, og det blir spennende å følge med de neste dagene. Jeg ser for meg at det kommer et brudd den ene eller andre veien snart.

2 Likes

Jag tror som dig Gordon att OM de redovisar “rød EBIT” så kommer aktien sjunka då det handlar så mycket om psykologi. Hur mycket och hur länge är svårt att veta.

Men nu har du ju nämnt “rød EBIT” och kurs på 4-5 kr ganska länge…så den stora frågan är om du får rätt denna gången?? Och det borde väll vara detta som vadet handlar om?

3 Likes

Jeg sier vi skal til 5-6 (og det er etter splitten), ikke 4-5. Det er faktisk mer enn 5 kroner før splitten. Grunnen til jeg økte verdien på selskapet var at SB hadde to fine kvartal i 2014/2015 hvor de dro inn adskillig mer enn bade jeg og markedet forventet av PD2. Men nå tror jeg onetrick pony beginner å miste futten og jeg tror det blir rødt og rødt ut dette året hvertfall. Det er ikke noe særlig det når man samtidig i stortempo Brenner av penger.

Nå er selskapet grundig overpriset.

Det vil avhenge. Starbreeze har en rekke ting de skal lansere om det blir gjort på floppete vis så…

Det vil avhenge av investorene, hvor tolmodige de er, jeg tipper at investorene gir StarBreeze et halvt år på å innfri. Etter det halve året så vi veien videre bestemmes avhengig av hvordan de ligger ann.

Noen som melder at remium har satt kjøp og målkurs 16.5

https://www.avanza.se/placera/forum/trad.927.1887101.html

Ser ut som vi går under SMA50 idag.

Holder denne litt til.

Hvorfor stuper Starbreeze i dag? -4% ned nå… Er hausefesten avlyst? Det er det som er greia, når all boblevillig kapital allerede er i aksjen så vil den ikke stige lengre på fluffye meldinger om glansbilder og evig hygge. Aksjen begynner i stadig større grad å oppføre seg normalt, for vanlige investorer kjøper ikke når de vet at utsiktene bare er mer brent kapital og enda rødere EBIT de nærmeste kvartalene…

Kanskje det… Halve USD veddemålet ble solgt i dag så kanskje jeg skal sette av penger til en short. Har short konto alt er klart… Men hadde tenkt å bruke pengene på noe annet…

Jeg er litt mer positiv etter den nye avtalen. Snur den her rundt 12 ser jeg på det som positivt for videre utvikling. Bryter den derimot ned under støttenivået rundt 11.60 ser det ganske mørkt ut. :see_no_evil:

Edit: Så litt nærmere på det og slik jeg ser det nå er den fortsatt innenfor kilen (dessverre).

Vel 2 gangen på et halvt år er ikke like bra som 3 gangen på en måned er det vel?

For meg er det mer nyttig å vedde på for eks. FUNCOM en å fucke med ditt navlebeskuende StarBreeze… Men don’t worry skal starte prosessen. Tar lengre tid å Shorte… Lettere å ringe inn om morgenen…

2 Likes

Tror StarBreeze blir GRuuuuset i det selskapet de er med sin hjemmelagde VR satsning. De kommer til å gå tits up om de skal konkurere med Facebook:

Hvorfor har du en vendetta på Starbreeze? Du virker som en ellers oppegående person, men i Star tråden finner jeg ikke mye fornuft hos deg. At Starbreeze kan tjene mye penger på VR er ikke usannsynlig.

VR kommer uten tvil til å bli enormt. Selskapene som spiller kortene sine riktig vil sitte igjen med store penger.

Eier ingen aksjer i Star atm, men ser ikke bort fra at jeg involverer meg etterhvert.

4 Likes