Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Virker det sånn…?

Nei, jeg bare synes det er helt villt å se på at et velorganisert kobbel av personer både på og av StarBreeze sin lønnsslip (som i at det kan være stakeholders som poster her) avløser hverandre og hauser denne aksjen så jævlig. All denne hausinga er jo bra for StarBreeze fordi de kjøper jo villig vekk ymse ting som de finner for godt ved å betale med aksjer, så man kan jo saktens lure hvem hauserne er… Det sagt, dette er IKKE nødvendigvis bra for aksjonærer (folk på dette forumet), så noen må jo snakke fornuft til folk. StarBreeze er priset himmelhøyt. Det er helt villt at de er priset til 3 milliarder uten å generere mer enn under 10 mill SEK i kvartalet samtidig som de i praksis ikke har klart annet enn en ting, og det er PD2 på PC. PD2 på konsol gikk jo ganske meeeehh for PS4 og ble flopp for XBone… Så alt i alt er der stor risiko assosiert med denne gjengen før de beviser mer. Det er da på sin plass å påpeke hvor mye SB egentlig skal ha i bunnlinja for å forsvare sin sinnsykt høye marketcap.

Det som vanligvis skjer når EBIT ikke står i stil til MarketCap er at akjsen faller i verdi. Dette skjer uansett hvor mange ganger man roper til markedet at man “liksom” gjør investeringer og at man derfor ikke trenger generer penger i bunnen. Når man Brenner av cash i høyt tempo så gjør ikke det saken bedre. Snart er sparegrisen slunken/tom… Det kommer til å bli i overkant spennende da om SB klarer å innfri på sine prosjekt eller ikke. Hvis de ikke infrir, vel… da er de på en måte tilbake i gjørma.

Er det ønskelig at jeg ikke forstyrrer hausetiraden inne her? Er det bare slik at nøkterne tanker bare er greit om det gjelder FUNCOM?

Jeg i hvertfall velger nå å være litt skeptisk til de samme 5, 6 karene som gruppeflagger og gruppehetser de som kommer med kritikk av StarBreeze aksjen (jeg oppfatter det slik hvertfall). Synes det virker suspekt at ting blir litt sånn voldsomt organisert. Det kan være jeg tar feil, men la oss alle være fullstendig klar over at dette er et anonymt aksjeforum forum, man vet ikke hvem de ulike individene egentlig er og hva de måtte ønske å oppnå. Vi har ikke oversikt over stakeholders i StarBreeze, og det eneste rette da er at man får ha både positive stemmer og negative stemmer for StarBreeze som aksje. Egentlig gjelder det alle aksjene som diskuteres her. Altså, StarBreeze tåler en stemme som peiker på de negative aspekt. Funcom må tale hele StarBreeze juntaen 24/7 i så måte, med et lass usakligheter på toppen (ta for eksempel dette bildet som ble poster i går i TSW diskusjonen). StarBreeze tåler definitivt et parr stemmer som snakker litt fornuft i all denne euforien, og personlig så tror jeg det er et parr karer her inne som og sitter litt for nære SB ledelsen og deres samarbeids partnere… MEN misforstå meg ikke, de fleste her er en lovely bunch… MEN som sagt forumet er anonymt.

Det var for 30 poster siden, ikke så rart svarene dine er helt fjerne da, hvis du ikke vet hva du svarer på :stuck_out_tongue:

EDIT: Vi alle har vel postet noe upassende her og der (du ikke minst). Jeg kan ikke se at jeg har postet noe upassende eller ukorrekt i kontekst av dagens diskusjoner.

Jeg evaluerer jo faktisk mulighetene for å sette en short. Du vet jo det, så ja interessen er økende.

EDIT:men bare for å gjøre deg glad så skal jeg poste noe positivt om StarBreeze i morgen :wink: . Men før jeg gjør det, la meg spørre, hva synes dere om Trenden på TWD IPen. Det er jo definitivt fallende interesse det siste året.

En annen ting jeg og lurer på, hva er denne spin of en " Fear The Walking Dead". Er ikke det et problem om disse forskjellige IPene erroderer hverandres marked?

Var 12,05 bunnen? :slight_smile:

? Ehhh… hvorfor det. Er kommende røde rapporter plutselig avlyst?

Alltså, det finns inte en chans att kommande rapporter kommer vara röda. Vart har du fått det ifrån? Hur räknar du då? Ska intäkterna plötsligt upphöra?

WHAT !!??

Utgiftene er skyhøye, og omsetning forventet en god del lavere. Da blir EBIT negative. EBIT var bare ~9 mill SEK nå.

Omsetning er forventer jeg at er litt lavere (50% lavere retailsalg, 50% høyere steamsalg), utgiftene er forventet sterkt ned iflg sist kvartalsrapport.

Lavere og lavere topper… ser ikke bra ut hverken teknisk eller fundamentalt.

Og klart, VR kan bli stort, og Star kan få en bit av den kaka, men det kan også veldig fort bli en rådyr hengemyr. Det er mye historikk som taler i mot en slik HW utvikling-oddsene er nok ikke så gode uansett hvordan enkelte av dete vrir og vender på det…

Det har også vært mitt utgangspunkt, men tror at prosjektet kan få stor oppmerksomhet for den nyskapende teknologien iom samarbeidet med Tobii som er verdensledende innen sitt felt, og sikkert hakket mer profesjonelle og realistiske når det kommer til hw enn det jeg i hvert fall har mistenkt Star for å være. Tror ikke de hadde satset på dette hvis de mente det var et useriøst hobbyprosjekt.

1 Like

Siste topp var litt høyere enn den forrige :slight_smile:

Fordi det er en type feilinvestering som kan velte ellers store og veldrevne selskaper

Enig, det er viktig at Geminose og starvr, valhalla investeringene er troverdige.