Ava solgt nesten en million aksjer, er det avanzamannen?
Ser at noen spekulerer i at det er DB (de kjøper jo aksjer med jevne mellomrom)
https://www.avanza.se/placera/forum/trad.927.1893193.html
Ja, ja det er ivrige kjøpere over 12 i hvert fall, uansett hvem dette er.
Edit: Det kan også være noen som tror at DB vil selge aksjer igjen, slik de gjorde sist.
Ja det må jo være det. Folk selger fordi de EGENTLIG ønsker kjøpe… Fornektelse kaller man slikt.
Når det gjelder privatpersoner så virker det som sjabt på placeraforumet er den største og har litt under en million aksjer?
Virker ikke som en type som plutselig selger alt
Dessuten kan det skjule seg andre store private eiere under “FÖRSÄKRINGSAKTIEBOLAGET, AVANZA PENSION” (over 35M aksjer totalt)
Det kan så klart også handle om flere mindre som har valgt å selge i dag.
Ja, det blir morsomt å følge med videre. Jeg håper vi får litt mer info om Geminose nå i høst, selv om de sikkert vil holde mye hemmelig før det lanseres.
CBLDN er Valhalla aksjene Marquez og Arnaud.
De betalte også med aksjer (1.6%) for Orange Grove Media, og jeg tipper at Societe Generale kan være en av de folkene.
Så salget i dag er ingen av disse i hvert fall.
OK
Gordon er utestengt fra forumet de neste 7 dagene grunnet posting i denne tråden etter gjentatte advarsler.
Stadig brudd over sma50 intradag (også i dag), men det er først og fremst stengningskursen som er viktig å følge med på. Positivt at vi holdt oss over 12 på tross av det store nettosalget via ava i går.
Ser at MSI har begynt å selge i dag, da tipper jeg at en eller flere ava tradere/sparere har valgt å gå ut med tanke på at de spekulerer i at et nytt salg fra db kan presse kursen fremover.
Hvorfor denne interessen for det kortsiktige bildet? Trodde du ventet på TWD-launch, eller en pris tilsvarende det du venter ved TWD launch?
Sånn på kort sikt ja, TWD har nok lite for kursen de neste 6-12 månedene. På lang sikt, så er den på mange måter vinn-eller-forsvinn, ihvertfall når det kommer til en markedspris på 3mrd. Prisen på Starbreeze kan fort bli kuttet 50%, eller gå opp 100% utfra hvordan TWD gjør det.
… mao, jeg tror TWD er den klart største kursdriveren for Starbreeze på 12-18 måneders sikt.
Jeg kan jo ta feil, hvis f.eks Geminose gjør det stort, men i såfall vil jeg bli bra (postivit) overrasket. (Og mest sannsynlig litt grønn i trynet hvis jeg fortsatt sitter utenfor).