Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

En ting er sikkert kursen gruses 10 dager fra nå.

Hyggelig å se at folk tjener penger! Mulig jeg hadde fått vært med på turen selv om ikke Starbreeze-tråden på FI hadde vært så slitsom å følge med på. Håper dere som fortsatt er inne får en fortsatt fin reise, åpenbart spennende tider fremover.

Finns det en endaste anledning till det? :smile: Rapporten kommer vara precis i linje med vad alla förväntar sig, kanske något över. Så, varför ska den ner?

SB har ju goda möjligheter att göra en liknande eller STÖRRE vinst än föregående år men ändå tycker du kursen ska ner?

Hittade ett bra inlägg här där jag tycker någon sammanfattar läget ganska bra.
http://edmundcapital.com/2015/05/riskreducering/

2 Likes

Den meldingen synes jeg egentlig er positiv - det gir en god forklaring til 505 salget.

http://hugin.info/133226/R/1918337/686446.pdf

1 Like

Jeg tror du har rett, men markedet ser jo på dette som et innsidesalg, selv om det vel er salget til 505 games det er snakk om her? Jeg solgte meg litt videre ned, så nede på 50% nå. Er fornøyd med avkastningen jeg har hatt hittil, og vi er rimelig nærme det jeg så på som rimelig prising. Mao så er risikoen vesentlig høyere enn før.

1 Like

Det jeg mener er at dette forklarer hvorfor Bo solgte en andel til 505 tidligere (for å få ut midler så han kan kjøpe ut broren). Han øker jo totalt sett og må ha veldig stor tro på Starbreeze.

2 Likes

Men hadde Bo nok penger til å betale Broren det samme som 505 games betalte, litt over 11 SEK per aksje eller gikk de på tilbud? Det får vi nok aldri vite…

1 Like

Jeg sitter fortsatt på 50%, så jeg bare synes risk/reward ser litt dårligere ut. 3 millioner+ er jo noe jeg helt klart har troen på.

Nå tror jeg det for alvor begynner å butte imot.

Men dere har fortsatt 9 dager før det virkelige skrellet kommer.

et annet moment med denne brødre-handelen er at det er alltid en grunn til slike handler. har det vært en uenighet som har bygget seg opp over tid over stars strategiske valg, kanskje kjøpet av geminose, og nå er det berømte begeret fullt?

spennende tider i star

Virker som jeg er en av få som tolker dagens melding positivt. CEO øker og går all-in (trolig med lån?), vi vet ikke til hvilken kurs, men jeg tror det er sannsynlig rundt 11 siden det er det de får fra 505 og kursen nå står enda høyere. Tror ikke Ulf driver med veldedighet i forhold til broren.

Litt surt å sitte utenfor egentlig, tror/håper kursen kommer til å toppe rundt 15-16 kroner så da er vel 14.85 helt greit, men håper jeg får en fin inngang igjen senere når forhåpentligvis hypen går over til høsten med færre triggere…