Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Herfra blir det utforbakke onns! Vurdere å sette en short?

Hvis du har baller til å sette en short på Starbreeze nå, 1,5mnd før Crimewave kommer til Xbox one/PS4, så tar du veddemål jeg aldri hadde rørt. :smile:

1 Like

Jeg satt en short for en uke siden :wink:

Grunnen er som du har blitt forklart 100 ganger før. Ikke oppfør deg som at ikke hvem som helst med litt regnskaps forståelse kan argumentere denne aksjen til helvette. De har nesten ingen assets… bortsett fra sine cash… Og nesten ingen inntjening i bunnlinja…

Ja de har flere satsninger på vei ut, men som kjent er, ting som Feiler i launch skal nedskrives… Og da blir det dobbelt stygt. 0’en blir til - og vi er i gang med en lang spiral’a’la FUNCOM.

Var star på 12 for en uke siden Onns?

Hør… AKsjen din har blitt blåst opp til fantastiske høyder uten at de har jack shit av EBIT, Eiendeler eller utbytte å vise for seg… Nå er det på tide for dem å legge verdier på bordet som kan støtte disse ville aksjekursene.

Om du tror aksjen skal gå videre på fluff og luft, so be it. Jeg tror ikke, SB som alle andre aksjer skal til syvende og sist prises i henhold til tallene… La oss ikke kjekle om dette… Time will show. Nå skal SB selge som et villt helvette for å opprettholde kursen som denne forvokste puddingen har blitt blåst opp til.

Grattis til de som fikk med seg denne oppgangen… Men nå er leken over. Nå skal det klinge noe heftig i mynt for at denne ikke skal falle betydelig

12,40 - 13,95, vet ikke hvor du satte shorten din…

Backtrading gjelder ikke folkens :slight_smile:

Det var da et par uker siden din virtuelle short @cagey2

1 Like

Tiden er inne for klingende mynt…

Dersom salget er svakt ==> Svalestup

Dersom raport er svak ==> Svalestup

Ha nå vett mann, om noe skal vokse inn i himmelen så pass da i det minste på at talleneer der for å støtte det sånn nogenlunde. Kjempesmell under oppseiling.

Utrolig at markedet velger å gå imot CEO som øker såpass mye. Fasit i dag ble -4.83%, det blir spennende å følge med videre, også for oss uten aksjer. Tydelig at denne engasjerer :slight_smile:

1 Like

Helt enig i det.

Det har vel vært to transaksjoner her: først solgte værvtree til 505 games, så solgte Ulf sin andel av Værvtre til Bo for pengene fra 505 games.

Personlig solgte jeg rett og slett fordi Starbreeze må fortsette med å ha god suksess for å forsvare dagens kurs. Jeg tror de klarer det, men er ikke lenger 100% sikker, kanskje bare 60-70% sikker? Sikret meg litt i dag, og åpner opp for en trade hvis aksjen overreagerer ned en gang til. Solgte ikke alt ettersom jeg tror de kommer til å fortsette å gjøre det bra.

Jeg tror aksjen egentlig bare gjorde en liten pullback fra ATH. Ikke akkurat unormalt med så mye stigning over kort tid. Vi så det jo sist, at etter ATH på litt over 12kr, så stabiliserte kursen seg på 10-11kr.

1 Like

Visst gjelder det samme for Funcom. Det er bare det at aksjen allerede er priset til opphugging. Opphugging Cap for Funcom er på omlag 150 mill. SB til opphugging ligger i samme leia (de eier ikke sin egen spillmotor eller mange andre verdier bortsett fra cash) … Da kan du jo selv regne ut hvem som lider størst risiko for et solid stup. Funcom er allerede på vrakpant kurs. SB er oppblåst til sinnsyke høyder og har MEGET stor nedside…

1 Like