Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Nå har jeg tatt feil to ganger (et kjøp og et salg), men frister å gå inn igjen neste uke :slight_smile: Det er kanskje greit å ta feil noen ganger også med tanke på gevinsten man kan få av å være med på de store korreksjonene oppover, og helst slippe å være med på eventuelle ras. Jeg får se, synes det er positivt når piloten selv velger å øke med 30 millioner kroner. Tror det kan komme inn en del fra black market, og det er jo noen som spiller dette fortsatt: 37,998 nå

1 Like

Under 5 kroner ville vært et bra kjøp så det hadde jeg nok godt mulig tatt i på. Kunne vært et fint lodd å ha i tilfelle det ble hype frem mot release av de andre titlene eller at de andre titlene faktisk leverte veldig bra…

Flere positive enn negative for første gang siden black market

4 Likes

Hvordan er det der med A og B aksjer? A aksjer gir stemmer på Generalforsamlingen, men ikke B? Da vil vel i så fall alle kjøpe A aksjer så det er vel ikke så enkelt…

Det er ganske vanlig at den aksjen med minst handel er noe billigere, rett og slett fordi det kan være dyrere å selge, f.eks ved en negativ nyhet kan a få en stor spread. For den som er langsiktig er derfor A et godt valg, men for den som vil trade ut og inn kan b være tryggere og enklere å handle.

Det går også an å gjøre som Onns har skrevet at man kjøper a og bytter over til b så fort forskjellen er mindre, og så evt tilbake til a når den blir billigere. For den som gidder og har lave kostnader (valuta + kurtasje) :slight_smile:

2 Likes

Tenker vel at de som vil ha mer makt i selskapet kjøper A da. Hvorfor skulle noen i topp 10 kjøpe nye B aksjer?

Trodde bare B kunne konverteres til A og ikke motsatt?

Jeg mener du kan trade mellom dem, men ikke noe jeg holder på med… :slight_smile:

2 Likes

Ahha! :slight_smile:

1 Like

Hmm blir det et 1/30 forhold til TSW hos Funcom :smiley: ? 100 mill vs 3 Milliarder :wink: Å nei… glemte meg 9/10 av TSW spillerne spiller jo uten å bruke Steam.

Men gang med 9 du så blir det mer som normalt… FUNCOM omsetter tross alt for omlag 25 mill i kvartalet og det meste er fra TSW. Du tror ikke 10 000 stakkars individer står for det? Det er 2500 pr pers i kvartalet… :smiley: Det er drøyt, tror nok de fleste skjønner at realitetene kanskje heller er at antall spillere er høyere og det heller kanskje er omtrent 250 pr person i kvertalet…

Nei nå må du holde opp… Selv du skjønner at TSW spillerne ikke bruker 2500 kroner i kvartalet på TSW… I snitt !!! Det finnes ikke så mange ting å bruke pengene på. glem det.

Jeg har sagt tidligere at jeg tror mellom 50 000 og 100 000 ganske aktive… Jeg tror videre på 750 000 til 1000 000 solgte kopier alt i alt… Vi får håpe at stuntet med The Park og annet lykkes og at dette skal økes fremover. Ville vært hyggelig…

Tror derfor at The Park kan selge adskillig bra når Funcom gjør spillet tilgjengelig i funcom.com shop.