Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Hadde de fortsatt hatt H1 2016 som som releasevindu, så hadde jeg vært enig. Det er endret til 2016 (som jeg tolker som Q4 2016). Hvis det stemmer, så er Q4 2015 litt tidlig å komme med Geminose-nyheter. Jeg tror vi først får vite noe i Q2 2016, to kvartaler før launch.

Forrige gang så vi mer enn en dobbling i kursen, for så å se den falle 30-40%. Dette først og fremst på spekulasjon om framtiden, uten noen konkrete indikatorer på hvordan det faktisk vil gå. Det hadde ikke overrasket meg om noe lignende er i ferd med å skje nå.

Konkret informasjon på hvordan det går med Geminose og TWD tror jeg vi først ser i Q3 2016, i mellomtiden, så tror jeg aksjen vil trades ganske heftig.

Stigningen kom etter at Bo kjøpte aksjer for 30 MSEK tror jeg, aksjen var jo på vei ned i avgrunnen før det.

1 Like

Nei, det har det ikke. Tror du jeg gidder å prate ned aksjer fordi jeg tror det gjør at jeg kan kjøpe de billigere? Som jeg skriver her:

Jeg tviler på at de lanserer Geminose og OTWD sammme måned, men de har neppe samme utviklerteam på disse to, så en lansering i oktober og en i desember er da ikke så usannsynlig? OTWD vil de kjøre samme type PR-kampanje som for PD2, men det gjelder ikke Geminose som skal markedsføres mot 5-12 åringer. Tviler på at de bruker det samme teamet i de to PR-kampanjene…

For å spørre på en annen måte, hvorfor tror du de har endret ordlyden på når spillet skal være ferdig fra H1 2016 til 2016 hvis de ikke har endret sannsynlig lanseringsdato?

Det har jeg faktisk ikke oversikt over. :wink:

EDIT: ser at jeg ganske sannsynlig leste noe heeeelt annet enn @onns mente å skrive i den første siteringen. :smiley:

Hehe hva skjer :slight_smile:

Nei, jeg tror dette bare er en forsinket reaksjon på et massivt innsidekjøp. Det føles mye tryggere å sitte i en skute hvor du vet sjefen har kjøpt til ca det samme som du selv har kjøpt for. For at vi skal under 12kr igjen, så må det være noen veldig dårlige nyheter.

Jeg tror de må ha noe slikt for å ha mulighet til å treffe målgruppen på 5-12. Hvordan ellers markedsfører du deg mot det segmentet?

1 Like

Over 14 :slight_smile:

1 Like

Da håper jeg at de har fått det til denne gangen!

Xbox One Matchmaking patch is live

4 Likes

Kanskje de kan komme med DLC-er til nextgen snart da! :smiley:

1 Like

Du har lave forventninger, spillet kom tross alt for 5 måneder siden. Dette er lengre tid enn Funcom brukte på å få AoC stabilt for å si det sånn. :wink:

Jeg synes de godt kan vente så de slipper neste DLC samtidig på PC og nextgen. Det tror jeg hadde gjort mye for å få folk til å tro på at nextgen-releasen satses på og faktisk er verdt å kjøpe.

Starbreeze har sin høyeste søketrend på google siden launch: https://www.google.com/trends/explore#q=Payday%202&cmpt=q&tz=Etc%2FGMT-1

1 Like

Klokka tikker…

Hey heisters,

The Crimefest safe and drill will only be obtainable through the
game for a little bit longer. Any items you have gotten from the
Crimefest safes will be kept, and any safes or drills you have in your
inventory will also be kept.

Please note: the safes and drills as a system are here to stay. It’s
just the Crimefest safe and drill that will no longer be attainable
in-game; another safe and drill series will take its place.

Enjoy the rest of the weekend!

Almir

http://steamcommunity.com/games/218620/announcements/detail/85927037065141585

Spillertallene på steam holder seg meget bra for tiden til tross for alt bråket.
http://store.steampowered.com/stats/
Og nå fungerer endelig xboxone-versjonen.

Tok en nærmere titt på steam market i kveld.
mitt klare inntrykk er at steam market har roet seg ned noe og her er en test jeg kjørte i kveld på sputnik drills

edit og crimefest 2 safes

og crimefest 2 drills

Som vi ser har interessen for drills falt betydelig. Men det selges mye annet her også og en liten andel av salget går til star. Jeg sjekket også en del utvalgte våpen og det selges en del, men helt klart betydelig mindre handler over hele linja nå enn når dette systemet ble introdusert.

1 Like