Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Jeg prøvde egentlig bare å danne meg et bilde over steam marketplace for payday2. Nå har jeg forandret og kjørt noen scripts jeg fant på nettet og dette er hva som har blitt totalt solgt for drills og safes i andrehåndsmarkedet. star skal ha 5-10% av hver handel her. I tillegg kommer drills som er kjøpt i førstehåndsmarkedet og andre andrehåndsvåpen-handler. Enkelte har gitt over 100 USD for et våpen! Max handel jeg har funnet er 250 USD for et våpen

edit:Annenhåndsmarkedet for våpen vil jeg anslå slik. Hvert våpen varierer voldsomt i pris og antall totalt solgte, men totalen i USD ble svært ofte 100-1000 USD. Finnes 10 våpen per side og 30 sider så grovt anslag med gjennomsnittstotal salg 500 USD
5001030 USD = 150000 USD. Så man skal ikke undervurdere dette salget heller. Men de store summene vil ikke annenhåndsmarkedet gi foreløpig pga. stars lave andel.

4 Likes

Nyttig info… Greit å vite at man skal holde seg unna Star B.

Jeg tror Kvartals rapporten som kommer nå vil gjøre vondt for mange store ego.

Jeg foretrekker å være objektiv fremfor forelske meg i et overpriset case som visse andre. STARB prises etter bunnlinje som alle andre selskap som har kommet i marsjhøyde. Noen mener jo alltid at deres selskap er i investeringsfase og derfor skal det være overpriset… Andre er bare realistiske og kaller en oppblåst boble for nettopp det den er. Vi snakkes om dette på rapport. Lykke til.

Hvilken bunnlinje føler du STAR må ha for å forsvare dagens kurs ?

Fast precis det där har du ju upprepat för alla rapporter senaste tiden. Hur har det gått hittills tycker du? :stuck_out_tongue:

Finns absolut ingen där ute som förväntar sig en rapport med flera miljoner plus på sista raden. +/- 10 miljoner tror jag är ganska rimligt att förvänta sig.

Jag tänker ungefär något sånt här:
Kostnader hamnar säkert på 60M ungefär eftersom kostnaderna enligt rapport skulle stabilisera sig redan vid Q1 efter en väldigt investeringstung period.
Intäkter så har vi 15M ifrån 505, 10-15M ifrån Steamförsäljning och kanske omkring 30M till konsol. Totalt ca 55-60M.

Konsol kan vara mer också men jag tror inte man ska hoppas på mer…

Vad har ni för uppskattningar?

Konsol skal du glemme… Folk med Next Gen er i stor grad folk som elsker grafikk og eye candy på toppen av godt game play. Altså høybudsjett spill. Sånn half-ass litt stygg grafikk fra 1990 som PD2 representerer for disse gutta tror jeg IKKE slår ann. Jeg spår EBIT under 0en, Og cash burn på 30 mill SEK.

Det som holder oppe STARB nå er drømmen om fremtiden (og at PD2 hvertfall til nå har gjort det veldig bra)… Drømmen kan godt slå ann den, men blir dette stort mer ubehagelig nå for de som sitter så tror jeg drømmen kommer litt mer i skyggen av de harde realitetene… STARB er risket opp til hårrota nå. Bo og for den saks skyld. Jeg tror mannen har mistet litt kontakten med bakken.

Spännande!

På Torsdag vet vi hur det gått :slight_smile:

Litt skeptisk til konsollsalget. Vgchartz har ca 73K solgte i retail i Q1 mot 177K solgte i Q4 (en nedgang på nesten 60%). Tror kanskje digitalsalget har holdt seg bedre men alt i alt synes jeg nextgen versjonen til PD2 har skuffet.

1 Like

Kunne ikke vært mer enig.

Jeg tror de rett og slett har bommet på brukergruppen… Har dere sett på noe av det som er ute til NextGen. herregud for en grafikk og miljøfysikk… Nivået er VELDIG høyt, og satser man ikke fra bunnen der så tror jeg en sånn halfass port fra PC til NextGen blir belønnet med et “meeehh…” og et skuldertrekk… I hvertfall til den brukergruppen…

Retail bygger ned konsolleksponering kraftig,satser smalt på topplister, resten kommer til å dø. Fremtiden er feks Steam Link, grafikkmessig er det en stor fordel. Ikke forvent all verden av konsoll, kun de store som selger nevneverdig.

1 Like

Blir som med The Park :wink: kostnadene er konstant,nytt spill er da nesten ren profitt…

2 Likes

hehe… hvor kommer dette fra? hehe, ganske utrolig at du og dine klarer å leve såpass hardt på utsiden av virkeligheten at det nå er færre som eier The Park enn de som har spillt det. Det er en del folk nå som har brukt betydelig med tid på å naile en nedre grense for The Park salg nå og den er vel trekt på 30 000 (selv med Delkops model om man bruker median… om ikke det er nailet så tror jeg likevel det er en slags gjensidig forståelse for at det har sin mening). Selv mener jeg at vi nå er på 40 000. Koe er vel heller ikke langt unna det…

Jeg var angivelig nettopp “banned” fra dette forumet for å tillegge andre meninger og intensjoner som o’ dyrebare meddebatanter ikke hadde… Du synes ikke du egentlig burde bannes nå en uke eller to for å gjøre akkurat det samme med meg? O gud så mange store stygge intensjoner Gordon har?

Tenk på dette. Har det fallt deg inn at folk (jeg, koe, Paddy80, en haug med andre Funcom aksjonærer… kanskje til og med med aksjonærer i Starbreeze) bare synes du er idiot når du ennå ikke har fått med deg at utviklerne av Steamspy selv sier at Steamspy er komplett ubrukelig under et minimum av 30 00 spillere. Du klarer ikke tenke såpass langt da at Steamspy mest sannsynligvis ikke er komplett brukelig i intervallet 30 000 til 40 000? Ærlig talt Onns, det går ann å legge lista litt høyere. Dette forstår du.

52 spillere i et spill som varer 1.x time har 0 replayability er jævlig bra… Hvis The Park har 52 spillere til alle døgnets timer så skjønner du at man er ikke langt unna 52*24 = 1250 salg… Hvilket er omsetning for langt over 100 000 i døgnet. Dritmye. La meg minne deg om at Funcom er priset til 1/35 del av den bobla du har kjøpt deg inn i.

EDIT: Okda, jeg skal vente til etter kvartals rapport før jeg kaller STARB boble… deal?

:slight_smile: hehe… Tar vel ikke så lang tid før jeg er ute igjen so don’t worry :stuck_out_tongue:

Samme fyren får jo koreks fra steamspy guden for at steamspy under 30 k ikke skal brukes. Leser du ingenting, eller har du bare særs selektiv hukommelse…?

The Park har en haug med reviews… kanskje du skal gange det antallet med 330 og dele med oss hva du får som svar :wink:

BTW, Utvikleren av Steamspy har også sagt dette :

“It means that any derived numbers are inaccurate, especially playtime and geography. It’s unlikely that game with less than 30k owners on SteamSpy has more than 30k owners on Steam itself.”

"[–]guri77[S] 1 poeng 5 måneder siden
What would you say about the accuracy of these numbers, http://steamspy.com/app/296950

[–]galyonkin 1 poeng 5 måneder siden
I’d say only owners tab is more or less reliable here.
There is not enough data for other tabs unfortunately :("