Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Økt til 62.5% eksponering i star-b. Anti-triggeren jeg fryktet kom og kursen går 15%.Planen er at de skal i skuffen nå i flere år. Men planer forandres fort i aksjemarkedet.

2 Likes

Kanskje dette mønstret gjentar seg, men Digital Bros fikk ingen rabatt på aksjene sine så dermed var oppgangen mer naturlig den gangen. Man skjønte at star var feilpriset da.

Jeg kjøpte 10k til på 14.25 og hadde planlagt å handle mer neste måned. Fortsetter det slik så fikser SB årslønnen min i år også :wink:

3 Likes

Kan dessverre ikke gi noen lovnader her, TWD er utsatt i et år og med tidenes beste utsettelses-begrunnelse er aksjen opp over 20 %! Utrolig, men sant.

EDIT:
Hva er sannsynligheten for at et vilkårlig spill-selskap kan melde om utsettelse og få aksjen til å stige over 20%? Ganske unik denne juvelen her.

1 Like

Hovedgrunnen til noe negativitet fra min side er at en del av aksjonærene er veldig kortsiktige, de er kortsiktige spekulanter etter mitt syn og hvis det blir for lenge å vente til neste trigger selger de. Hvis man selv blir tvunget til å selge med tap pga. f.eks. hus-kjøp er det surt å ha kjøpt på en kunstig topp.
Og jeg er ikke veldig negativ til starbreeze, bare nyansert :smile: Det er min største enkeltinvestering.

3 Likes

Hmm…

Er enig i at det er positivt, men jeg ville gjerne sett at de leverte delmål gradvis. Nå høynes innsatsen hele tiden og dermed også potensialet, samtidig som at tidspunktet der de må levere skyves fremover. For å kjøpe her må man ha ståltro på ledelsen og at de klarer å levere alt som er priset inn i kursen. Det er helt klart mulig at de gjør det og mer dertil, men fallhøyden er samtidig stor. Jeg personlig er litt bekymret for at de hele tiden gaper litt for høyt, men det vil tiden vise.

Første test blir Geminose, som er meldt at skal lanseres i år.

3 Likes

Nå synes jeg du er pessimistisk. De har gang på gang på gang vist at de kan levere… PD2. Ingen grunn til å tro at ikke alt annet mellom himmel og jord kommer til å gå som en lek. Det er jo Bo for faen? Hva mer trenger du? Det finnes ikke sjanse for at noe her ikke går til gull. Bare tull å snakke om “potensielle inntekter”, her snakker vi garantert!

Oljefondet bør egentlig kjøpe opp Star når jeg tenker meg om…

Gratulerer for øvrig med oppgangen. Gøy når det går bra :smile:

6 Likes

Toys- to-life, vr headset, publishing, vr spill, spill for Asia, asiatiske spill for vesten, mobilspill, oppkjøp av spillselskaper osv alt er jo spennende, men det blir mye nytt på en gang på mange arenaer der de ikke har bevist noe enda.

3 Likes

Det er opp til hver enkelt. Det eneste som jeg vet kommer i år (dersom det ikke blir flere utsettelser) er John Wick, Dead by daylight og Geminose, og jeg vet nesten ingen ting om disse satsningene, og da blir det vanskelig å estimere verdien. TWD vet vi tross alt litt mer om, og det skulle være årets store trigger. Jeg vet også at Starbreeze har valgt å hente inn ny kapital, og det indikerer for meg at de ser for seg negativ cash flow frem til TWD.

2 Likes

Det har gått bra så langt, så det måtte helt enkelt gå bra, og det vil nødvendivis gå bra fremover: https://wiki.lesswrong.com/wiki/Narrative_fallacy