Gambler’s Fallacy
Hmm… Gamblers Fallacy er ikke så langt unna bortsett fra at det opprinnelig tar for seg random events (som ved roulettebordet) mens i tilfellet Funcom så burde det være rom for at de (Funcom) lærer og tilpasser seg fra gang til gang og dermed kanskje øker sannsynligheten for å snu skuta.
Edit: He he, så ikke at svaret allerede var gitt
Jo det går jo til investeringer. Jeg bare likte den forrige planen bedre der de kunne lansere et nytt stort spill i år og ta hjem noen frukter allerede, nå blir det fortsatt nesten to investeringstunge år før vi får svaret.
Når det er sagt så tror jeg Q2 rapporten blir bra, har oppdatert estimatet mitt for Q2 og det ser bra ut:
Men så må man spørre seg hvor mange milliarder er 20 millioner høyere omsetning verdt?
Jeg liker selskapet, men synes aksjen er veldig høyt priset ut i fra den informasjon som er tilgjengelig i dag.
Stoler du på en anonym analytiker fra et ukjent meglerhus?
Jeg tror man må sette seg inn i hvordan disse traderne, utålmodige småsparerne sannsynligvis tenker. De gikk inn i aksjen pga. TWD. Nå har de fått en mld om at spillet som de håpte skulle få kursen til nye høyder og selge når hypen er sannsynligvis høyest dvs. rundt release, er utsatt med et år. De må altså være investert i STAR i et år lengre enn de hadde tenkt. Det kan bli for lenge å vente for mange og derfor selger de. AVA har nettosolgt mye siden nyheten og det bekrefter mine mistanker. For den langsiktige er Asia-avtalen gull verdt, men det bryr de seg lite om.
Laster opp Nordnet kontoen nå. Bare vente til den detter litt ned igjen så skal det handles. Alt for spennende aksje til å kun sitte med en fislepott!
Utfordringen blir å få tilpasset spillene til å funke i asia Er uansett enig med deg i at potensialtet er enormt og regner med Smilegate kan komme med litt feedback på hva som må gjøres for at spillene skal funke.
Sikkert begge deler
Tror dere det blir en egen versjon som er tilpasset Asia eller at de gjør om PD2 så det funker begge steder?
De kunne jo gjøre om steamversjonen til F2P?
Spørsmålet er om de i det hele tatt ønsker å blande steam og smilegate-spillere. Siden det er spillerene som hoster spillet så kan jo fort responstiden bli kjip hvis man havner i et spill som er hostet “på den andre siden”.
Ja og de har lite å tjene på det