Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

En ting er sikkert og visst. Jeg dreit meg skikkelig ut da jeg solgte Star på 15 kr. Har heldigvis gått grisebra i andre prosjekter :slight_smile:

2 Likes

De forstår i hvertfald at piske en stemning op. :wink:

Jeg er helt enig i at de gør et fantastisk stykke arbejde, men jeg føler at det har taget overhånd. Deres eneste oliefelt er efterhånden udtømt, og vi har en meget snævre ide om deres nye boringer kommer til at kaste noget fra sig.

Gik endda så langt som at ringe til Nordnet i dag, for at høre om muligheden for at gå short. Dette var ikke en mulighed, hvilket måske er mit held - men hvis I andre kender til måder hvorpå man kan gå short i STAR, ville jeg nok være fristet.

2 Likes

fjernet, fordi det kanskje var feil.

Nordnet giver mulighed for at gå intradag short i STAR, og mægleren sagde at der reelt var mulighed for en længere short, men at deres samarbejdspartnere pt. ikke havde noget at byde på.

2 Likes

Denne aksjen dynamikk, gjør at jeg tviler litt på om short nå før E3 er unnagjort vil være lurt. Forventer stigning en stund fremover. Kanskje hvis vi ser tegn til at DbD flopper stort, at salget ikke blir MYE bedre på steam i beta-perioden, da kan det være litt mindre risky.

3 Likes

Hmm… Netfonds ser ikke ut til å ha kontakt med kilden til Starbreeze-kursen… skikkelig god timing. Vurderte å putte noen småpenger i en trade :-/

3 Likes

Endelig får man litt betalt for å ha tro på STAR sin VR satsing. Den har jeg hele tiden trodd kunne overraske.

2 Likes

Ganske dårlig at de er nede så lenge :frowning:

4 Likes

Ser at A-aksjene har blitt dyrere enn B-aksjene. Tror det er første gang?

1 Like

http://www.forbes.com/sites/sethporges/2016/05/20/imax-is-building-vr-theaters-heres-why-this-is-a-huge-deal/#2bd47a4130c9

1 Like

Synes jeg kjenner igjen mønstret fra forrige E3. Mye meldinger for tiden og kursen går opp. Jeg gjetter på at STAR er på kjøper’n igjen, der kjøpet vil bli annonsert ved E3 sin slutt og vil betale med B-aksjer.

3 Likes

Beklager amøbe spørsmål, men jeg har ikke greid å forstå meg på a og b aksjen. Hva betyr det at det er to?

a - aksjen gir 10 stemmer, mens b aksjen bare 1, ellers er begge aksjene like (samme utbytterett). I teorien burde a-aksjene være litt mer verdt, men i praksis er det tilbud og etterspørsel som avgjør.

3 Likes

Riktig det, men det er STAR-B aksjen som har volumet av disse to.
Forrige handelsdag hadde et volum på 11.7 millioner ca. i B-aksjen, mens A-aksjen hadde et volum på 0.358 millioner aksjer. Jeg bruker bare å handle i B-aksjen av denne grunnen.

4 Likes

Studio-gjester imponert over STAR.

Nevnes også kort Paradox og Stillfront i positive ordlag.

2 Likes

Starbreeze and Smilegate to cooperate on VR content platform

1 Like

STARBREEZE
CONTROLLER HAR SÅLT 2/3 AV SINA AKTIER (Direkt)
2016-05-25 09:14
STOCKHOLM (Direkt) Ursula Bende, som arbetar som controller på Starbreeze, har sålt 57.000 B-aktier i spelutvecklingsbolaget.

Det framgår av Starbreeze hemsida.

Efter försäljningen uppgår Ursula Bendes kvarvarande innehav i Starbreeze till drygt 33.000 B-aktier samt 30.000 aktieoptioner.

Börsredaktionen +46 8 5191 7910, http://twitter.com/direktse
Nyhetsbyrån Direkt

2 Likes

Noen som har nådd sin terskel for risk/reward…

1 Like

Pingle :stuck_out_tongue:

Hun har gjort en del transaksjoner. På meg virker det som om hun innløser opsjoner til lav kurs og selger en del. Hennes 3 siste transaksjoner er:

2 Likes