Fra placera
J0ppe1
Starbreeze / kort från stämman / kort från stämman
I går 21:51 IP: hnumnzKJi
Var på Starbreezes stämma idag på Grand Hotel i Stockholm och måste säga att jag var väldigt imponerad! Så otroligt grym stämma!
Var ju egentligen inte överdrivet mycket ny information som gavs förutom att jag själv fick en hel del Aha upplevelser, framförallt inom hur fruktansvärt stort VR-området egentligen är.
En del frågor dök upp från aktieägarna. Bland annat hur skyddad StarVR egentligen är i form av patent osv och det visade sig vara ganska svårt att skydda en VR produkt eftersom tekniken hela tiden förändras så att bli helt skyddad är inte möjligt. Men flera patent är på väg att skickas in.
En representant från Aktiesparana hittade en del “fel” i rapporten som revisorn måste ändra innan det skickas in till FI.
Vi fick se en OERHÖRT grym trailer om Payday med människor i. Trodde först att de skulle göra en film. Rös i hela kroppen när vi fick se den.
En fråga var om Paradox sågs som en konkurrent men det tyckte inte VD’n utan han var faktiskt öppen för samarbete. Kanske ville ha de StarVR till deras spel ? 
Sen måste jag ju nämna VD’n Bo Andersson. Hade aldrig hört mannen tala men asså jävlar vilken grym snubbe. Han bjöd på en oerhört bra presentation med mycket humor! Det var väldigt mycket skratt under stämman. Star är ett fantatiskt bolag med en fantastiskt VD! Bo Andersson, 5/5 i mina ögon från stämman iaf.
Listbyte är inte aktuellt för tillfället. Det är alldeles för mycket annat som sker i bolaget i form av spelsläpp och så vidare. Tycker de gör helt rätt val här. Som Bo sa, allt handlar om timning och just nu är det inte rätt tillfälle.
Efteråt bjöds det på dryck och snacks.
Om ni har några frågor ska jag försöka besvara de.
https://www.avanza.se/placera/forum/trad.927.2522374.html