Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Denne avstemningen ble nevnt i programmet.

https://twitter.com/EFNjesper/status/733907801307746304

Jeg eier aksjer i 3 av disse her, med mest i STAR, så Paradox og til slutt Stillfront. Rekkefølgen/Vektinga stemmer overens med avstemningsresultatet (hvis vi ser bort i fra G5 som jeg ikke kjenner til):

edit info om G5
https://www.g5e.com/corporate

Jeg er enig i at det er en veldig positiv utvikling med de siste avtalene, men det er ikke akkurat billig nå, 5.3 milliarder og da har jeg ikke regnet med konvertible lån og opsjoner. Skal man kjøpe her vil man jo også ha en skikkelig oppside, håper man på dobling f.eks blir det over 10 milliarder + konvertibelt lån.

Synes det er vanskelig å si om aksjen er dyr nå . De har jo sykt mye på gang og hvis alt går veien vil jeg nesten påstå at aksjen er billig. Det er uansett tvilsomt at de treffer blink på alt de holder på med :slight_smile: Stiger aksjen mye de neste ukene kommer jeg nok til å vurdere å selge litt.

Hvis du risikojusterer det, hva får du ut da? Jeg synes det virker som prising pr i dag tar utgangspunkt at alle de store prosjektene klaffer…

1 Like

De må helt klart treffe bra med en del av det de holder på med men treffer de med et eller flere spill i asia tror jeg at jeg vil definere SB som billig på dagens nivå. Er det stor sjans for det ? Kanskje ikke , men jeg tror at sammen med smilegate så er forutsetningene for at et svensk selskap skal få til noe i asia så gode som det går ann å bli :slight_smile:

3 Likes

Tror dere foresten at Smilegate kan være interessert i å kjøpe seg opp i SB ? De omsetter for over 500 MUSD i 2015 og ser de har hatt “brukbare” marginer på crossfire i 2013 og 2014:

EDIT: 2015 tall :
https://www.smilegate.com/en/company/info.asp

1 Like

Hvor stor eksponering har de nå hvis de konverterer gjelden?

Tjener man mye penger i hjemlige strøk er kapitalismens natur slik at de prøver seg andre steder (Statoil, Telenor etc.) for å tjene enda mere penger. Starbreeze kan være en slik mulighet for Smilegate.

1 Like

“The leading Korean game company Smilegate has undertaken to invest a total of 40 MUSD (344 MSEK) in Starbreeze, 15 MUSD (129 MSEK) in equity, combined with 25 MUSD (215 MSEK) in a convertible bond.”

2 Likes

Det er vel 3 tidspunkter som peker seg ut som mulige forventede lokale topper her.

1. Open beta DbD start (29.mai).
  2. Start av E3 = Release DbD (14.juni).
  3. Slutt av E3(16.juni).
1 Like

Eller hypen som leder opp til disse. “Alle” vet jo om disse datoene, så det er jo ikke uvanlig at det blir tatt høyde for.

1 Like

Fra placera

J0ppe1
Starbreeze / kort från stämman / kort från stämman
I går 21:51 IP: hnumnzKJi
Var på Starbreezes stämma idag på Grand Hotel i Stockholm och måste säga att jag var väldigt imponerad! Så otroligt grym stämma!

Var ju egentligen inte överdrivet mycket ny information som gavs förutom att jag själv fick en hel del Aha upplevelser, framförallt inom hur fruktansvärt stort VR-området egentligen är.

En del frågor dök upp från aktieägarna. Bland annat hur skyddad StarVR egentligen är i form av patent osv och det visade sig vara ganska svårt att skydda en VR produkt eftersom tekniken hela tiden förändras så att bli helt skyddad är inte möjligt. Men flera patent är på väg att skickas in.

En representant från Aktiesparana hittade en del “fel” i rapporten som revisorn måste ändra innan det skickas in till FI.

Vi fick se en OERHÖRT grym trailer om Payday med människor i. Trodde först att de skulle göra en film. Rös i hela kroppen när vi fick se den.

En fråga var om Paradox sågs som en konkurrent men det tyckte inte VD’n utan han var faktiskt öppen för samarbete. Kanske ville ha de StarVR till deras spel ? :slight_smile:

Sen måste jag ju nämna VD’n Bo Andersson. Hade aldrig hört mannen tala men asså jävlar vilken grym snubbe. Han bjöd på en oerhört bra presentation med mycket humor! Det var väldigt mycket skratt under stämman. Star är ett fantatiskt bolag med en fantastiskt VD! Bo Andersson, 5/5 i mina ögon från stämman iaf.

Listbyte är inte aktuellt för tillfället. Det är alldeles för mycket annat som sker i bolaget i form av spelsläpp och så vidare. Tycker de gör helt rätt val här. Som Bo sa, allt handlar om timning och just nu är det inte rätt tillfälle.

Efteråt bjöds det på dryck och snacks.

Om ni har några frågor ska jag försöka besvara de.

https://www.avanza.se/placera/forum/trad.927.2522374.html

3 Likes

Fra i går

STARBREEZE
SMILEGATE SKA GÖRA SPELFILM BASERAD PÅ CROSSFIRE (Direkt)
2016-05-26 10:23
STOCKHOLM (Direkt) Starbreeze samarbetspartner, det koreanska spelföretaget Smilegate, ska göra en spelfilm baserad på Smilegates onlinespel Crossfire.

Det skriver underhållningssajten The Wrap.

Crossefire är världens bäst säljande online-first-person-shooter (FPS) spel med ungefär 500 miljoner användare.

I början av året tecknade Starbreeze ett avtal med Smilegate där Starbreeze fick rättigheten att under tio år utveckla, förlägga och distribuera ett nytt första-persons co-op-spel baserat på Smilegates Crossfire-franchise, anpassat för västerländska marknader.

Tidigare i veckan tecknade Starbreeze och Smilegate även en avsiktsförklaring att ingå ett samriskbolag kring virtual reality (vr).

Mats Torgander +46 8 5191 7915
Nyhetsbyrån Direkt

1 Like

215/13.49 = 15.9 M aksjer

Hvor høyt kan market cap gå på forventning?

Akkurat nå er det unntakstilstand i denne.planlegger å sitte musestille og selge meg ned etter e3. Klassisk opplegg som fungerte svært bra sist.en kan jo også stille spm om dette er en aksje man bør eie i rolige perioder, men jeg har altså valgt å være eksponert også da.

2 Likes

Kjøpet kom litt tidligere enn jeg hadde ventet, men det kom

2 Likes

gode nyheter:
we’re making the black
market free for everyone going forward.

Update 100 is here! What a day! Today we talk about update 100 for PAYDAY 2 that is going live on Thursday.

We own PAYDAY again
The PAYDAY franchise is ours again and to celebrate it, we’re giving
away a community grenade, the skills tree and we’re making the black
market free for everyone going forward. Check out the video above for
more details.

Continued support 18 more months!
We will continue to develop stuff for PAYDAY 2 for another 18 months.
We’re excited tol continue working on the game until the end of 2017!

Website with FAQ on Thursday!
The website that describes the update in full will go live this
Thursday. Up until then, feel free to ask your questions in this here
below thread, and we’ll create a FAQ to explain exactly what the changes
of update 100 will mean for you.

Ask your questions here: http://steamcommunity.com/app/218620/discussions/8/364043054115255313/

AMA on Twitch.tv on Friday!
OVERKILL_Almir, OVERKILL_Joakim, OVERKILL_Hampus and OVERKILL_Jules are
doing an AMA on Friday between 4pm-6pm EST. Make sure to pop in and ask
all your questions about the skill changes, the black market changes and
more.

1 Like

Økt risk, økt reward!

@Alex hvor tror du kursen går i morgen?

Veldig positivt at nye safer kan åpnes uten å kjøpe driller. Det microtransaksjons-systemet til STAR har ødelagt en del for dem og var en stor tabbe. At det nå mykes opp er gode nyheter for inntektene til payday2. Det er jo igjen aksjonærene som betaler for dette med b-aksjer og inntektene fra steam vil i sin helhet gå til STAR nå. Man kan jo håpe på at spillerne tror 505 games var den store stygge ulven bak microtransaksjoner og på en slik måte renvaske STAR litt.

Jeg likte denne nyheten og tror kursen skal litt opp. Jeg vil uansett ikke selge hvis jeg trodde den skulle litt ned på denne nyheten. Nå er det DbD og E3 som gjelder.

Men synd at 505 games fremdeles er med, særlig med tanke på payday3:

Revenue generated by the console game PAYDAY 2: Crimewave Edition
will continue to be split between the companies as before, and 505 Games
will continue to publish the title.
Furthermore, 505 Games will retain a 33% revenue share of
Starbreeze’s net revenues from future sales of PAYDAY 3 capped at 40
MUSD, and after Starbreeze has fully recouped its development and
marketing costs.

Der røk siste rest på 25kr, satte en stop-loss igår. Synes DbD ser ut som den kan gjøre det knall, men syntes 6,3mrd for Starbreeze er relativt voksen prising. Lykke til videre!

3 Likes