Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Nærmer seg tid for å kjøpe mer :slight_smile:

Det håper jeg også, men da skal den endel ned først. Kanskje ikke det du mente? Anyway, jeg har ikke noen problemer med å skjønne hvorfor du vil øke. Salget mitt kommer vel først og fremst at jeg brant meg bra på å ikke gevinstsikre i Funcom i 2012. Får heller sitte utenfor enn å bli med på noe sånt igjen. :wink:

Heldigvis har Starbreeze mer enn ETT bein å stå på… Skulle Dead by Daylight selge under forventning, ja ok så har vi en drøss andre titler som vil generere inntekter uansett. Flopper Conan Exiles derimot. Da er 55 øre et bra salg.

Det gjør det jo ikke, så ingen fare der, men de må jo dra inn 3-600msek i overskudd i året for å forsvare kursen de har nå. Det ser jo ganske bra ut hittil med DbD som ser ut til å dra sin del av lasset, men kommer resten av produktene til å dra hver sin del? Tjah. Selskapet kommer selvfølgelig ikke til å komme i noen problemer, det er evt bare kursen som vil gå ned litt.

1 Like

Hva tror du/dere om inntekter fra Asia når Payday 2 og The Walking Dead skal promoteres til alle Smilegates kunder? :slight_smile:

Det finnes plenty av stor asiatiske spill som er knøttsmå i vesten og vice versa. Jeg må rett og si som @holmes sa: “vanskelig å anslå”. Det kan jo være alt fra nesten ingenting til hundrevis av millioner.

2 Likes

Det er veldig liten interesse for TWD i Kina (TV-serien vises under, men samme score hvis jeg ser på comic book), og generelt har det vært vanskelig for vestlige utviklere å sla an der. Men Starbreeze kan jo være unntaket som bekrefter regelen.

Jeg synes mobilsatsingen virker spennende, men samtidig synes jeg den tar veldig lang tid.

Vestlige utviklere flest har ingen asiatisk partner heller, så mye blir lost in translation. Vestlige utviklere forstår rett og slett ikke det asiatiske markedet. Derfor Smilegate. Og derfor Tencent i Paradox sitt tilfelle.

Det tar vel ikke noe spesielt kortere tid å lage et fps-spill til mobil enn til en annen plattform? :slight_smile:

Det er jo et eksisterende spill, og CMune har teknologien for å lage FPS spill, så å sette disse to tingene sammen burde ha kommet lengere enn “Pre-Production” synes jeg. Avtalen ble gjort for ca et år siden.

1 Like

Alphaversjon kommer jo til å vises på E3… Det er ikke snakk om en port av Payday 2, håper ikke noen tror det :slight_smile:

2 Likes

Det blir spennende å se. Jeg liker oppsiden hvis de får det til.

1 Like

Gratulerer gutter, og jenter, som har vært inne i Starbreeze så lenge. Jeg klarte ikke og gikk ut med en helt ok gevinst for lenge siden, hadde jeg bare vært like tålmodige som dere :wink: GRATULERER!

2 Likes

Denne kan man sitte i til det nærmer seg release av The Walking Dead-spillet. Går VR-delen bra i tillegg til et par andre titler (og nye publishing-avtaler) kan denne fint gå til 100kr aksjen. :slight_smile: Tålmodigheten lønner seg.

24 milliarder ?

3 Likes

Hvor mye tror du Facebook har brukt på Oculus Rift, både oppkjøp, videreutvikling og promotering?

Hva er det verdt å ha det beste VR headsettet i verden og en avtale med Acer og IMAX? Der har man lett hele verdien idag. Legg til 100% av Payday-inntektene framover nå som de slutter å dele med 505, og legg til inntekter fra publishing og egne titler. 24 milliarder kan ende opp med å være lavt regnet om noen år. Paradox er verdsatt til 5,7 millarder idag. Starbreeze kommer til å bli mye større.

Blir ikke lei meg om den går til 100kr men har ikke tro på at de klarer det de neste 2 årene. Treffer de skikkelig med alt de holder på med så vil de uansett ha en sykt bra økonomi og vil ha mulighet til å gjøre interessante investeringer/oppkjøp.

1 Like

Acer verdsettes omtrent bare til cash beholdningen og noen hundre millioner kroner. De har en avtale med IMAX å teste dette på inntil 6 kinoer i år? Det er mye som skal bevises bare for å beholde dagens verdsettelse. Siste kvartal gikk med tap.

Jeg tror ikke StarVR konkurrerer om det samme markedet som oculus. Det profesjonelle markedet er mye mindre enn forbrukermarkedet.

1 Like

Mener du IMAX er et lite marked? LOL! Folk vil betale en hundrelapp for en VR-opplevelse på kino sammen med venner fremfor å punge ut med 8-9000kr for hjemmeversjonen. I tillegg må du rydde og rigge til et helt rom for den fulle opplevelsen. Skjer ikke. Det er location based som vil stå for inntjeningen her. Oculus Rift er nærmest en flopp, da de ikke engang har touch-kontroller og mulighet til å bevege seg rundt. Ikke vær bitter. Kjøp deg heller inn før den hyler gjennom 30kr og oppover.

Slapp av, jeg er ikke bitter og jeg håper og tror det vil gå bra med SB, jeg bare synes risikoen er for høy nå, og caset er vanskelig å analysere siden det er så mange deler og SB holder kortene tett til brystet.

Jeg har ca doblet pengene to ganger her, så det er ikke synd på meg. Hadde tjent enda mer ved å sitte i ro, men sånn er livet, kan ikke få med seg alle oppgangene.

Hva tenker du om at det er såpass liten interesse for StarVR?

2 Likes

Jeg tenker at hadde StarVR vært ute nå så hadde det vært anderledes. Det vi ikke vet er hvor langt htc/oculus har kommet med tanke på neste versjon. Skal ikke se vekk fra at forskjellen på StarVR og de andre er mye mindre når StarVR en gang blir tilgjengelig.

2 Likes