Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Tviler på at du får et ( fornuftig ) svar men hvis du gjør det skal jeg si hvor mange jeg har også :wink:

1 Like

Godt innpå femsifret antall, men ikke fullt så mye som sekssifret. :wink:

2 Likes

Gratulerer!

3 Likes

Takk! Lenge siden man var bekymret for en dipp eller to her :smile: Litt opp og ned vil aksjekursen alltid gå, men hittil har det ALLTID lønnet seg å fylle på mer i dippene.

Sitter du primært med STAR-A eller STAR-B ? Jeg har 15k STAR-A og en del mer STAR-B :wink: Siste salg var i juni i fjor og siste kjøp i januar i år.

2 Likes

Kvittet meg med siste rest av Star-A tidligere i år, på et tidspunkt da den stod høyere enn B. Kjøpte umiddelbart tilbake samme antall i B-aksjer. :sunny:

“Som alltid vid denna tidpå året, ligger en stor del av verksamhetens fokus på att leverera för E3, som i år kommer bli en aktivering av fyra titlar. Vi visar som vanligt vår egen PAYDAY 2, men även en mobilversion av PAYDAY 2 i alfaversion. Vi kommer också att visa nästa version av StarVR och John Wick: The Impossible Task. Dessutom visar vi publishingtitlarna RAID: World War II i demo version samt inte minst Dead by Daylight, vilket släpps på marknaden under den första dagen på E3.”

Bare å glede seg! I tilegg gjetter jeg på overraskelser…

Har tenkt å gjøre det samme lenge men TTT :wink:

Markedsføringen kommer til å ta helt av på E3, en gjeng utkledd som soldater vil gå rundt som levende reklameplakater for RAID på E3, og i forbindelse med Dead by Daylight har Starbreeze leid inn en diger kar som skal gå utkledd som “The Trapper” (morderen som er tilgjengelig i betaen). Det blir nok mye selfies og tweets, så twitter kommer til å koke over på releasedagen til spillet.

A-aksjen kan være fin å trade litt, store svingninger på lavt volum.

1 Like

Har du noen exit strategi eller målkurs der du selger, eller er planen å langsiktig eie selskapet 10-år osv?

1 Like

Gir meg når jeg ikke lenger ser noe vekstpotensiale. Sånn som det er nå så tror jeg det fortsetter i flere år til. I år er det 2 publishing-avtaler, neste år kan det være 4, neste der igjen 6 osv… Flere oppkjøp, flere IP’er og franchises som kan bygges videre på over flere år. Egne prosjekter øker også. Leste dere om “The Starbreeze Ecosystem”? Ligger på hjemmesiden, presentasjonen fra årsmøtet. Vi har ikke fått vite absolutt hele planen ennå, men det ser meget bra ut så langt.

Kostnadene øker litt framover nå, men det gjør også inntektene idet Dead by Daylight slippes. Så får vi nye releases kanskje ca. en i halvåret framover som vil generere nye inntekter. I 2017 tror jeg vi bikker en milliard SEK.

1 Like

Dette er bra for en helt ny IP 9 dager før release: http://tools.garry.tv/steamchart/?show=381210&range=30

3 Likes

Hva tenker du om PD2 fremover? Jeg ser at mai var ganske dårlig (og det var svært lav omsetning fra Steam i april), men nå som de har tatt bort mikrotransaksjonene så vil kanskje gamle lojale spillere komme tilbake?

Tror du det var 505 som ville ha mikrotransaksjoner siden Starbreeze tok bort dette så fort de kjøpte ut hele IPen?

Noen negative har skiftet til positiv review de siste dagene (men fortsatt 75% score)

Tror ikke man skal undervurdere effekten av dette:

Tipper Starbreeze tjente såpass lite på drillene i Black Market at inntektene fra Dead by Daylight allerede mer enn erstatter de kronene de dro inn på det. Spillerne blir glade, Dead by Daylight selger som smør og alle ble fornøyde tilslutt.

4 Likes

Over 2400 samtidige spillere idag. Nå kan man snart begynne å regne litt på antall solgte fram til release, med listeplasseringene som har vært.

2 Likes

Hadde satt pris på om du postet dine estimater her. :slight_smile:

3 Likes

Tror det er gode sjanser for at utviklingskostnadene er tjent inn til den 14.juni. Det er også en mulighet for åpen beta et par dager før release, for å maksimere antallet som får testet det før de eventuelt kjøper.

1 Like

Som referanse

PD2 drar inn på Steam ca 20 MSEK per kvartal, og det er samme andel som vil gå til Starbreeze her (50% etter at Steam tar 30%).

PD2 tjente inn rundt 53 MSEK til Starbreeze fra Steam i sitt lanseringskvartal 13/14 Q1.

Tror du DbD kan gjøre det like bra som PD2?

Payday 2 kostet vel det dobbelte da det kom ut, så jeg tror ikke de vil selge 3 millioner kopier på seks uker nei.

Men en 6. plass på top sellers tidlig på en mandag bør være godkjent en uke før release.

Viktigste her er at de går med overskudd rundt release. Om det er en uke før eller en uke etter spiller ikke så stor rolle. Dette er generalprøven for Starbreeze som publisher. Går dette bra blir det mange fler. Releasetrailer kommer nok veldig snart, og det eneste Starbreeze har gjort hittil for å reklamere er å dele ut gratis betakeys til streamers. Billig markedsføring.

3 Likes

Helt enig her, hittil så er det eneste oppkjøpet Starbreeze har fått noe ut av vært Overkill (som var helt utrolig). DbD sier litt om hvor bra teft de har for å identifisere bra spill/spillselskaper videre. Jeg synes det ser veldig bra ut.

… Jeg er fortsatt utenfor selskapet, men jeg ser definitivt hvorfor mange her fortsatt sitter inne. :wink:

3 Likes

“Bare” tett oppunder 1 million visninger på denne.

2 Likes