Denne er lagt opp for bare 12 timer siden og har allerede over 1,5 millioner visninger. Det er ikke rart at spillet ligger høyt på Steam med denne “gratisreklamen”.
Bare vent til releasetrailer og E3-hypen setter igang så tar vi førsteplassen.
Denne er lagt opp for bare 12 timer siden og har allerede over 1,5 millioner visninger. Det er ikke rart at spillet ligger høyt på Steam med denne “gratisreklamen”.
Bare vent til releasetrailer og E3-hypen setter igang så tar vi førsteplassen.
Dette minner meg helt latterlig mye om left 4 dead. Mulig valve kan få en liten opptur også
Left 4 Dead? Det er vel fler likheter med Payday 2 og Vermintide enn det… Dead by Daylight er ikke en co-op horde shooter
Damnyouautocorrect.
Jo jeg tenker på survival type bossfights med 3-4 aggregater som skal fikses. Selvfølgelig er det litt forskjeller, men definitivt et sted jeg vil tro de har hentet inspirasjon fra
Skjønner hva du mener. De har nok prøvd å ta det beste fra spill som Evolve og Damned, Dead by Daylight er 1 vs 4, og i motsetning til Evolve og Left 4 Dead så kan ikke den som spiller monsteret dø. I Evolve ville tilslutt ingen spille monsteret, fordi det var for lett å rotte seg sammen mot det.
Her kan det brått komme både en og to releasedatoer under E3 som starter neste uke. Kan være lurt å følge med!
Fortsatt favorittaksje og favorittselskap for min del dette her. Har flere kontoer med Starbreeze, og den viktigste som jeg ikke har rørt på flere år er for tiden opp mer enn +400%. Utrolig morsomt, men angrer jo idag på at jeg ikke gikk inn med alt sammen mye tidligere. Sitter rundt 80% i Starbreeze idag, og har solgt ut en liten del for å sikre summen jeg investerte for lenge siden.
Kursen kan svinge så mye den orker, har omtrent ingen bekymringer her lenger. Det er bare å vente til man når den kursen man ønsker og så selge seg ut. Kanskje neste år, kanskje 2018. Tror nok aldri jeg klarer å selge alt
Har du vurdert paradox, det er et selskap jeg tror passer deg godt?
Jada, har tittet mye på de også. Vet bare ikke helt hva jeg har lyst til å betale for aksjen. Har mer tro på fortsatt vekst i Starbreeze og at de vil innovere og vokse mer enn Paradox på sikt. Men Paradox vil nok bli større de også. Spennende avtale med Tencent, på samme måte som Starbreeze og Smilegate.
Har hatt lyst til å kjøpe meg inn i sb en stund, men har ventet fordi selskapet er litt uoversiktlig mtp inntjening. Det er så mange spill - alle med forskjellig levetid og inntjeningspotensiale. En av grunnene til at jeg vil inn nå er at jeg tror dbd kommer til å selge som faen. Men slik kursen har beveget seg, er kanskje det allerede priset inn i aksjen?
Uoversiktlig? Man kan jo følge antall spillere og topplister hele veien, noe som har vært klin umulig med f.eks Funcom (siden man har hatt mulighet til å gå utenom Steam for å spille, og Funcom nekter å oppgi spillertall).
Personlig synes jeg Starbreeze er veldig lett å følge med på, men det er nok også fordi jeg er en del av “sekten” på Discord. Der graves det hele døgnet, og det er lite vi ikke får med oss. IR må stadig rydde opp i lekkasjer vi finner, men de er veldig effektive da. Tror de har noen der inne som følger med på oss. Haha
Jeg tror det @Funcsjonaer sikter til er at de har masse prosjekter som de har startet opp/blitt med på, men det er jo kun Payday 2 + nå DbD som faktisk er i salg. Da blir det vanskelig å guesstimere seg til selskapets faktiske verdi. Mange av prosjektene er jo av typen som kan ende opp med negativt resultat, eller inntekter i 100-millionersklassen.
Men man kjøper vel aksjen hovedsaklig etter fremtidig potensiale, ikke etter hva de tjener idag? Hvis man kun kjøper etter dagens inntjening så ville jeg latt være, og hvis jeg ikke trodde de kom til å tjene mer i fremtiden ville jeg også latt være. Klart, man kan jo vente med å kjøpe til alle bevisene ligger på bordet og de kan vise svart på hvitt at de tjener penger på alle de forskjellige prosjektene sine. Og selv om det sikkert er muligheter for fremtidig vekst når den tid kommer også, så tror jeg man går glipp av mesteparten av kursøkningen.
Ja, hva er Starbreeze egentlig verdt? Selv mener de at Payday-franchisen er verdt å betale 600MSEK for å få eneretten til. Hva er verdien i å ha den beste VR-løsningen? Tja… Hva var VR verdt for Facebook da de punget ut for Oculus Rift? Hele 2 millarder dollar. Starbreeze betalte kun 2 millioner dollar for sin StarVR. Hvem av de har gjort avtale med IMAX, Acer og Smilegate for å pushe VR potensielt over hele verden? Ikke Facebook i allefall.
Følg med på E3, @Funcsjonaer, og hold et øye med “sekten” Når det dukker opp nyheter får du de nok først hos oss. Payday Mobile og RAID kan potensielt få lanseringsdatoer på E3, og en nyere versjon av StarVR skal vises fram. Kan komme overraskelser også! Mange hoppet av Starbreeze da den bikket 9-12kr, men det har vist seg at det er en aksje man med fordel bør eie over flere år.
Vi er helt enige her, det jeg sier er at jeg synes det er vanskelig å vurdere det framtidige potensialet fordi de kun har levert to ting: Payday 2 og DbD og har sikkert ti produkter i pipelinen. At DbD gjør jo at jeg har mer troen på de andre produktene.
De betalte vel ca 30musd for rettighetene, de siste 40musd har jo endel hvis-om-atte-dersom som gjør at det på mange måter minner mer om en forlengelse av dagens royalty-avtale.
Furthermore, 505 Games will retain a 33% revenue share of Starbreeze’s net
revenues from future sales of PAYDAY 3 capped at 40 MUSD, and after Starbreeze
has fully recouped its development and marketing costs.
Samme problemstilling var oppe da de bare hadde hintet om “STORM” en gang i framtiden og kun dro inn penger på Payday 2 husker jeg. “Men klarer de å tjene penger på andre titler?”. Vi får se da. Det er bedre forutsetninger nå enn det var da de bare hadde vage hint om “STORM” i allefall
Noen idé om hvorfor de gidder å gå såpass langt for å kvitte seg med 505? Det er jo snakk om en del penger det her.
Det var derfor avsnittet mitt avslutter med
Kvitte seg med og kvitte seg med. I stedet for at 505 games får en stor bit av Payday-kaka, så får de nå en mindre bit av hele Starbreeze + en mindre, tidsbestemt bit av Payday2-kaka. Jeg tror dette er gjort for å få full frihet til å gjøre som de vil og for å øke kontaktstrømmen som de kan bruke på å investere/videreutvikle spill.
Betalingen skjedde i B-aksjer og det bryr investorene i STAR seg generelt lite om. Lite kursutslag og høyere inntekter i fremtiden.
Betalingen skjedde i B-aksjer og det bryr investorene i STAR seg generelt lite om. Lite kursutslag og høyere inntekter i fremtiden.
Meldingen er relativt nøytral ettersom de betalte i aksjer. I stedet for å betale av inntektene til Payday 2, så vil evt framtidige utbytter bli redusert med ca 4,3% pga aksjene som ble utstedt.