Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Ser også den muligheten, men som jeg har forstått det så består Lion Game Lion ihvertfall delvis av tidligere Overkill folk noe som gjør teorien litt mindre sannsynlig. (Dersom du tenker på oppkjøp).

Vanskelig å si, men jeg tenker at det var en grunn til at de forlot Overkill. Så klart en mulighet som du sier at de rett og slett ville flytte til Kroatia, men det kan også være andre grunner som at de vil være uavhengige… Sier ikke at det er umulig, men synes det ihvertfall er en komplisert vei (å bli kjøpt opp av sin tidligere arbeidsgiver).

“The studio is located in Zagreb, Croatia. And is currently working on its first project.”

https://www.linkedin.com/company/lion-game-lion

Sjekk melding :slight_smile:

1 Like

Denne får jeg ikke opp som link enda, men kom på mail.

Dere kan abonnere på nyheter her (hvis noen ikke vet om den muligheten): http://www.nasdaqomxnordic.com/news/marketnotices/Subscribe

Starbreeze AB: Starbreeze invests 8 MUSD in publishing “RAID: World War II”, partners with Croatian based studio Lion Game Lion

Press Release May 8, 2015

Starbreeze AB, one of Sweden’s leading independent game developers, today announced its agreement with the Croatian studio Lion Game Lion regarding the game development project RAID: World War II. Starbreeze will fund the development with 8 MUSD, and will have the opportunity to recoup 120% of its investment with an ensuing 50/50 royalty split. Lion Game Lion and Starbreeze Studios will each own 50% of the intellectual property rights for the game.

RAID: World War II is an action-packed, four player co-op shooter game that lets players team up as the Raid crew and venture through the epic events of World War II.

“Lion Game Lion has already shown they know how to make awesome gameplay with passion. Now it’s time for the lions to take a bigger bite. With RAID it’s war!”, said Bo Andersson Klint, CEO of Starbreeze Studios. “We think the world is ready for an amazing co-op game set during an era of heroes and villains, horror and bravery.”

“It’s great to see Lion Game Lion succeed so well in our PAYDAY 2 collaboration. By delivering great gameplay, they have not only gained our trust, but also the trust of players. Now it’s time for them to bat in the big leagues with RAID: World War II,” said Mikael Nermark, COO of Starbreeze Studios.

“The dream for any developer is to make your own game with a partner who cares about your future. With Starbreeze as our wingman, we get the opportunity to show the world what we can create with our own brand. With RAID: World War II, we’re taking everything we’ve learned to create an experience to die for in a World War II setting,” said Nikica Petrusic, President of Lion Game Lion.

RAID: World War II is in its initial production phase. Platforms and release dates have not yet been decided.

2 Likes

Hvordan tolker dere dette? Spesielt lurer jeg på om 8MUSD vil bli betalt med aksjer, og jeg lurer også på dette med 120%.

Høres ut som de kan tjene 20% av 8MUSD = 1,6MUSD max og ende opp med å eie 50% av IP-en. Det kan godt hende jeg tar feil.

EDIT: det over er jeg nå er helt sikker på at er feil, se @Onns sitt innlegg lenger ned.

1 Like

Det er isåfall litt begrenset oppside, men så sitter de igjen med 50% av rettighetene så det er kanskje bra på lang sikt dersom spillet videreutvikles - litt som 505 avtalene som forlenges.

Det høres mer logisk ut :slight_smile:

Så da får de 100% opp til 9.6, og 50% over det?

Du har helt rett @onns de får de 9,6 første MUSD, og så 50% av inntektene etter det. Kan bli penger av dette - hvis spillet selger bra. :smile:

1 Like

Det som er nisjen her er coop. Det er nesten ikke coop spill på markedet. Det stort sett singleplayer eller multiplayer (pvp). Unntaket er selvfølgelig raiding osv i MMO-er, men da snakker vi en helt annen sjanger med helt andre investeringskostnader/risiko.

1 Like