Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Ja, følger selvsagt launch av nye spill og følger nok både DBD og Payday 2. Det jeg mener er at SB vil dale i verdi så lenge aktive spill gjør det når det er lenge til launch av et spill med potensiale.

Strategien dems må jo kunnes sies å ha truffet 10 av 10 på Payday2. Om de lykkes med noe tilsvarende på andre titler… så ja.

Som f.eks Dead by Daylight ?

1 Like
2 Likes

sitat:
Av 14 stationer är idag två utrustade med StarVR. Starbreeze upplevelse John Wick Arcade Edition, som utnyttjar StarVRs unika 210 graders synfält (field of view) i kombination med fysiska tillbehör som förstärker upplevelsen, har mottagits väl och är just nu en av de mest populära i centret just nu.

Her kan man kjøpe billetter:
listen over spill
https://ticketing.us.veezi.com/sessions/?siteToken=shk5hztnbefn62wpehsj09fh18

og vi ser at John Wick Chronicles er mest populær for øyeblikket:

1 Like

Det nevnes at formen for samarbeid kan se annerledes ut, kan vel tolke det som at det ikke blir et joint venture

Inne med de pengene som ikke ble brukt til PCIB overtegning, er kun en liten andel av det jeg optimalt kunne ønske å ha i starbreeze.

Er en måned med mye ekstra utgifter dette, tannlege, service på bilen, nrk osv, så blir ingen aksjesparing for en gangs skyld.

3 Likes

Fra likeverdige partnere

IMAX väljer Starbreeze för sin satsning på destinationsbaserad VR

og nå vil samarbeidsformen tilpasses etter at IMAX har valgt å inkludere andre VR opplevelser:

Starbreeze i förhandlingar kring premiumupplevelse i IMAX VR Center

2 Likes

Det er vel uansett for lite innhold til å kun ha StarVR nå ?

2 Likes

Burde være mulig å støtte openVR?

2 Likes

Hvor mye mener du de bør selge av RAID og oTWD for å forsvare dagens kurs ?

( Flyttet denne til starbreezetråden så slipper vi å plage de som kun leker med funcom )

1 Like

Som onns påpeker så har de 12 ting i pipelinen, hvilket kan være bra siden det gir flere inntektskilder. På den andre siden kan man jo frykte at man mister litt fokus. Aldri lett å spå.

Ok, jeg foreslo at SB var “villt” overpriset. Jeg skal gå med på at det kanskje var litt sleivete av meg. Kursen har jo tross allt falt med over 20% den siste tiden kanskje som et resultat av at folk innser realitetene, i takt med utsettelser, uteblivende nyheter, og skuffende oppdateringer.

Jeg holder meg stort sett til det store bildet siden det uansett er så stor usikkerhet, men om vi gjør en rask back-of-a-napkin øvelse rundt de to spillene så kan vi jo si at hvis de sitter igjen med $20 per spill, selger 200K totalt, vi regner med P/E på 15 og dollarkurs på 8,5 så tilsvarer det 510MNOK av dagens verdi på (ca.) 5.3MrdNOK.

Her kan det være fristende å si at ok, på veldig generell basis, om vi har 12 prosjekter og hvert av dem gir et gjennomsnittlig bidrag på 256MNOK (tallene over var basert på 200K solgte totalt av de to titlene) så blir det omtrent 3,2MrdNOK.
Det er vel langt ifra utenkelig at de to spillene selger 100K hver, men fremdeles ikke garantert. Uten at jeg har noen gode kilder for hånden å henvise til så tror jeg det er flere spill som selger under 100K enn det er som selger over.

Er vi litt mer positive så kan vi jo si at ett spill selger 2mill, under de samme forutsettningene som over. Det gir omtrent 5,1 MrdNOK, og bærer skuta alene.
Hvor stor er sannsynligheten for at et spill treffer og selger 2 mill? Jeg tror der er fåtallet (selv om det jo er en del etterhvert. Mulig jeg er for pessimistisk).
Onns vil antageligvis her dra fram Payday og si at SB har jo historisk solgt mange millioner av spillene sine, de har et stort community, og det er ingen som helst grunn til at ikke alt de gjør i fremtiden vil følge denne malen.
Jepp, det er et godt utgangspunkt. Helt klart.

Det er i det hele tatt masse potensiale, jeg tror aldri jeg har sagt at det ikke er tilfellet. Jeg tror bare at det er et tøfft marked, og antallet spill som gjør det stort er relativt lite i forhold til antallet som prøver.

Jeg vet dette er en veldig enkel modell og onns kan avfeie det med at jeg åpenbart ikke gidder å sette meg inn i selskapet, men det får så være. Den gir meg nok info til å se at de trenger bare treffe rimelig godt med noen av prosjektene, men det er desverre ikke så mange som gjør det.
:slight_smile:

2 Likes