Jeg kan nesten garantere at du er for pessimistisk hvis du synes at 200k er mer sannsynlig enn 2mill Dead by daylight som SB er publisher for og hvor de får 50% av inntektene hadde f.eks solgt 270k 1 uke etter release :
PRESS RELEASE, STOCKHOLM (June 21, 2016) – Starbreeze AB together with Canadian studio Behaviour Digital Inc. announced today that the highly anticipated asymmetrical horror game Dead by Daylight has sold more than 270.000 units during its first week since release, subsequently recouping Starbreeze development cost and beyond. Released on June 14, 2016, the game has since then kept its no.1 position on Steams sales charts.
EDIT : Det er jo alltid vanskelig å spå hvor mye et spill kommer til å selge men jeg tror både RAID og oTWD har solgt mye mer enn 1mill kopier 1 år etter release. Hvis man ser på RAID som kommer først så har Digital bros kjøpt rettighetene til retail som gir SB minimum 4MUSD. Dette viser at det ikke er bare er jeg som tror at RAID kommer til å selge brukbart ( og jeg tror oTWD selger mer ) :
Starbreeze AB today announced that the company have entered an agreement with Digital Bros, through its subsidiary 505 Games, an exclusive world-wide retail distribution agreement for the game “RAID: World War II”. The agreement includes the payment of a minimum guarantee amount of royalties of 4 MUSD. Starbreeze retains the digital distribution rights for PC and Console.