Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

hvis det blir et dypdykk la den gå under 5. Da skal jeg kjøpe det jeg klarer å sitte musestille til release av otwd.

Tror rapporten blir helt grei, det spennende skjer på e3.

2 Likes

Mindre. Sjekk google trends… Fraværende.

1 Like
2 Likes

Omsetningen kom inn helt likt som Q2 ser jeg. Hvorfor EBIT på bare 10.8 MSEK?

Fan vad skönt att se att marknaden faktiskt verkar förstå att det är inte nu de stora vinsterna kommer! En liten svag rapport (resultatmässigt) spelar ingen som helst roll.

Jag var rädd att många skulle resonera som vissa här inne (nämner inga namn :wink: )

Det är på E3 och frammöver det kommer bli riktigt roligt!

3 Likes

Er så mange rapporter i dag så har ikke rukket å lese nøye igjennom enda :slight_smile:

Ser at salget av Brothers er inkludert i nettoomsetningen - det forklarer litt.

En annan förklaring är också den höjda kursen på sistone.

“STOCKHOLM (Direkt) En högre kurs på Starbreeze aktie på bokslutsdagen har lett till ökade avsättningar för beräknade sociala avgifter för personaloptioner och kvartalets resultat har påverkats negativt med 3,6 miljoner kronor.”

2 Likes

Ja, der hadde jeg bare tippet på 2.3!

USD mer positivt enn jeg hadde tippet: “Valutakursvinster under kvartalet uppgår till 6,2 MSEK”

Men slår tilbake på økte kostnader: “Övriga externa kostnader har ökat med 29,1 MSEK, jämfört med tredje kvartalet föregående år, och denna kostnad består i huvudsak av ökade outsourcingkostnader för koncernens spelutvecklingsprojekt vilket ytterligare förstärks av en svagare krona då kostnaderna till stor del är i USD.”

Endelig ser vi investeringer: “Under tredje kvartalet aktiverades spelutvecklingskostnader uppgående till 7,6 MSEK”

3 Likes

Det er E3 som gjelder nå. Det blir spennende om tiden etter E3 vil bli roligere og føre til kursnedgang.

1 Like

Rapporten lever dessverre ikke opp til mine forventninger, men moro for dere som fortsatt har aksjer at kursen fortsetter å stige. Kursen burde fortsette å stige fram til E3 og sikkert også fram til neste rapport.

Jeg hadde ikke trodd at kostnadene skulle øke i denne takten - EBIT på 10.8 MSEK er lavt med tanke på at 4.1 MSEK kommer fra Brothers salget.