Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Så, jeg var waaaay off på EBIT, ettersom jeg ikke hadde tatt med meg økende kostnader. Inntekene derimot var ca på linje med det jeg hadde forventet. Ikke akkurat overraskende med økende utgifter, noe annet var egentlig beskymringsfullt.

2 Likes

Husk at investeringen på 7.6 MSEK ikke påvirker EBIT.

1 Like

Ja inntektene ble som forventet, men utgiftene bommet jeg også grovt på. STAR er avhengig av at Crimewave selger ok nå, hvis ikke blir neste rapport skuffende lesning på EBIT-sida.

Men nå er det E3 som gjelder. Det tror jeg blir et stort forventningsrally i forkant, masse tradere som vil hive seg på og de vet akkurat når de skal selge etc.

1 Like

Hei.

Jeg har ikke fulgt med så veldig mye på denne aksjen siden jeg gikk ut på 11kr i 2014. Jeg ser nå at selskapet fortsetter å være stabile og det ser jo ikke annet en lyst ut for dem i fremtiden(?)

Mitt spørsmål til dere som kanskje har fulgt med litt mer enn meg og vet sånn ca hvordan kursen beveger seg, hvilken kurs bør jeg gå inn på?

1 Like

Synd! Hva skjedde? Trodde du kjøpte deg inn på 6-tallet igjen…

Jeg gjorde nok ikke det grunnet kapitalen måtte reserveres til noe annet. Jeg gikk glipp av en fin inngang. Er nå klarigjen, men blir jo usikker når kursen beveger seg så kraftig som den gjør idag. Magefølelsen sier at den vil gå ned igjen i løpet av sommeren grunnet lite aktivitet, men hjernen sier at jeg må inn nå.

1 Like

Kanskje lurt å se om den stabiliserer seg over 16 SEK. Selv velger jeg å stå utenfor nå fram til vi vet mer om hvordan det går med Crimewave. Store kostnader krever store inntekter for å forsvare en høy kurs…

(edit: oppdatert med dagens kurs)

2 Likes

Ved E3 forventer jeg en kurs på 20-25 kr, hvis ikke andre dårlige nyheter. Slik er forventningsrally i spill-aksjer

edit: i dag er det mange som blir løpende etter som hadde håpet på en real dip.

1 Like

Virker som aksjen ikke har styrke til å stabilisere seg over 16 i dag.

E3 blir uhyre spennende, tror ikke det er noen som vil bry seg om noe fundamental analyse/verdi av STAR før etter E3. Jeg kjøpte mer i dag. Disse spill-aksjene har sin egen logikk, den burde ha falt litt på rapporten pga EBIT, men gjør det altså ikke. Alle vil inn til E3 også jeg :smile:

2 Likes

Hehe min spådom var ikke så tullerusk likevel.

1 Like

Risikoen er definitvt økt, ettersom selv om inntektene har økt, så har prisen på selskapet økt mer og EBIT har ikke økt i nærheten så mye. Det er mao forventingene til salg framover som driver kursen. Har vært med på et slikt forventingsrally en gang tidligere og vil ikke være med ned på andre siden hvis det ikke slår til. Det er hvorfor jeg bare sitter på 50% av max beholdning nå. Jeg tror fortsatt det er gode muligheter, men greit å ikke være fullt lastet på disse nivåene.

Den grønne linjen er på en måte baselinen som jeg ser på som “idiotsikker” når det kommer til investering. Den har såvidt gått over 7kr. Over det, så er det en forventing til kraftig framtidig vekst i EBIT. Kjøpene mine har derfor vært på rundt 6-7kr og salgene på 10-13kr.

5 Likes

Det er nok en del forventninger på Crimewave også nå.

En interessant oppsummering som er verdt å sette seg inn i:

https://www.avanza.se/placera/forum/trad.927.1786366.html

Et spørsmål jeg stiller meg er om kostnadene kommer til å øke ytterligere nå med nytt kontor i både LA og Stockholm i Q4.