Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

16 og til dels 15 er interessante tall.

Virker jo som om markedet er enig i hvertfall. Så du tror på gode tall i Q1 med andre ord?

Bedre enn Q4 2016 mener jeg om du tror kursen skal opp nå? Om Q1 17 er på linje med Q1 16 skal vi vel rett til aksjekurs 14 etter mine beregninger så vi får da håpe den er bedre enn det.

Synes dere ikke stokastisk intervallet antyder at det er på tide med et forsøk oppover igjen?

2 Likes

For kursen sin del hadde det nok hjulpet med en ny analyse fra en analytiker som får med seg bredden i star sin portefølge. De analysene som har vært til nå har hatt klare mangler.

Jeg er også spent på effekten av liste-bytte. At Star vil gjøre et liste-bytte i år kan tyde på at større aktører som ikke handler på first north vil inn. Håper på det.

Det gjelder å få spill-prosjektene ut sånn noenlunde til tiden og skulle det komme utsettelser:Så er det utsettelsene som ofte skaper kjøpsanledningene.

Hvor mye ser du for deg at Starbreeze sitter igjen med per kopi av Raid? Jeg tror ikke overall pris blir 49.99 dollar, ref preorder til Xbox. Høres litt høyt ut. Kanskje 39 dollar?

Gitt at utsalgspris blir 39 dollar, at de får 200 sek per spill før split (50/50 SB/LGL) og at spillet selger like mange kopier som DBD (1.5 mill)

Starbreeze skal hente inn 120% av sin investering, så ca 84 000 000 mill sek (70 000 000*120%).

84 000 000 / 200 = 420 000 solgte spill.

1 080 000 * 100 = 108 000 000 mill sek inn til Starbreeze etter å ha hentet inn investeringen.

Jeg tror spillet selger mer enn 1.5 mill. Så kommer dlc på toppen av det hele.

Jeg anser dette derfor som et forsiktig regnestykke.

Edit: Ser at du kom meg i forkjøpet. Jeg glemte også 4 musd fra Digital Bros. Gikk fort i svingene.

2 Likes

Tror du de tar nesten 40 dollar for spillet?

1 Like

Mm.

Jeg venter på at DBD skal komme på konsoll så jeg kan spille det selv. Tror det kommer til å selge bra.

@holmes Mulig det er litt høyt ja. Gjør samme regnestykke med 29 dollar, hvor SB sitter igjen med 75 sek etter split. 940 000 * 75 = 70 500 000 mill sek.

Fortsatt sykt bra (og meget forsiktig estimert imo).

Jeg bare prøver å forklare deg hvorfor kursen skal ned nå til Q1 er presentert. Grunnen er enkel og har god forklaring synes nå jeg. Derfor venter jeg med å kjøpe siden jeg trader selvsagt kortsiktig i denne.

Så du tror ikke at Q4 som har halloween+julesalg normalt vil være bedre for et spillselskap enn Q1 ?

Jo, derfor kursen nå faller. Det samme vil skje i Funcom frem mot sommeren om ikke de klarer å få gode salgsbølger.