Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Lol… så mange drømmer. Men EBIT kommer fortsatt lirkende ut med latterlig lave 10 mill SEK i kvartalet. Når kommer denne fantastiske inntjeningen?? Engang om 2,5 år etter 2 børskrakk?

Nei her er det mye stollek. Villt mye stollek.!

Vel Gordon, hva tror du om kursutviklinga nå frem til E3 neste måned?

Et lite sitat:
The upcoming weeks will be fully focused on our setup and planning for
the E3 Expo in Los Angeles and to make sure it’s the historical event we
envision. With a significant presence our ambition is to showcase both
PAYDAY 2 and OVERKILL’s The Walking Dead.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20150513.DJF.2062

1 Like

Det är helt klart en spännande tanke. Deras VD sitter ju i Stars styrelse så det kanske inte är helt otänkbart.

Man ska nog kanske inte dra för stora växlar ändå av besöket, får känslan att Starbreeze försöker knyta mycket vänskapsband bland olika studios runt om och alla behöver ju inte betyda mer än något samarbete typ som de gjort med Dennaton Games etc. Men spännande helt klart! Kanske får vi veta mer nu när det blir extra bolagsstämma och uppdelning mellan A och B aktier? :slight_smile:

2 Likes

Swedbank Robur Ny Teknik har investert i Starbreeze:

1 Like

Ja, vill du inte tjäna pengar så är det upp till dig ju.

Den 13 april skrev du:
“Når det fundamentale mangler og euforien gir seg, så skjer det som alltid må skje… Reality Check og fall tilbake til normale nivå.”

Reality är att kursen gått upp nästan 50% :smile:

Mängder av grymma nyheter har rullats ut sedan dess och gjort framtiden ännu mer säker. Riskerna har minimerats väldigt mycket.

Passa på att köp nu innan upprustningen inför E3 börjar, kurser runt 20 kronor känns väldigt nära om man ser till hur köpglada folk var idag. Det är inte för sent ännu :wink:

2 Likes

Lurer på hvordan markedet hadde reagert på at f.eks Geminose eller TWD blir utsatt. Det som har blitt priset inn hittil er jo at alt går på skinner. Noe det forsåvidt har for vane å gjøre for Starbreeze. Sammenlign med f.eks AoC, som nok hadde vært ok for Funcom hadde det bare blitt levert til riktig tid, ikke et år og 100 millioner i utgifter senere.

Hvorfor er jeg så negativ? Vel, litt av greia er at jeg mener kursen har gått for langt opp på forventninger uten noe mer solide data. Det er jo veldig lite data å gå på for å si om f.eks Crimewave selger 500k eller 2m eller om Raid flopper fullstendig.

Anyway, fortsatt inne med 50%, men fortsetter denne oppturen uten at jeg vet noe mer konkret, så går de aksjene også. Er jo solid i pluss for å si det sånn, så veldig fornøyd. :smiley:

2 Likes

Jeg kommer til å følge rankingen av Crimewave på Bestbuy og GameStop og dele med dere her. Rank 0 er sisteplass og 1 er førsteplass - jeg synes det blir lettere å sammenligne enn å si f.eks 10. plass uten å spesifisere antall spill totalt.

3 Likes

Ser bra ut!

Får se om det kommer ett PM även denna gång om att “Crimewave genererar intäkter till bolaget innan lansering” :wink:

Ser hva du sier her, og synes du har noen gode poenger. Mye av greia er vel hvor flinke de er til å designe spillet / få testet konseptet før de bruker masse tid på finpussen. Funcom er notorisk dårlige på dette. Så langt, så har de vært veldig flinke på dette.

Det blir interessant å se hva de klarer å gjøre med TWD konseptet sitt, det blir vel deres første AAA spill med noe i nærheten av et AAA-spill budsjett. Payday 2 ble jo laget på et så lite budsjett at de fleste andre spillprodusenter bare hadde fått laget intro-videoen.

2 Likes

Jeg ser nå at de investerte første gang i september og oktober 2013 og har ligget helt stille fram til nå, og de har begynt å øke igjen nå i april. Vi så en del store kjøp fra Carnegie i april og selv om det høres litt merkelig ut kan det godt være de har benyttet seg av Carnegie som megler.

Så litt mer på det og tror du har rett :slight_smile: Moro at de øker da.

Verkar som om väldigt många fortfarande tycker att Starbreeze är lågt värderade och vill ta position inför E3 :slight_smile:

Väldigt skönt att se att digital Bros har såna förväntningar på Juni månad. Kommer bli bra!

2 Likes

Jeg tror investorene vil prise STAR til suksess og ikke det mere vanlige risiko*suksess.

Herregud skulle biotekaksjen min (PHO) blitt priset til suksess (ikke risiko-justert altså) tør jeg ikke tenke på verdien engang…

EDIT:
Litt interessant å gjøre sammenligningen med Funcom.

AoC ble før release priset inn til stor suksess, men i tilfellet TSW ble ikke priset til stor suksess før release. Noe annet vi så var at inntektene til AoC ikke spilte noen stor rolle etterhvert, alt fokus ble flyttet til nyhetsstrømmen rundt TSW.

2 Likes

@Alex veldig godt sagt! Det er greit at Starbreeze har god trackrecord, men det får være måte på - synes jeg da.

Jo, 24kr aksjen priset definitivt TSW til stor suksess før release. (Salg på lik linje med AoC, men med bedre retention.).

1 Like

Nei, den ble ikke det. har snakket med megler som fulgte dette nøye og en av de største aksjonærene (stelt eller northzone) ble sittende, fordi kursen var for lav. Lorentzen gikk også inn igjen etter å ha solgt på 20+.

1 Like