Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Markedsverdien har bare i dag økt med 130 millioner og snart 1.5 milliarder siden mars. Det går fort i svingene… :slight_smile:

Hvor mange eksemplarer skal Crimewave selge for å forsvare dette?

Tror som sagt de fundamentale analysene har begrenset påvirkning nå på kursen. nå er det å komme seg inn før E3 som gjelder. Hvis investorene har tenkt å verdsette star til ikke risikojustert verdi) er det bare å sitte musestille i en periode nå. Når star ikke falt på den rapporten ser den neste måneden lys ut.

Økt enda mer i dag. Nå inne med 100% (igjen…) av det antall aksjer jeg hadde tenkt å kjøpe i år.

1 Like

Det er neppe noe Crimewave-salg som kan forsvare denne prisen. Det er en kombinasjon av tro på Crimewave/Payday 2/Geminose/TWD/Raid/Storm og at Starbreeze gjør nye kontrakter sånn som den med Raid.

Lykkes Starbreeze med TWD og publishing-businessen sin, så tror jeg mye er gjort. Crimewave/Payday 2 er det de bruker for å finansiere dette, ikke noe som forsvarer dagens kurs.

1 Like

Å helsike… alt fjas til siden: Denne kommer til å smelle noe vanvittig før eller siden. Ekte bobletendenser nå! Kommer ikke til å tape halvparten av innsatsen nå vet du, gjetter på 2/3 eller deromkring…

Er helt enig i det, men vi vet også at markedet har en tendens til å være veldig kortsiktig, nå er det jo ganske lenge til neste trigger etter Crimewave - Geminose i H1 2016.

Er forsåvidt enig med @Alex at kursen burde stige fram til E3… men spørsmålet er hva som skjer til høsten og en lang vinter kanskje uten så store inntekter…

Jeg tror det er viktig å huske på at star også er en trader-favoritt (av god grunn… ) Nå har traderne et tidspunkt å forholde seg til (E3) og det er en drømme-situasjon for dem. Jeg spår crazy tilstander frem til E3.

Et annet moment er dette med overgangen til A og B-aksjer. Har man lyst på innflytelse i STAR har man kort tid å handle på nå. Jeg tror ledelsen i STAR allerede har nok aksjer eller avtale med noen slik at det ikke er noen fare for fiendtlig oppkjøp.

2 Likes

Så du mener Starbreeze skal ned til 5,67? 766MSEK? Eller 4,5x kontaktbeholdningen? Whaat?

Jeg har riktignok sagt at jeg synes 7-8kr er idiotsikre nivåer å gå inn på, men 5-6kr? Nei, dit kommer vi ikke uten at Starbreeze drar en Funcom.

2 Likes

18 kroner :slight_smile: Gratulerer til dere med mer guts enn jeg har

2 Likes

@holmes Kjøp deg inn med en liten post: det har du råd til :smiley:
Da blir det litt mer gøy.

1 Like

Jeg er dessverre litt for feig. Men det er faktisk moro å følge litt med uansett. Jeg liker action, selv om jeg ikke trader kortsiktig…

When in trouble, double?

4 Likes

hehe, samme her. Klarer faktisk å glede meg litt på andre sine vegne, selv om jeg selvfølgelig helst skulle fått en billigere inngang igjen selv. Lett å bli engasjert i noe man har gjort gode penger på. :slight_smile: Gratulerer alle som sitter inne!

2 Likes

hehe, pling! :wink:

1 Like

galskap

4 Likes

Jeg misunner ikke de som skal inn i STAR nå. Det er en gjeng dyktige tradere som herjer her og de vet at de som prøver å komme seg inn nå i STAR har begrenset tid å gjøre det på. De må være inne før E3.
Så hva skal investoren gjøre:

  1. Vente mens de ser kursen stige og håpe på en dip? Kanskje noen innsidere selger eller ansatte?
  2. Løpe etter vel vitende om at man burde ha gått inn rett etter resultatet.
    3.Vente etter E3. Det er risky så det holder. Helt umulig å si hvilken kurs det blir på.

Som sagt tror jeg det blir crazy nå en tid fremover med mer volatilitet enn vanlig i STAR. Dog ikke like ville tilstander som det kan være i Funcom.

Du må regne om Gamestop rankingen tror jeg…