Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Logikken til Alex er faktisk ikke dum. Kursen har falt, og det er mye negativitet rundt aksjen. Spørsmålet er da om noen vet noe andre ikke vet. Og da er det greit å lete og tolke meldinger for å se om det ligger noe bak. Kjøpsmessig hadde jo en utsettelse ikke gjort noe.

2 Likes

Etter mange år i spill-aksjer og fulgt spill-markedet har jeg blitt litt kynisk til release-datoer. De har en tendens til å ikke holde rent statistisk sett. Det betyr ikke at man bør vente med å kjøpe alle aksjene til en slik melding eventuelt kommer.

1 Like

Men da vil lanseringen kræsje med TWD? Burde få ut dette senest rundt september, så det blir litt tid frem til TWD lansering desember (?)

1 Like

Har jeg rett kommer nok RAID litt før jul og oTWD kommer Q1 2018. Det bør være litt avstand mellom titlene som jeg tidligere har argumentert for. Men alt dette blir gjetninger. Man vet ikke sikkert. Hvis oTWD ikke kommer til E3 i år, da tror jeg det dessverre ikke kommer i år.

2 Likes

hvis man tror OTWD kommer i 2017 da.

1 Like

Var faktisk nede på 14.90

Var det bunnen før E3?

  • Ja
  • Nei

0 stemmegivere

Ligger det noen flere nedover da eller var det den siste?

Høres ut som man burde holde seg langt unna slike warrants.

Synes risk/reward ser bedre og bedre ut her. Samtidig synes jeg det ser veldig stygt ut teknisk med brudd på 16kr. Holder meg unna inntil videre.

Noen som flytter penger fra starbreeze til fingerprint?

1 Like

Men dette beskriver sannsynligvis hverdagen til de fleste spillstudioer i månedene før en release :slight_smile:

Hekkan den var jo nede under 30kr…

1 Like

Det var ikke tilfeldig at jeg solgte på 25 kr. Jeg solgte når den oppadgående trenden ble brutt.

Teknisk analyse er på mange måter en teknikk for å analysere hvordan folk reagerer på kursbevegelser og faktiske hendelser. Ikke verdiløst, men man må jo ikke se på det i ett vakum.

For alt jeg vet, så kan kursen ende på over 16 kr i dag, men ikke noe jeg setter penger på. Liker å kjøpe aksjer i en opptrend. Gjerne etter et fall som ikke er forankret fundamentalt.

2 Likes

Aksjen blir jo mer interessant for hver dag som går, kanskje fremleggelse av Q1 rapport blir kjøpsmulighet.

Kurs nå 15.10

2 Likes

Jeg venter også litt

Hva er det som skjer her egentlig… Hvordan kan Starbreeze være verdt like mye som for 1 år siden? Har folk fått med seg at Dbd har vært en enorm suksess og at Starbreeze har masse fett i pipen? Bla. TWD, som btw blir en blockbuster av et spill…

  1. kursen er sykt underprisa
  2. noen vet mer enn meg

Nå skjønner jeg hvorfor noen tar forbrukslån for å kjøpe aksjer (@Nocturne) :smiley:

1 Like