Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Virker helt logisk for meg med denne negative trenden. Synkende spillertall og dødperiode. Markedet venter også svak Q1. Starbreeze har vært for høyt priset og da er det bare bra at man finner en ny pris nå som de investerer, eksperimenterer og fokus ikke lenger bare er på produksjon av spill.

@tswbeta Hva forventer du av Overkill’s The Walking Dead?

Så, trippel bunn på 16kr var tydeligvis ikke verdt en dritt. Rett ned til 15,20 i dag. Tror vi kommer til å fortsette nedover i den lineære regresjonskanalen. Mulig støttepunkter er de tre grønne linjene på 14kr, 13kr og 12,50.

Starbreeze er fortsatt priset til 4,4 milliarder svenske kroner, så det er ikke akkurat konkursprising vi ser. Jeg tror dette er et nervøst marked som overreagerer nedover, samtidig som toppen på 26kr nok var litt drøy.

Spørsmålet blir vel om man tror Starbreeze kommer til å klare et resultat på 220MSEK i eller bedre i året framover. I såfall er dagens kurs et trygt kjøp.

Teknisk sett, så tror jeg markedet kommer til å fortsette overreaksjonen nedover ettersom støtten på 16kr ble brutt med såpass stort volum i dag. Reaksjonen opp, når det kommer tror jeg fort kan bli ganske så drøy.

3 Likes

Kjente du til at de skulle flytte oTWD utviklingen til Stockholm? Eller at de kom til å si opp kontrakten og flytte utviklingen av mobilversjonen av Payday til BadFly Interactive? Hvis du ikke kjente til noen av de to hendelsene før de ble meldt, så tipper jeg en evt utsettelse på Raid WW2 eller oTWD er ting du heller ikke vil vite før det blir meldt.

Leste innlegget ditt en gang til, og du påstår jo heller ikke at du hadde visst om en evt utsettelse. :smiley: Samtidig, det går an å spekulere i utsettelser, og jeg tror markedet gjør det nå.

1 Like

IP virker veldig populær. Har ikke tro på mye salg pga. VR. For Starbreeze må TWD være bra for at kursen skal klare seg over 15. Så det blir veldig spennende. Må se mer av spillet først før jeg uttaler meg om potensialet.

Hva mener du ?

Flere som stilte spørsmål om kursfallet. Så bra at det er åpenbart for deg også da :slight_smile:

Altså at spillet kommer til å selge en del uansett bare pga. IP. VR støtte gir nok ikke utbytte for investeringene. evt. som John Wick. Så jeg har lite forventninger før jeg får se mer av spillet.

Jeg tror også at markedet oppfatter Starbreeze som ufokusert med litt for mange jern i ilden akkurat nå. Det savnes fokus på produksjon av gode multiplayerspill med drøssevis av DLCer.

Forstår nå hvorfor du ikke har troen på dette spillet…

I følge steam selger ikke VR så da antar jeg at det er sant.

Jeg hadde heller ikke hatt troen på SB hvis det var et VR spill de kom med.

1 Like

sånn som oTWD ?

Jepp. Det er gått tre år nå…

Men du sa jo tidligere i dag at du ikke hadde troen på oTWD ?

Hvor har jeg sagt det? Har sagt at jeg vil se mer av spillet før jeg uttaler meg mer om potensialet.

Du skrev jo følgende når @swing spurte deg om hva du forventet av Overkill’s The Walking Dead

Kan jo være at jeg tar feil men jeg tolker iallfall dette som at du ikke har troen på spillet.