Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Enig i det du sier, men er litt som Axa, payday kommer men den er 6-12måneder frem i tid. Men jeg kan nesten garantere at dersom du kjøper SB aksjer idag så er de mer verdt om 12 måneder.

Raid skal kjøre på diesel, selv om den er oppgradert litt så er jeg spent på hvordan spillet føles. Men virker jo lovende.

Inntektene økte også (40%), det er positivt:

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Spelutvecklaren Starbreeze redovisar ett rörelseresultat (ebitda) på -35,3 miljoner kronor för det första kvartalet 2017 (-4,3). Resultatet per aktie uppgick till -0:18 kronor (-0:06).

Nettoomsättningen uppgick till 57,3 miljoner kronor (40,8).

Resultatet efter skatt uppgick till -50,6 miljoner kronor (-14,7).

Börsredaktionen +46 8 5191 7910, http://twitter.com/direktse

Nyhetsbyrån Direkt

Omsetningen øker, men det er først og fremst på grunn av at Starbreeze kjøpte ut PD2 rettighetene. (og at for DbD føres hele omsetningen til Starbreeze før deling med Behaviour).

1 Like

Godt poeng. Med denne rapporten og den lange utsettelsen av oTWD og hva jeg tror blir en kortere utsettelse av RAID får i alle fall ikke jeg lyst til å kjøpe meg ytterligere opp i STAR akkurat nå.

1 Like

Sånn på kort sikt, så tror jeg DbD sin konsoll lansering og den kommende DLC-en kommer til å bli veldig bra. Det er også tydelig at de satser bra på Raid:WW2 og jeg tror spillet kommer til å bli godt mottatt. Selv kvartalsrapporten var vel ikke så veldig overraskende. VR-satsingen koster penger og gir lite inntekter hittil. Utsettelsen av oTWD kommer til å tynge budsjettene i et år til.

Publishing-businessen er det som gjør at Starbreeze ikke ligger nede på 8-10 kroner, som jeg ser det. Utenom det så ja, du treffer spikeren på hodet der.

1 Like

Men underskuddet øker også, som betyr at de investerer tungt. Så 1-6 måneder = lavere kurs. Mot jul tror jeg det kan skje spennende ting med inntekter og aksjekurs.

Q3 blir vel bra? Med Raid lansering

Tror du Raid er klart til Q3?

Det er en minst en joker her og det er DbD på konsoll i nær fremtid.

Jo, men de brenner cash fort. Usikker om DbD kan gi den megahypen man trenger utover at de tjener nok cash til å ikke gå 50mill i minus.

Q2 blir vel OK ? PD2 genererte 11.6mill i april ( 23,7mill i hele Q1 ) , DbD kommer med ny dlc + på console og så har man sommmersalget.

2 Likes

De bekreftet jo sommer 2017 lansering i går, så det hadde overrasket meg om det kom noe utsettelse av betydning der nå. Det blir som å tro at Funcom skal utsette Xbox-lanseringen av CE etter å ha bekreftet Q3 lanseringen i kvartalsrapporten om et par dager…

Jeg tror DbD på konsoll kommer til å selge som bare faen. Konsoll-lanseringen er nære nok PC-lanseringen at jeg tror de kan klare å få nesten like mye solgt på konsolls om de har gjort på PC. Det vil i såfall gi bra med inntekter.

1 Like

Ordlyden er litt endret:
“Raid: World War II är utvecklat av Lion Game Lion med Starbreeze som spelförläggare och ska släppas till Playstation 4, Xbox One och pc. Starbreeze har tidigare talat om att spelet ska lanseras under sommaren 2017. Budskapet på onsdagen var slutet av sommaren.”

sitatet over er fra direkt nyhetsbyrå

1 Like

Sen september release da.

Så, en liten utsettelse på 1-2 månder, men fortsatt innenfor Q3. Høres ut som en september-release. .

Jo Q2 kan også bli bra, men Q3 burde bli toppkvartalet. Var ment som et svar på at det skulle bli bra til jul.

1 Like

Jeg tror det er planen ja og det gir liten mening å gi ut et spill mens utviklerne er på sommerferie hvis de får noe slikt hos LGL.

Det er et såpass lite studio, og de holder til på Balkan, så tror egentlig de bare kommer til å kjøre på. :stuck_out_tongue:

Er Star-b på 14.80 et godt kjøp?

• Ja
  • Nei

0 stemmegivere

Svarte ja, men det kan være bedre muligheter framover. Starstreamen kom egentlig med lite nytt som jeg ser det og Q1-tallene viser at de har relativt grei cash-burn nå. På den andre siden veier bra Payday 2 salg i Q2, DbD på konsoll og Raid:ww2.

2 Likes