Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Det er vel Raid:WW2 som avgjør om 14 kr er en gavepakke eller ikke. Payday 2 gjør det fortsatt sterkt, det samme kan vel sies om Dead by Daylight, mens oTWD ble utsatt med nok et år, med alle ekstrakostnadene det betyr, samt at neste spill vil bruke enda lengre på å komme til markedet.

Her er søketrenden:

Jeg prøvde å finne ut av hvordan DbD hadde gjort det på konsoll, men synes det var vanskelig å finne ut av. Antall reviews var 873 på xbox og 548 på ps4, noe som for meg tilsier at jeg har funnet tall for enkelt-regioner, ihvertfall på PS4. Noen som har noe mer håndfast?

Ser det var en liten “diskusjon” i Dbd streamen på twitch som tyder på at Dbd har solgt litt på console også.

"https://www.twitch.tv/videos/160640416?t=52m55s

Mcote: It’s a smaller group than the PC .

Stefan: I don’t know, it’s pretty big. The two combined.

Mcote: Yeah but still…

Stefan: About the same.

Mcote: There’s more pc-player still right now"

2 Likes

Antall spillere på et nytt spill vs et spill som er over et år gammelt. Steam-versjonen har mellom 6k og 14k samtidige spillere for tiden, så som du sier, det må jo ha vært solgt endel for at det skal være noe i nærheten på konsoll.

Ref: https://steamdb.info/app/381210/graphs/

Antall spillere er ganske jevnt hvis du tar bort free weekends? Det var ikke noe særlig flere spillere rundt lansering

1 Like

Det solgte 270k første uken på pc og passerte 1mill etter ca 2 måneder. Blir ikke lei meg om vi ser samme tall på console :wink:

1 Like
3 Likes

Til dere som følger Starbreeze. Når i august er lansering, og hva tror dere kursen kan gå til mot lansering?

Ser kursen har falt veldig. Mener dere prisen på 14,- nå er tilsvarende når Funcom var rett i overkant av 2,-?

Har akkurat begynt å se på selskapet, er interessant om dette er en tilsvarende case hvor noe spesielt skal skje om det ikke blir stigning frem mot lansering.

1 Like

RAID blir nok ikke å komme i august, det ville isåfall vært meget overraskende. Jeg tror spillet tidligst kommer helt på tampen av september.

Noen på Discord fant ut at spillet har blitt klassifisert som MA 15 + i Australia. Dette betyr trolig at de har sendt en ferdig versjon av spillet til å bli klassifisert i starten/midten av juli.

Aktiviteten på twitter tyder også på at spillet ikke er langt unna. Folk begynner nok å bli rimelig lei av at utviklerne svarer “soon” på spørsmål om når spillet kommer, hehe. De burde komme med en dato ganske snart.

http://www.classification.gov.au/Pages/View.aspx?sid=a22JjNDStvndN4BU93bn2A%3d%3d&ncdctx=lNX4SrDwFOGqmNvKG79hKAYz6BkDNHgdeOxOf504eEnK588698kELYYSbGNMhcHQ

4 Likes

Hva er dine tanker om denne, @holmes?

Jeg tror kursen vil stige frem mot raid lansering, som jeg tror vil være i september, om jeg tar feil og det kommer i q4 tror jeg uansett kursen er høyere ved lansering derfor god risk reward.

Kursen etter lansering vil avgjøres av hvor godt spillet gjør det, men jeg tror det kan overraske positivt.

I 2018 har vi en veldig stor trigger i TWD lansering, og det blir også spennende å følge vr satsingen utover høsten og til neste år. Planen er å åpne første vr senteret i Stockholm nå til høsten og utvide til utlandet senere.

Ok, er det meldt at lansering skal være i august, slik at september vil bety utsettelse? I så fall, noen tanker om hvor mye lavere tror du kursen kan gå i mellomtiden/etter melding om utsettelse?

Det er meldt at det skal lanseres i sommer.

1 Like

Der røyk 14 ja :smile:

10kr som bunn etter at utsettelse er annonsert?

Tycker ingenting direkt pekar på en försening.

Se här, jag tror det är nära… release september är min gissning. (Ja det är fortfarande sommar :sunglasses:)

1 Like

Jeg ser på det som større risiko å stå utenforog at jeg ikke skulle være med her fremover. Jeg kjøper mer om den faller til 10, ser ikke på det som noe krise, men tror ikke det er sannsynlig at den faller så dypt på en utsettelse, også med tanke på at en evt utsettelse realistisk sett ville være snakk om en måned eller to.

Tror at en liten utsettelse av raid påvirker mye mindre enn utsettelsen av otwd.

2 Likes

Global Director of VR Brooks Brown er live akkurat nå

@Onns : du venter fremdeles på utsettelsen av raid før du går inn igjen?

1 Like