Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Deliver us the Moon ^

4 Likes

5 Likes

Såvidt de kan kalle det en sommer-lansering, men jeg er positiv :smile:

2 Likes

CFO sa sensommeren for en stund siden og det klarte de jo ( for pc :smiley: ) . Tror dette blir bra :slight_smile:

EDIT: foresten rart at det ikke har kommet noe info fra Starbreeze…

EDIT 2: datoen er nå fjernet fra sidene til RAID…

2 Likes

Så, var det en glipp at datoen kom nå, eller var de feil? :thinking:

Jeg tenker at det var en glipp at den kom nå. Regner med at Starbreeze ønsker å melde slike ting først og de bør jo nesten komme med noe før børsen åpner i morgen.

2 Likes

Da er det ihvertfall ikke Starbreeze som har presset dem til å lansere nå. (?)

Bra at raid:ww2 og otwd kommer i samme kvartal, så får raid solgt det de kan først. Jeg er veldig spent på salgstallene, tenker 1 - 5 million i år som sannsynlig, alt over eller under som bull eller bear.

Da er vi to! Har høye forventninger til RAID og tror absolutt at flere enn 5 mill solgte er lov å håpe på. Synes det er meget positivt at Star eier 50% av IP-en, for hvis dette lykkes er det ingenting som stopper dem fra å publisere oppfølgere eller spinoffs med merkevaren. Tenk “RAID 2”, “RAID: Revolution” eller lignende. Før den tid har vi nok fått et lass med DLC’s til originalen.

En ting om gangen… :slight_smile:

flott, hadde fryktet lansering litt nærmere jul, men den antagelsen slo ikke til.

1 Like

Godt det er noen som har kontroll over kostnadene! Håper spillet blir bra også! Tror det er et spill som vil appellere bra til Payday 2 spillerne. Bra det har 15m eiere og 1,1m unike spillere siste to uker - på Steam!

1 Like

https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20170809.Cision.20170809:BIT:7097:0

Nå er det offisielt. Det blir lansering av RAID på PC den 26 september

2 Likes

Var det nå den skulle ned til 10 kroner? :smile:

2 Likes

Dette er forhåpentligvis det definitive vendepunktet for kursen for en tid fremover. Ikke umulig at de andre svenske spillaksjene vil merke dette her negativt.

2 Likes

Snuser på denne. Kan dere som har fulgt med aksjen en stund utdype litt om deres tanker om potensialet, risiko og dagens prising?

Raid må levere, og Starbreeze må fortsette å tjene bra på publiseringsavtalene, og ikke minst må de få levert otwd (til neste år).

Potensialet ligger som jeg skrev over at Payday 2 har solgt utrolig bra, så hvis otwd og raid selger i nærheten, så blir Starbreeze en gullgruve.

1 Like

September er sommer på samme måte som juni er vår, det e bare andre navn på q3 og q2. :wink:

1 Like

Hva tror dere om kursutvikling frem til launch?

Tatt et lite lodd her på 15,80. I utgangspunktet er planen å sitte frem mot launch.

1 Like