Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Godt sagt delkop, men de har jo faktisk planlagt ett eller to nye spill hvert år framover: Geminose og TWD i 2016, Storm i 2017. Dette burde gjøre mye for å jevne ut inntektene. Starbreeze lever jo nå på inntektene fra ett spill, Payday 2 og de drar fortsatt inn 40-50MSEK i kvartalet.

Hvordan blir situasjonen sent i 2017, hvis de fortsatt har noen inntekter (10-20MSEK) fra Payday 2, fortsatt høye inntekter fra TWD (40-80MSEK) og launch-inntekter fra Storm (40-80MSEK). Pr år ser man på da mellom 360-720MSEK. Her har jeg antatt at TWD drar inn mer enn Payday 2 og at Storm gjør det omtrent som Payday 2. I tillegg så har du evt inntekter fra Raid/Geminose.

Anyway, jeg har troen på Starbreeze, men ønsker å se noe mer håndfast/lavere kurser før jeg kjøper meg opp igjen. Sitter pr dags dato bare med en post på størrelsen med en litt stor lottokupong. :wink:

3 Likes

Aksjen var oppe på utrolige 21.10… tror det kan ha vært toppen for denne gang.

Riktigt bra att det är sån här omsättning runt 20-kronan. Det lägger grunden för vidare uppgång inom kort tror jag :slight_smile:

1 Like

Er det nå bobla sprekker eller?

Nede på 19.70

@cagey2 du får jo håpe på det med tanke på at du shortet Starbreeze på 13-14kr?

1 Like

Vi får se, jeg har sett slike dipper tidligere tidlig/midt på dagen for så å ende i pluss alikevel på slutten av handelsdagen. Men en korreksjon bør komme snart, alle andre aksjer korrigerer jo etter kraftige oppganger.

Starbreeze AB : Digital Bros increases its investment in Starbreeze AB via Varvtre AB

Press Release May 21, 2015

The board has been informed that Digital Bros has agreed to acquire from Varvtre AB a total of 1,167,278 Starbreeze AB common shares for USD 3.32 million. The purchase will be made in two steps (1 January 2016, 1 April 2016) at an average price of USD 2.7414 (approx. 22.85 SEK) per share.

Together with the first investment announced March 23 2015, Digital Bros ownership in Starbreeze by the final date in April 2016 will be 5 million shares, corresponding to 3.45% of the company, based on the current actual number of outstanding shares.

The total investment will be USD 8.2 million and the combined average price per purchased share will be USD 1.64.

2 Likes

Spretter tilbake! Villt! Hva skjer med gale svensker da? Sjelden sett noe mer pussig før??

Digital Bros har virkelig troen på dette her. Kjøper de seg opp ytterligere snart?

1 Like

Det er fryktelig vondt å sitte utenfor nå…

1 Like

Nå får Bo ut litt penger til å betale broren

2 Likes