Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Husk at det var mye hat på Steam siden til DbD før lansering og oppfordring til å ikke støtte Starbreeze etter mikrotransaksjonene. Det var også lite interesse for spillet under beta perioden.

Du tror ikke vi skal ned under 9,9 ?

Var ikke alt som var positivt rundt PD2 launchen heller :slight_smile:

1 Like

Tror det er mulig at den kan gå ned under 10, men det vil komme lettelsesrally på veien, så kjøper litt på dårlige dager og selger litt på gode så blir det et greit snitt til slutt. Uansett vanskelig å prikke bunnen perfekt så kjøper litt når den faller såpass.

2 Likes

haters vs fanboys :

http://steamcommunity.com/app/414740/discussions/0/1473095965304166347/

2 Likes

Ikke jeg heller. Trodde faktisk at vi skulle se 9,9 før det snudde

1 Like

Jeg prøvde å få på 10 blank i dag tidlig, typisk nybegynnerfeil, fikk ihvertfall 50 øre mer for de jeg kjøpte igår.

1 Like

Det er 90018 medlemmer i RAID gruppen på steam nå. I går på denne tiden var det 83593.

EDIT: Ser RAID ligger som #107 på GTS nå. Selges fremdeles ikke mange spill men er iallfall bedre enn å ligge som #200+++

4 Likes

Hvor mange medlemmer hadde community-gruppen til Dead by Daylight fått på samme tidspunkt i betaen?

Dbd tror jeg hadde rett under 130k 5-6 dager før launch.

EDIT:

25.mar: 54995
7.jun: 125485
9.jun: 129808

2 Likes

Veldig bra detektiv arbeid @Nofun!

Tenkte ikke på å følge med i community-gruppen. DbD lanserte 14. juni, så det ser jo ut til at RAID ligger godt an.

Er jo uansett “litt” flere som har PD2 nå enn for et år siden og Dbd tok vel ikke av før rundt launch. Lirik spilte det en del tror jeg.

1 Like
1 Like

Interessant og dette (antall medlemmer) kan jo tyde på at spillet vil selge bedre enn det @Onns tror. En god streaming periode ved release pluss noen gode bugfix er muligens alt som skal til får å få fart på salget for alvor. Jeg synes fremdeles prisen på spillet er litt stiv, men mange får litt rabatt, så alt i alt kanskje ikke så gale alikevel. Følger spent med her nå.

2 Likes

Jeg har redusert forventningene mine en god del ( trodde på bedre salg enn Dbd ) og tror mye er avhengig av at de får fikset en god del bugs og at de får igang streamers rundt launch. Virker også som om spillet har mye å gå på når det gjelder optimaliseringer. Jeg er også enig i at prisen virker litt høy og ser det er en god del kommentarer på det. Det er foresten også litt synd at de fremdeles ikke slipper inn tyskere i betaen men regner nesten med at det blir fikset snart.

Finnes det et sted der man kan finne automatisk hvilken plassering spillet ligger på steam sin globale bestselgerliste når det ligger utenfor topp 100? Prøvde å se manuelt etter RAID men jeg finner det ikke. Sikkert bare litt blind, mye titler å gå igjennom.

Det ligger som #195 nå som er ned 99 plasser fra tidligere i dag så det varierer mye enda. Har ikke funnet noen som tracker de som ligger utenfor top100 :slight_smile:

1 Like

http://tools.garry.tv/steamchart/?show=414740

Der ja og DbD er nummer 53 på den lista. Listeplasseringen er ikke god nå, men samme greia så vi med DbD i starten og det snudde brutalt når streamerne kom på banen. Her er det bare å leie inn Lirik eller noen andre store hvis de ikke tester det gratis.

Lirik har allerede spilt RAID og det fikk ikke akkurat god tilbakemelding…

https://m.twitch.tv/videos/171980172?t=06h21m07s&desktop-redirect=true

4 Likes