Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Er det best case? da mener jeg markedet nå er veldig pessimistisk innstilt og det skal ikke mye til for å overraske på den positive siden.

Jeg tror det er kombinasjonen som er det store suksess scenarioet her, suksess RAID + suksess oTWD + redusert VR. Men jeg la også merke til avslutningen på sitatet:
Men om Raid floppar lär aktien ta stryk och det finns då dessutom en risk att frågor kring finansieringen kan uppstå, med tanke på hur snabbt pengarna flödar ur bolaget.
Dette er nok det @Onns frykter/håper på.

Hvor mange forventet du at kom til å teste betaen ?

Dbd hadde uansett omtrent samme utvikling og tok ikke av før det ble streamet rundt launch. Dbd fungerer uansett mye bedre på twitch enn hva RAID gjør. Blir uansett interessant å se hva planene til SB er de neste 2 ukene. Jeg tror fremdeles at de har priset seg for høyt og tror de enten må gjøre noe med rabatten for preorder eller sette ned prisen.

2 Likes

Lurer virkelig på hvor langt kursen skal ned hvis din antagelse er sånn noenlunde riktig. Hvor ble det av den analysen av star som bruker å komme rett etter rapporten, kom den ikke?

Sitter knallrødt i star nå og det er ikke noe jeg er særlig fornøyd med.

For at RAID skal bety noe særlig for Starbreeze, så må de vel selge ihvertfall 500k de første ukene og millionen i år. Det kan bli veldig hardt hvis spillet ikke blir godt mottatt. Det ser jo ikke slik ut, og aksjen har vel allerede korrigert ned noe pga dette.

MEN, aksjen har ikke korrigert for at det faktisk blir en shit launch (noen, som meg har fortsatt et visst håp). Ved en shit launch skal nok aksjen videre ned. oTWD om rundt ett år er for langt unna for mange (egentlig meg også?). Jeg tror aksjen kan gå ned til 7-9kr. Må se på det tekniske.

Her er en nylig video om RAIDs beta

https://www.youtube.com/watch?v=POVKaUwYXYY&feature=youtu.be

Han liker spillet godt, roser forbedringene i beta, men mistenker som flere av oss at prisen er litt for høy.

2 Likes

Prisen er heldigvis det letteste å endre

Tror ikke du aaaaner hvor butthurt folk som allerede har kjøpt det kommer til å bli hvis LGL, setter ned prisen med 10$ nå. De største fansene kommer da til å føle seg snytt og rage ut overalt hvor det er mulig. Så, prisene er ikke det enkleste å endre på det nåværende tidspunktet.

2 Likes

Plasseringene i pre-order er alt for dårlig foreløpig. Håpet er at litt streaming og annen markedsføring kan få spillet betydelig oppover på den globale best seller listen.

Synd hvis Star har bommet på prisen og det er det som hindrer et mye bedre salg. Da kan det ved første øyekast se ut som en stor fiasko hvis listeplasseringene uteblir nå, men ved første skikkelige salg kan bildet snu seg betydelig.

Jeg er litt betenkt, jeg innrømmer det.

4 Likes

Høres ganske bull ut i seg selv, men om investorer flest er litt usikre på hva de klarer å levere fremover, kanskje ikke?

Fra 2. Oktober!

Det viktigste er kanskje at de endelig er i mål og kan bruke ressurser på andre ting ?

"An up-listing has the potential to attract a wider group of investors and improve conditions for increasing awareness of the Company and its products, as well as strengthening the Starbreeze brand. "

Ser for meg at dette også kan være greit hvis de ønsker å gjøre flere publishingdeals det neste året…

2 Likes

Og ikke minst kan ikke primærinnsiderne drive og “glemme” å rapportere viktige handler lengre. Lista over innsidere som solgte på 20+ var lang.

3 Likes

Spørsmålet er vel om det ikke blir endel innsidere som komer til å handle snart. ( Jeg vil tippe litt etter et raid har fått solgt ifra seg).

2 Likes

Jeg sjekket i går kveld og da lå den på 400-450. Har sett den på rundt 200. Jeg regner med at den skal betydelig høyere ved release i alle fall en kort stund.