Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

De har heldigvis Dead By Daylight og Payday 2 som fortsatt gir gode inntekter, men kaken (Starbreeze sin mcap) er veldig stor.

Det jeg ikke helt liker er at analysen som har brukt å kommet like etter hver rapport glimrer med sitt fravær for første gang på lenge.
Star har også sin VR-del som er fryktelig vanskelig å prissette. Foreløpig er det mest utgifter der og lite inntekter.
Nei det er publishing og egne spill som er mest interessant for meg. Jeg gjentar ønsket om å flytte VR til et eget børsnotert-selskap.

1 Like

Men ser man 12-16 måneder fram i tid så ser det vel litt bedre ut ?

1 Like

Jeg er spent på om det i ettertid vil vise seg å være lurt å være supernegativ på 10-tallet. Jeg har ikke fasit, men for meg ser aksjen billig ut her. Hver nyhet som i seg selv er positiv blir tolket negativt og etterfulgt av mye pessimisme.

Jeg tror aksjen kommer til å være svært svak inntil man får noe håndfast info om oTWD, Raid gjør det overraskende bra, eller VR-satsingen begynner å tjene penger.

1 Like

Det blir jo veldig vagt utsagn?

Hva blir bunnen? Hva blir kursen ved oTWD lansering?

Er aksjen fundamentalt billig eller dyr?

Aksjen er også en trader-favoritt. Skulle ikke forundre meg om hypotesen til disse traderne kan være å frontrunne ved å kjøpe aksjen nå før byttet og selge den litt dyrere etter flyttet markedsplass der fond og andre større fisker vil kjøpe seg inn.

Byttet har jeg ventet lenge på og det er utelukkende positivt for selskapet.

Jeg tror ikke noe særlig på at større fond kjøper seg så kjapt inn i Starbreeze at det skaper noe kjøpspress. Hvis man ser på når Funcom ble tatt med i Osebx (OBX?), så hadde det minimalt å si.

Hvordan gikk det med fingerprint cards en annen traderfavoritt?

Høres ut som du har svaret? Jeg fulgte ikke Fingerprint på den tiden. :slight_smile:

Jeg vet ikke det, aksjen er kraftig opp i dag så langt og det tolker jeg som om min trader-hypotese kan være riktig. Jeg er så usikker på RAID at jeg avventer videre økning. Der er usikkerheten for stor for øyeblikket for meg i alle fall.

Ok, ser jo den (aksjen er jo opp 6,5% nå), men fundamentalt sett, så skal det bety veldig lite at de har byttet børs.

Strengt tatt har de ikke byttet børs, men de går fra en uregulert handelsplass (på linje med Merkur, ikke Oslo Axess som er en regulert handelsplass, men ikke en børs) til å bli børsnotert.

Det åpner opp for et større marked der flere aktører kan handle og det er dessuten et kvalitetsstempel og tryggere for oss aksjonærer da selskapet nå må følge strengere krav.

4 Likes

rt 11.15. Tydelig at investorene tror på høyere vurdering av aksjen med overgang til en regulert handelsplass på 1.klasse i Sverige.

1 Like

Rt 11.30 nå. Spørs om den fortsetter oppgangen til uka?

RT 11,35 nå, Interessant å se AVA som største nettoselger.
image

Lansering på tirsdag på Steam… hva tror dere

  • Suksess
  • Nøytralt
  • Flopp

0 stemmegivere


Vet ikke om jeg har funnet de beste søkeordene, men trenden er ihvertfall klar. Tok med Conan Exiles som sammenligningsgrunnlag.

Min oppfatning av hva suksess/nøytralt/flopp:
Topp 3 - Suksess
Topp 10 - Nøytralt
Utenfor topp 10 - Flopp
Synes folk det stemmer sånn passe?

Jeg tenker at det er flopp hvis SB ikke får igjen investert beløp + renter og nøytralt hvis de gjør det :slight_smile:

2 Likes