Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Tjah, det kommer jo litt an på hvordan du ser på det. Hvis du ser på oppkjøpssummen, så må Geminose gjøre det rimelig bra for å være et kjøp som går i 0. Hvis du ser på oppkjøpet som penger som allerede er i dass, så ser det jo litt bedre ut. Jeg sier høy risiko, fordi jeg antar at sjansen for at vil gå i null (inkludert oppkjøpsprisen) er veldig liten.

Det er jo ikke akkurat som det er gratis å få Geminose ut på markedet heller. Produktet er ikke ferdig, og launch H1 2016 kan nesten like gjerne leses som 30. juni 2016. Mao, et år til med utgifter.

Jeg mener risikoen for å lykkes i toy-game markedet er liten fordi jeg ikke vet om noen andre enn Skylanders som har suksess der.

[Jeg er også full klar over hvor mye de tjener på Skylanders, så det er penger å tjene - store penger - hvis man lykkes]

1 Like

Ser poenget ditt, men selger ikke en aksje nå. Sist vi var på 11 og 12 tallet var det mye priset inn i aksjen som ikke var meldt, dvs rene spekulasjoner. Nå har vi reelle triggere foran oss. Så klart er det usikkerhet hvordan disse performer, men jeg synes oftest jeg blir positivt overrasket - dessuten er det flere triggere. Vi tåler en flopp eller to og kan fortsatt lande på begge beina.

Det var veldig mye gevinstsikring idag, men kursen steg fortsatt. Da kan folk fort få kalde føtter og kjøpe seg inn dyrere…

1 Like

Amiibo, Disney infinity, angry birds telepods og nå skal Lego inn der med dimensions. Det er veldig hot, men LMO ble for statisk med bare koder.

1 Like

Jeg er jo enig, men hva med på 15kr? eller 20kr?

Jeg er helt enig, selv om nextgen gjør det dårlig, så behøver ikke det bety noe hvis f.eks Payday 2 fortsatt gjør det bra på Steam. Geminose går jeg jo ut i fra at flopper.

Hva er det som gjør at bare noe av salget er gevinstsikring og ikke alt?

Ser at RSI er på 82 nå og at på forrige store rally var vi oppe i 90. Volumet er også bra høyt sammenlignet med hva det var før dette rallyet startet.

1 Like

Det er så klart vanskelig å definere, men når det omsettes for 30 millioner og kursen ligger ganske stille hele dagen og ava nettoselger mye… Det mener jeg tyder på gevinstsikring.

USD har samtidig steget med ca 35% mot SEK :slight_smile:

Bra det, men ut fra steamspy-tallene så er Russland et like stort marked, og vi vet jo hva som skjedde med rubelen. Euroen har forsåvidt styrket seg den og

Ikke når det gjelder omsetning tror jeg, husk at spillene selges mye billigere der. Og det viktige TWD markedet kommer til å ligge mye i USD tror jeg.

“Bolaget har i huvudsak intäkter i US dollar och kostnader i SEK”

http://media.starbreeze.com/2014/06/Arsredovisning_2013_2014.pdf (side 52)

10% sterkere USD mot SEK hadde betydd +20MSEK på resultatet (16-17%) i 2013/2014, nå er det sikkert andre parametre som spiller inn med Geminose og LA kontor, men jeg er overbevist om at dette er positivt på sikt.

1 Like

Antar det ikke er ment bokstavelig? Eller har du tatt opp lån på huset for en garantert 3-4 dobbling av innsatsen? :smiley:

Jeg gjør vel egentlig ikke det jeg heller. Payday 2 ser ut til å gjøre det jevnt over bra, nextgen-releasen er på vei og Geminose kommer tidligst om 9 måneder. Det er lite sannsynlig at vi får melding om utsettelser de neste 8 månedene også.

1 Like

Jeg forstår @onns her. Jeg er litt inne på samme tanker selv. Jeg tror (sikkert som mange andre her inne) at kursen står høyere ved TWD lansering, og planen min er å holde på aksjene fram til det hvis ikke det kommer noen nyheter eller andre faktorer som forandrer caset fundamentalt.

Men jeg tror på å spre risikoen ihvertfall på 4-5 selskaper. Har 23% av porteføljen i Star, det holder :slight_smile:

Nei, ikke utenkelig, fullt mulig hvis TWD blir en vesentlig større suksess enn Payday 2 (eller Geminose skulle vise seg å slå til). Ikke så dumt tall å ha i bakhodet, men å ha det som mål nå, med de dataene du har om TWD-salget (kun ekstrapoleringer), er noe annet.

1 Like

Nettopp hvorfor meg mente du var litt flåsete når du sa du ikke kom til å selge før 40-50kr. Som du sier her, det kan godt hende du selger langt under det ut fra hva som skjer det neste året. :wink:

Helt klart

Det er mitt inntrykk også. Jeg tror også TWD-releasen også vil vise at de har hatt endel større budsjett enn de hadde med Payday 2 og at det vil reflekteres i et bedre spill.

Sjekket ut nylige metacritic reviews, som hadde bra mange 0/10, først og fremst klager på DLC-prisen. Kom over denne:

At the time of writing this, there is over $115 in DLC. In addition, the game is $30, as it has been since launch. Keep in mind, I own every single DLC. The fact of the mater is that that is too much. It will give you hundreds of hours of fun, but just be warned.

Så, han har kjøpt alle DLC-ene, har ikke fått med seg eneste steam-salg og klager på prisen, selv etter å ha spillt flere hunder timer. :blush:

2 Likes

Jeg liker dette samarbeidet også… Star kommer ofte på sånne win-win situasjoner der de kan dra nytte av to communities eller fan bases… smart.

@Onns synes du er litt i konspirasjonsland, men la gå.

Se for deg en investor som har kjøpt seg bra opp, ser at aksjen går opp til 12kr, og så faller litt tilbake. Gitte investor ser da sitt snitt til å få aksjen inn i en negativ trend, til slutt utløses panikken av en nyhet som kan tolkes negativt og aksjen krakker ned til 6-7kr. Billigsalg! :smiley:

Begeistret etter suksessen, så ser nå samme investor en mulighet til å gjenta ovennevnte.

… Eller, så er dette helt vanlig tilbakefall etter svært mye stigning på kort tid. :slight_smile:

2 Likes

Det er vel bare vanlig trading

1 Like

Der hadde det ikke skjedd stort

Fint å se at alle sider belyses her er noen litt mer kritiske - selv om det kanskje virker litt overfladisk dvs at han ikke har satt seg inn i TWD caset og den store forskjellen som ligger i å ikke dele inntekter 50-50 med 505?

Morsom graf (men vær oppmerksom på at y-aksen ikke starter på 0) - den viser antall eiere av aksjen på Avanza.

1 Like

En interessant ting på SteamSpy er “Players in the last 2 weeks: 696,796 ± 26,300” og “Players total: 3,928,127 ± 62,005”

Tror dere dette kan stemme? 18% av de som noensinne har prøvd spillet på Steam har også spilt i løpet av de to siste ukene (dersom jeg har tolket dette rett)

1 Like

Synes det ser ut som man har satt en dobbel topp her nå… Hvorav den siste er lavere enn den oppe på 12 tallet i 2014. Er derfor redd for at morroa er over for denne gang. Kvartals rapporten tror jeg ikke blir så bra som enkelte her inne vil ha det til. Mitt råd er selg… for så å kjøpe igjen der nede.

4 Likes

Kvartalstallene for januar-mars er ikke så interessante. Jeg tror de vil være relativt sterke, men neppe på en måte som burde på virke kursen nevneverdig opp eller ned. Det mer interessante er hvordan det går med nextgen-releasen. Kan være det er lurt med en kortsiktig trade nå, men fort gjort å bli stående utenfor på feil tidspunkt også.

2 Likes