Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Når man ser litt tilbake på denne fantastiske oppgangen STAR har hatt, kan man konkludere med at 90% av denne oppgangen skyldes Digital Bros sitt aksje-kjøp? Hvor ville kursen vært uten disse kjøpene?

Det åpner for konspirasjonsteorier som jeg elsker…

Vil dere ha distribusjonsrettighetene til oTWD på konsoll tror jeg det bør kjøpes en del aksjer av en jeg kjenner godt.

6 Likes

Helt enig.

Jeg leser at folk tror at 22+ som DB kjøper på er et gulv - men jeg ville heller sett på gjennomsnittskursen som Digital Bros har betalt for alle aksjene som en grei referanseverdi som kursen kan svinge over og under. Det viktige er som du nevner at alle kjøpene og avtalene må sees på som en samlet pakke, ikke hver del for seg.

3 Likes

Poenget er at det er sannsynlig at en avtale ble gjort om alle salgene samtidig, selv om de ble meldt hver for seg. Tror du Bo kjøpte alle aksjene til Ulf og tenkte, jeg får vel finne en løsning på hvordan jeg skal finansiere dette etterhvert?

Man trenger ikke ha på seg konspirasjonsteoribrillene for det, det er ikke noe galt å gjøre det på denne måten. Men det er lett å tolke feil ting inn i dette…

1 Like

Tenk deg selv, Ulf vill ut og de finner på en løsning som inkluderer Digital Bros. De selger først en viss del til en kurs som ligger en viss del over markedsverdien som er vanlig når man handler større volum, og dessuten logisk med tanke på at all informasjon ikke er meldt ut enda. Så blir de enige om å selge resten til en kurs som fastsettes etter snittkursen på børsen en bestemt tidsperiode (+ X kroner) når mer informasjon er meldt ut i markedet.

Hva er egentlig alternativet?

2 Likes

Det vanlige i slike store handler er at det gjøres et fair value estimat av uavhengig part og det trodde jeg var grunnen til overprisen på det første kjøpet til DB, det andre kjøpet virker litt merkeligere:litt over kursen, men ikke så mye. Har fair value estimatet gått opp 100% på kort tid?

1 Like

Fair value er snittet av de to kursene er mitt poeng.

Ingen som bryr seg om at STAR stuper 10% nå??

Det er jeg helt enig i, men mitt poeng er bare at vi må se på hele transaksjonen og ikke bare fokusere på en del når vi forsøker å tolke hva dette betyr for markedsverdien til Star. Jeg er bare veldig uenig i at 22-23 kroner skal sees på som et gulv…

1 Like

“Bolagets totala investering kommer därmed att bli 8,2 miljoner dollar och det totala snittpriset 1:64 dollar per aktie.”

Dvs 13.72 SEK per aksje

https://www.avanza.se/placera/telegram/2015/05/21/starbreeze-digital-bros-koper-12-mln-aktier-av-vds-bolagr.html

1 Like

Ser ut som vi kan få Bearish Harami

1 Like

Så det de sier er at Det tegner seg et bearish candle rett før kursen går opp og bullish candle rett før kursen går ned eller?

Ja, men det som er viktig er at denne ligger innenfor forrige candle stick som skal være lang og motsatt retning - harami betyr gravid på japansk.

Det som også er viktig å huske på med disse mønstrene er at de er avhengig av å bli aktivert neste dag eller senere. Så om det fortsetter oppover neste uke så kan dere se bort fra dette.

Edit: Bearish Harami bekreftet på Swedish Bulls: https://www.swedishbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=STAR.ST

Edit: Legger med de siste listeplasseringene

3 Likes

En ting som er verdt å legge merke til er at SEK ikke ble spesifisert i andre del, en liten detalj, men kanskje psykologisk viktig, les min versjon og sammenlign:

Ja, jeg tror det er sannsynlig. Det blir spennende å følge med på dette.

1 Like