Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Hvem er det som skriver disse?? Helt merkelig ting å rapportere.

1 Like

Haha, godt at jeg ikke er den eneste som tænkte dette.

Hvis de melder om en fjerde plads hos en tilfældig britisk spilforhandler to uger før lancering, så får de sgu travlt med at skrive pressemeddelelser. :o)

1 Like

http://www.similarweb.com/website/gameseek.co.uk?competitors=gamestop.com

3 Likes

Litt tegn til forbedring, Crimewave er nå topp 19% av alle forhåndsbestillinger i snitt på sin plattform. Jeg synes dette fortsatt er noe lavere enn jeg hadde forventet, men det er grunn til å tro at de kan få høyere prosentandel digitale salg med tanke på promotion kampanjen de kjører der. Jeg forventer meg at listeplasseringene gradvis vil bedre seg fram mot lanseringen.

Edit: Amazon Best Sellers Rank: #2,513 in Video Games (PS4) and #2,602 in Video Games (XOne)

Det så da rimelig bra ut, tre uker før lansering?

Spillet er jo også billigere digitalt (mot normalt), så jeg tror ikke noe særlig på 25% digitalt salg her.

Hva baserer du det på?

Jeg har sett på denne listen og for å komme opp i noe særlig volum så må du ganske høyt opp på listene - topp 20% er lavt.

http://www.vgchartz.com/platform/69/playstation-4/

For eksempel PS4 (totalt siden lansering av hvert spill)
Top 1% > 4.68M
Top 2% > 2.90M
Top 3% > 2.22M
Top 4% > 1.74M
Top 5% > 1.44M
Top 10%> 0.55M
Top 15% > 0.23M
Top 20% > 0.09M

Edit: For å sette markedsverdien til Starbreeze litt i perspektiv så har Ubisoft som har mange titler langt opp på den listen en market cap på 15.5 milliarder SEK. Da forventer jeg at Star med markedsverdi rundt 3.3 milliarder SEK skal ganske langt opp der etterhvert også for å forsvare dagens kurs.

1 Like

Jeg tror star har en plan med alle de fine meldingene i det siste og de vil benytte seg av muligheten til å kjøpe et selskap når kursen er høy som nå.remedy eller funcom er mitt tips. Kjøpet vil bli annonsert senest uken etter e3 og vil bli finansiert med en emisjon på max 10%.betaling i aksjer.

2 Likes

Jeg baserer det utsagnet mitt tallene dine, vi bare tolker dem forskjellig. Jeg så også først og fremst på trenden også, som peker rett oppover såvidt jeg kan se?

Ser ikke helt at Crimewave skal bli noe grisestort for Starbreeze. Det er da virkelig TWD som blir det avgjørende?

1 Like

Funcom? Hva er det som gjør at du tror det er sannsynlig? Jeg ser på det som heller usannsynlig, ettersom de ikke har noen spennende produkter i produksjon og har en stor organisasjon spredt over flere land som vil være vanskelig å reorganisere.

1 Like

Funcom sin kompetanse på mmo, dream world teknologien og fremførbart underskudd og lave kurs

Jeg liker ideen med å kjøpe Funcom, men jeg tror ikke det er sannsynlig. De vil heller kjøpe et unotert selskap så de kan betale med aksjer. Dessuten er Norge et dyrt land…

Hvis de vil ha selskapet er det bare å kjøpe gjelden :wink:

1 Like

Jeg tipper på Dennaton.

1 Like