Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Er ikke det mye utviklingskostnader for er allerede eksisterende spill?

De kom med 5-6 DLC’er og release på console i 2017 :slight_smile:

Starbreeze eide vel 50% av IP-en? Dvs at de ikke får ta del i en evt oppfølger. Sånn sett er 16 MUSD lite penger imo…

1 Like

Nei.

“Starbreeze finances game development and receives 50% of royalties for the lifetime of the game, while Behaviour Interactive retains 100% of the intellectual property rights.”

Her er hva Redeye tenker : https://www.redeye.se/company/starbreeze/579585/starbreeze-en-logisk-affar

2 Likes

Sikre penger nå vs mer investeringer nå og usikre penger senere. Er ikke så rart, ettersom SB nok får store utgifter i forbindelse med lanseringen. Et AAA spill har ikke bare et stort utviklingsbudsjett, men også et stort reklamebudsjett.

1 Like

Enig i det du sier, De har full fokus på OTWD. Og det de trenger nå er sikre penger og ikke mer kostnader. Jo mer jeg har fundert og prata med @nofun jo mer sikker på at dette var en god deal tror jeg det er.

1 Like

Ja jeg tror jo de ville fått mer på sikt hvis de hadde blitt sittende med den avtalen. Jeg tror uansett det ville tatt 3+ år før de ville nærmet seg samme summen og nå har de jo også mulighet til å reinvestere i nye publishingdealer.

2 Likes

Hva tenker du? Fortsatt ikke noe gameplay, så ikke godt å si?

Tenker denne er grei å lese

Ser at mange sier Bo er i ferd med å skape Grin 2.0.

Tingen med SB er at suksessen dens er Payday 1 og 2. Som var Ulf sine verk. Og han er borte.

Jeg synes SB fortsatt er dyr,

1 Like

Hvor mye må OTWD selge før det kan kalles en hit ?

Synes det ser lovende ut men vanskelig å si noe før vi ser gameplay og jeg tror ikke vi ser gameplay før på E3.

1 Like

Hva synes du ?

Jeg vet ikke. 2 mill i 2018. På pc alene tror jeg.

4m totalt er ikke nok til å dekke utviklingskostnader. Tenker vi må nærmere 6-8m totalt for å kunne bli en suksess for SB.

1 Like

Det er utvikling jeg er usikker på. Nå slippes det jo på alle platformer. Men de 2 mill på pc bør komme fort.