Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Skulle satt den igår :smile:

Har fortsatt noen aksjer her, og der blir jeg nok stuck i minus i all overskuelig fremtid.

Folk får jo lov å spille det på E3 så kommer nok mer info etterhvert

2 Likes

Når jeg leser det så høres det ut som et spill jeg kunne brukt noen timer på :slight_smile:

1 Like

Kursen er ned fordi mange skulle trade på en e3 kule. Folk fikk panikk og kursen overreagerte. Spennende å se imorgen når folk har spilt litt

1 Like

Panikken er så stor at jeg vurderer kort trade. Men har ingen kontroll på støtte. Fristet ihvertfall

• 34% :open_mouth: følger med på denne nå. Men gikk ikke inn i dag.

MSI nettosolgte nesten 3.9mill aksjer i dag og ca 3.3mill siste 30-40min…

1 Like

Ekstrem volatilitet fordi starbreeze er så binært akkurat nå, de trenger at dette blir en suksess.

Vet ikke om jeg er så negativ som onns men det jeg har sett så langt er veldig “meh”

Litt av problemet er at de har vist veldig lite så blir interessant å få noen tilbakemeldinger fra de som får testet spillet i dag.

Jepp, det er en ekstrem kursreaksjon i forhold til så lite beslutningsgrunnlag

Kursreaksjonen FØR dagens demo er vel den som er gjort på ekstremt lite besluttningsgrunnlag :wink:

4 Likes

Haha ja når du sier det.

Tulleaksje.

2 Likes

Bra timet aksjesalg her fra bo og CFO :clap:

7 Likes

Litt av en reaksjon av markedet i dag ja…!

Men når jeg ser på det som er blitt vist i dag så kan jeg skjønne det. Som jeg har pekt på før virker det fortsatt som at de er livredd for å vise hva spillkonseptet egentlig er og hvordan det fungerer. Skepsis mer som følge av hva som ikke blir vist og hvorfor enn det bittelille som de faktisk viser. Og når en vet hvor lang tid og hvor mye ressurser de har hatt tilgjengelig på å få dette til… jaja, da skjønner jeg meget godt at det ikke holder med en middels game play trailer for å roe aksjonærer!

:face_with_raised_eyebrow:

1 Like

Men det er jo en del som allerede har fått testet det og i dag blir det jo mulig å spille på E3. Regner med vi hører fra @Evilfreud når han har fått testet.

1 Like

Står i kø nå!

13 Likes

Kun vært på oljemesser før jeg. Dette ser jo hakket kulere ut da! :slight_smile:

3 Likes

Neste år skal jeg på e3 og sema kjenner jeg

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Starbreeze rasar med 23 procent på tisdagen i kölvattnet av den trailer för bolagets kommande stortitel Overkills The Walking Dead (OTWD) som visats i samband med spelmässan E3.

Nyhetsbyrån Direkt har pratat med Redeyes gaminganalytiker Tomas Otterbeck om trailern och kursreaktionen.

Jag kan tycka att aktien spekulerats upp alldeles för mycket innan E3 och att kursen faller alldeles för mycket efter. Mot bakgrund av att aktien spekulerats upp är jag inte jätteförvånad. Det har byggts upp en väldig stor hype och nu tar många hem sina vinster, säger Tomas Otterbeck.

Starbreeze har under våren gradvis byggt upp förväntningarna inför E3 med fyra separata trailers. Dessa har dock varit så kallade cinematic-trailers och inte visat något ur själva spelet, så kallad gameplay.

När det väl var dags natten till tisdagen visade det sig att den gameplaytrailer som presenterades var 1 minut och 25 sekunder lång. Av detta var blott cirka 40 sekunder gameplay.

Det jag är mindre nöjd med är att man inte fick se så mycket. För andra spel som visats, och som också ska släppas i år, har man varit betydligt mer generös med att visa gameplay. Det är väldigt svårt att bilda sig en uppfattning om spelet av det lilla man fått se. Det tror jag är en besvikelse får många, säger Tomas Otterbeck och fortsätter:

Men i stort tycker jag att spelet ser bra ut. Det är inte riktigt ett AAA-spel sett till sin budget och fokus med spelet ligger på samarbetsläget mellan de fyra spelarna. Det är samarbetsläget som är kärnan i spelet och det kommer inte fram i en sådan här trailer.

Tomas Otterbeck konstaterar samtidigt att E3-mässan pågår i ytterligare några dagar och att The Walking Dead kommer att kunna spelas på plats av bland annat gamingmedia. Redeyes basvärde för Starbreeze-aktien ligger sedan tidigare på 15:50 kronor, att jämföra med kursen under tisdagseftermiddagen på 12:50 kronor.

Tomas Otterbeck har så här långt inte ändrat sin syn på aktien, men han menar att de kommande dagarnas recensioner av de som är på plats på E3 och fått spela spelet kommer vara en viktig beståndsdel i hans syn på The Walking Deads utsikter.

Vid 15-tiden på tisdagen hade det gjort drygt 13.000 avslut i Starbreeze och aktier för närmare 280 miljoner kronor hade omsatts. Det var nytt rekord, i bägge fallen, under bolagets femtonåriga börshistoria.

Graf: Kursutveckling Starbreeze senaste månaden

Källa: Infront

Mats Torgander +46 8 5191 7915
Nyhetsbyrån Direkt

1 Like