Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Dette er et meget godt poeng. Pr i dag lages alt til 110grader FOV. Pimax vil på sine 200grader “jukse til” at en har 1/1 i center, mens aspect ratioen øker gradert ut i sidesynet - altså 110 grader vises på 200 grader. Om en vil ha skikkelig premium opplevelse må noen lage innhold som er skreddersydd, som John Wick.
Når det er sagt kan det ikke gå mange år før 200 grader FOV er standard.

8k pimaxen er bestående av 1 displayport som gir 4k, men de oppskalerer til 8k i HMD’en - så det er jo også fake. De har en 8k-X versjon med 2 displayports, men den er nok litt lengre frem i tid etter de har fått ut 8k (8k definisjonen er i utgangspunktet feil da det er UHD * 2 i bredden, mens pixler i høyden er den samme, men sånn er det i VR). Mitt 1080ti-kort klarer såvidt å trekke Vive-Pro på 3k - supersamplet til 3.6k (120%) på spill som trenger litt futt. Da kan en begynne å regne på hva en trenger for 4k/5k/8k.

Botemiddelet er SLI/crossfire: selv om f.eks. nVidia har laget muligheter for VR SLI gjennom VRWorks, er det kun noen få spill som drar nytte av det da dette er nVidia-spesifikt og det er ekstrem snever kundegruppe - det koster mer enn det smaker i konsumentmarkedet.
Merk at om en skal ha 2* 1080ti koster det 18000kr, ikke for den vanlige bruker mao.

Her mener jeg det er plass til premium location based VR - les: StarVR - da de har muligheter til å lage fantastisk innhold en ikke får i stua hjemme eller hos naboen. Det koster penger, en må alltid ligge i forkant på hardware, og ikke minst er det da volum som gjelder.
Da er det synd om imax slutter å bruke StarVR, ref hva @Evilfreud skriver. Dubai og Stockholm er uansett ikke nok.

1 Like

De har en avtale med Sega om en del lokasjoner i japan :

Det vet jeg ikke, men vi er mange som lurer på hvor hele imax satsningen ble av… og dette er en forklaring som gir mening.

1 Like

Nei, det er det ikke.

https://www.forbes.com/sites/charliefink/2018/01/02/how-are-people-making-money-in-vr-or-when-will-they/#1003feda75d7

“IMAX VR in New York City currently occupies 2,900 square feet of space and offers around ten experiences inside 10’ x 10’ pods. Each experience can cost anywhere from $7 to $15 with most accommodating only one or two people at a time. Attendants have to clean and reset each experience between users, which takes a considerable amount of time, limiting the number of sessions allowed each day. After factoring this in with the cost of rent, construction, and hardware, IMAX has admitted that VR is a loss leader for them.”

Har ingenting med StarVR vs Pimax å gjøre i det hele tatt. De sliter med å tjene penger på location based VR, og da stopper det av seg selv uansett.

1 Like

5 Likes

Det er noe litt ekstra trist med at en meme jeg lagde på kødd for over et år siden idag er høyaktuell. Hvem hadde trodd det skulle gå så ille? :confused:

4 Likes

Star fortsetter nedturen med over 8% i dag. Håper ingen her lenger sitter tungt i denne.

Ellers så har det jo vært noen av oss som har vært skeptiske både til VR satsingen og til OTWD lenge :wink:

2 Likes

image

En hel haug aksjer her… Nedtrading lyktes jeg noenlunde med, slik at snittet er pent men regner med å få lov å kjøpe mer nedover slik at snittet blir enda bedre… Forventningene er, mildt sagt, sønderknust nå og det er et scenario jeg liker å kjøpe aksjer i. . Jeg klarte ikke å kjøpe når den var på 15-16 kr(selv om folk anbefalte det fordi de trodde den skulle videre opp…)

Cheers!

Har du regnet på Mcap ? :wink:

Og hvor mye de må selge for å forsvaret dagens mcap?

Jeg hadde tatt tapet og solgt om jeg var deg.

Nei. Nei. Og: Nei! :slight_smile:
Men til det siste: regner med det er lavere/at de må selge mindre for å forsvare mcap enn når aksjen var på 16 kr. .?

Har du regnet på hvor mange kopier de må selge for å dekke inn utviklingskostnaden til OTWD?

Har ikke regnet på noen ting ennå! Allikevel så tør jeg kjøpe aksjer nå(Jo, det finnes slike gærninger i aksjemarkedet! )

Men TI er grei plass å lære ting da(derfor vi er her). Får jeg spørre om det du spør om, er det samme som “aktiveringer” når svenskene snakker, eller er det 2 forskjellige ting??

Har aldri hørt det utrykket så aner ikke hva du sikter til.

Men du kjøper SB, uten å ha regnet på Mcap, hvor mange kopier de må selge for å forsvare mcap. Eller gjort noen beregninger på salg iforhold til utviklingskostnad.

Kan nevnes de ligger på 950 plass på steam nå med pre orderen sin.

2 Likes

De snakker om STAR og “aktiveringer” her. https://soundcloud.com/borspodden. Etter ca 5 min…

Bra pod btw. :slight_smile:

1 Like

Fortsatt ikke peiling på “aktivering”, men ville ikke vurdert Star før den snuste på 3-4kr.

Vi snakker faktisk et konkurscase slik ting ser ut nå. Flere snakker om at OTWD har kostet 400-500mill SEK. Og da tror jeg ikke Valhalla kjøpet til 75mSEK er inkludert.

OTWD kunne solgt bra som DLC til 9,95 til payday. Men som standalone spill til 59,95 kommer det til å selge lite( Noe pre order tyder på)

1 Like

Strengt tatt er det ingen grunn til å kjøpe spillet før closed beta starter. Normalt er det heller ikke snakk om at salget tar av før noen uker før release.

Tror det er mye de kan kvitte seg med for å unngå konkurs i 2018/2019.

Jeg sitter med kun 40% av emisjonsaksjene og har ikke planer om å øke med det første.

Ser foresten at Bo prøvde seg på litt kurspleie og kjøpte 50k aksjer på 10.78 :

https://marknadssok.fi.se/publiceringsklient/sv-SE/Rapportsammanställning/Index/A000Q536-1?sökfunktion=Insyn

2 Likes

Det er en pre order bonus og to da. men den varer jo en stund.

Man kan jo sammenligne med Hitman2 som kommer samtidig. Den ligger rimelig mye høyere på listene.

Ja men der får man jo en bonus som kan benyttes nå :slight_smile: ( Er diskutert lengre opp )

1 Like

Tror du THQ kan være interessert i noe fra starbreeze?