Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Må si at jeg hadde håpet de skulle kjøpe en spillutvikler, men det kommer kanskje senere? Valhalla er det vanskelig å si noe om når vi vet så lite om teknologien.

Edit: Et interessant innlegg:

https://www.avanza.se/placera/forum/trad.927.1796797.html

Dvs cloud og browser based handler om utviklingsverktøy…

1 Like

90% på møtet…

1 Like

90% på møtet (eller via fullmakter)

1 Like

90% av stemmene så klart (aksjene). Så det skal jo litt til

Det er vel et krav om at ni tideler av den representerte aksjekapitalen skal stemme for et forslag som reduserer utbytte eller reduserer selskapets formue, dersom det skal tre i kraft. Altså det styres ikke gjennom vedtektene til SB.
Er vel ikke så mange måter å forholde seg til det på. En plan B er nok både lurt og vanlig.

1 Like

Å stemme mot dette forslaget vil jo være å skyte seg selv i foten. Jeg tviler på at de har en plan B som ikke innebærer utsettelse av TWD. Som @spararn nevnte over, de har nok jobbet tett med engine-utvikleren for å få de featurene de trenger. Det kan godt hende Diesel 2.0 enginenen ikke håndterer det de har planlagt med TWD. Jeg ser på det som rimelig sannsynlig, ettersom de planlegger dette kjøpet.

2 Likes

Valhalla kan sikkert lisensiere ut motoren til Starbreeze.

Det er jo heller ikke sikkert at de har begynt å bruke Valhalla hittil i spillene…

Det kan jo være at de har brukt Diesel og skal bytte over nå

2 Likes

Helt enig, jeg tolker dagens mld som at sannsynligheten for utsettelse av OTWD har økt litt.

Funcom har jo gjort dette med stor suksess i AO :wink:

2 Likes

Usannsynlig i mine øyne. Ser på det som mye mer sannsynlig at all utviklingen i TWD har vært i Valhalla. Muligens de gjorde litt prototyping i Diesel først, men har mer tro på at det også ble gjort i Valhalla for å bli kjent med enginen og se hvor bra den var.

1 Like

Var ikke helt feil ute her

1 Like

Forventer du at de viser fram gameplay på E3? Eller en spillbar demo? Dette er mer enn jeg hadde forventet