Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Ja og det er dette de burde ha lært etter RAID .

Tror f.eks ikke Dbd hadde vært en like bra investering hvis basespillet hadde kostet 280kr istedenfor 140kr.

1 Like

Altså jeg tror følgende har skjedd.

vi tar 59,95USD for spillet

GAMERRAGE!

Fuck hva gjør vi.

Si at Sesong 2 er inkludert i spillet!

Så slipper vi en strippet version til 39,95 uten sesongpass!.

What…? Er ikke dette bare spekulering? Har de satt ned prisen? Trodde dette bare var noe RedEye spekulerte i. Følger ikke helt med i Starbreeze lenger :smiley:

Hva følger du med på nå?

Sikkert Hugo :smiley:

1 Like

Egentlig ingenting bortsett fra Funcom.

3 Likes

Husker ikke om denne har blitt postet tidligere :

EDIT: Ser ut som om peak på antall spillere i kveld havnet på 4447. Ikke tragisk men heller ikke magisk. Jeg ser også at det fremdeles ikke er mulig å rebinde keys og det er tragisk…

Ser på tallene fra beta nå og de går oppover med peak ATH

Plassering på GTS er rundt 50.

Men markedsføring og streaming pluss spillet uten sesong-pass til redusert pris kan bedre bildet mye. Men foreløpig ser det ikke ut som noe strålende suksess.

Med nye oppdrag i beta tror jeg spillerne og investorer nå kan danne seg et meget godt grunnlag for hvordan spillet vil bli seende ut ved release.

Blir dette en suksess eller ikke?

2 Likes

kilde:

Som sagt så burde dette vært klart før beta. Jeg bruker f.eks normalt qwe istedenfor awd for å bevege meg så du kan si at jeg har vært uheldig og kastet en del flashbangs++ i OTWD :wink:

Foreløpig synes jeg det ser for dårlig ut men ting kan fremdeles bli OK(eller bedre) . Hvis man sammenligner med RAID så hadde de vel en peak på 4850 i betaen og tror OTWD havner på samme nivå eller bedre. Forskjellen er vel at RAID betaen i første runde var åpen for alle PD2 spillere og så kjørte de open beta en helg.

1 Like

Tror vi går mot et nytt RAID tbh… Bare med bedre grafikk, ikke bedre animasjoner.

https://steamcommunity.com/app/717690/discussions/0/1734342161862317216/

Å kalle dette en “triple A production” er et hån mot alle de som faktisk produserer sånt. Rockstar, Blizzard, Santa Monica Studios, Rocksteady, Insomniac, Naughty Dog etc…

I pengebruk må det vel være være en trippel A?

Ja det ser ikke veldig lyst ut. Hvis dettte ikke går veien er det ufattelig hvilke verdier starbreeze har “kastet bort” etter payday2-suksessen. Det minner om funcom 1.0 hele greia.

Men det kan ennå snu.

2 Likes

Det er det ingen tvil om :smiley:

Det de har felles er dårlige animasjoner og for høy pris. OTWD er et bedre spill enn RAID og selv uten IPen tror jeg det hadde solgt mye bedre enn RAID ( egentlig ikke så vanskelig å selge mer enn RAID :wink: )

1 Like

Tenk hvis de hadde gått for UE4 med en gang istedenfor å kjøpe sin egen engine. Da hadde sannsynligvis spillet vært bedre og ute for et år siden.

2 Likes

Her tror jeg er nøkkelen for å bedre salget betydelig. Spillet må ned i pris og det tror jeg også star omsider har forstått. Helt utrolig at det første @nofun og jeg og andre reagerte på var prisen. Og vi er spill-investorer. Merkelig at det er mulig å gjøre slike tabber fra star sin side.

1 Like

Ja det er ganske utrolig at de gjør samme feil som de gjorde med RAID. Viser at de som tar slike avgjørelser fremdeles lever på PD2 suksessen og ikke evner å vurdere hva som er bra/dårlig med spillene de kommer med.

Litt av problemet nå er jo at de har sagt at season2 kommer i slutten av november og jeg tror ikke de ønsker å komme med en dlc folk må betale for under 1 måned etter release. Kommer de med en rimeligere versjon uten season 2 kommer garantert folk til å bli sure når de i slutten av november må betale for nytt innhold.

2 Likes

Ble ikke payday2 lansert til en mye billigere penge i sin tid?
Kanskje ikke mange maps i det originale spillet?

PD2 hadde vel $25 som pris ? Og SB hadde jo lovet mye mer innhold enn det som faktisk var i spillet.

EDIT: $24.99 https://www.gamesradar.com/payday-2-release-date-confirmed/

Nettopp, da er poenget mitt bekreftet. payday2 til redusert pris=suksess.RAID til full pris=fiasko. Og så oTWD til full pris…

Nå er nå ikke verden fullt så enkel som dette, men noe av forklaringa er nok pris.

2 Likes