Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Dette kan jo være interessant…

1 Like

Bra start :wink:

Star i fritt fall nå, er det noen bunn i sikte her da? Kjøp og hold til spillansering fungerer ikke på denne aksjen?

Aksjen faller fordi markedet tror spillet vil feile.

1 Like

Det har jevnt og trutt kommet drypp som tilsier at spillet vil gjøre det vesentlig dårligere enn forventet i analyser kjøpt av Starbreeze.

1 Like

Star er fu…ed. Men lurer på hvordan denne “kjempens” fall vil kunne påvirke andre nordiske spillselskap (les: Funcom)!?

Vil investorer bli skremt og se på bransjen som enda høyere risk eller vil de bevege seg over til mer veldrevne sammenlignbare selskaper som blir seende desto bedre ut i kontrast og flokke seg om det/de?

5 Likes

:rofl: Helvetes slitsom fyr, men poengene hans er spot-on.

Siden jeg sitter i møtet, hva er poenget hans?

At spillet er helt forferdelig dårlig og langt under hva man kan forvente i 2018. Det virker som om utviklerne bare har gitt opp og laget spillet på autopilot, helt uten entusiasme.

1 Like

If you’re shocked this is bad you probably didn’t play RAID. Payday 2 is a masterpiece ($30 at launch BTW), but they’ve only released PD, RAID, and this. Raid was a steaming pile of shit on release, from $60 co op game to $15 on sale in a month and abandoned by devs in a 3. From what I saw from E3 I am not surprised at all if this is a huge flop with mostly negative reviews on Steam. Makes me kinda nervous for Payday 3 TBH.

2 Likes

Legg det sammen med det som tidligere (?) ansatte skriver om Starbreeze-ledelsen og organisasjonen generelt på Glassdoor så begynner man å skjønne litt hvordan dette henger sammen.

1 Like

Nå skal det sies at revieweren over har fokusert på de verste sidene av spillet. Det er missions som er mye bedre laget enn de han terper på. Problemet er vel at 50% av missionene hittil har vært crap? Det lover ikke akkurat bra.

Folk sier det er EKSTREMT mye micromanagement fra ledelsen. Og almir har aldri imponert meg, skal han micromanage folk så skjønner man det jo fort hvorfor det går galt.

2 Likes

A+ for the BS cinematic trailers though. Cinematic trailers should be banned. Only gameplay trailer should be allowed !!

Det er så jæææævelig sant, de trailerene de har laget har hatt NULL med det jeg har sett hittil av gameplay å gjøre. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Blir fryktelig interessant å se OTWD slåss om oppmerksomheten samtidig som Black Ops 4 og Red Dead Redemption 2 dominerer fullstendig.

Akkurat nå ligger OTWD på en 97.plass på Top Sellers. Det er tragisk.

2 Likes

Det er vel det man kaller krise. Skal vi sette opp veddemål på hvem som får sparken først i SB.

10kr på at det er Almir, det må være Almir.

1 Like

Jeg har mer troa på at han går frivillig, for jeg tror ikke han er skyld i at det går som det gjør. Tenker at han har kontrakt som gjør at han må holde maska til etter OTWD er ute, og inntil det skjer så må han bare late som at det her er skikkelig bra saker.

1 Like

@Onns tag meg når vi kan handle Starbreeze 2.0

1 Like