Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Du burde jo teste hell and high water :slight_smile: Hvis du bare spiller den fÞrste sÄ blir det omtrent som om man bare skulle samle inn ressurser men ikke bygge noe i CE :wink:

1 Like

Skulle til Ă„ si det samme selv, selv om det er jo idiotisk Ă„ la halvparten av betaen vĂŠre noe kjipt :stuck_out_tongue:

Ser OTWD ligger rundt #185 pÄ GTS nÄ og er vel ikke der de bÞr ligge en uke fÞr launch.

1 Like

“Ingen forhĂ„ndsbestiller spill digitalt lenger, man mĂ„ vente og se nĂ„r spillet faktisk er ute. DA kjĂžrer de pĂ„ med reklame osv.”

Det gjentas pÄ Discord for tiden.

2 Likes

Hvem hadde trodd at Starbreeze skulle koste 6 kroner fĂžr TWD lansering

2 Likes

Det er ennÄ hÄp (hos noen)

image

1 Like

Lanserte de PD2 i 2016 ? :wink:

2 Likes

Neeeeei? Ultimate Edition kom i 2017, og xbox/ps4 versjonen i 2015, sÄ da vet jeg bare ikke hva de referer til. :thinking:

Kanskje det var en intern lansering ? :wink:

1 Like

Jeg har jo sammenlignet med Hitman 2 tidligere og nÄr det ble Äpnet for preorder sÄ solgte Hitman2 en god del bedre enn OTWD. Ser man pÄ steam nÄ sÄ ligger hitman 2 som #773 mens OTWD er #163.
Vet minimalt om HM2 men kanskje vi er mer negative til OTWD enn vi burde ?

1 Like

Jeg har en veldig dÄrlig magefÞlelse. Hva sier din?

Den er ikke god men det er mye pga prisingen . Er ikke sÄ positivt at det ser ut som det er andre spillet pÄ rad hvor ledelsen ikke klarer Ä vurdere pris/kvaltitet. Hadde det vÊrt priset til $25-30 sÄ tror jeg det hadde solgt bra. Jeg blir ogsÄ skeptisk nÄr jeg ser at det f.eks ikke er mulig Ä endre keybinds nÄr spillet er i beta. Hvis ikke det er klart er det garantert en haug med andre ting pÄ todolisten deres.

1 Like

BF3 ble sluppet uten keybindings for bl.a. hopping :stuck_out_tongue_winking_eye:

Problemet som jeg ser det er at spillet virker helt disconnected fra Ip-en. Nei, ikke godt Ä si hvor det gÄr. Tipper de klarer #1 gts pÄ steam ved lansering, men bare for noen dager.

1 Like

Glemte Ä ta med at matchmaking + loading tidene er relativt dÄrlig i OTWD.

1 Like

Hvordan er det med innsidekjĂžp i det siste? Det kan gi en indikasjon.

Er vel en viss fare for at Ahlskog selger pÄ rapportdagen? Eller hvordan funker det? Han slutter jo uansett.

2 Likes

FörÀndring av antal aktier och röster i Starbreeze AB

STOCKHOLM(31 oktober2018)- Starbreeze AB meddelar idag att antalet B-aktier ökade med 473 981 och antalet A-aktier minskade med samma antal under oktober till följd av bolagets pÄgÄende omvandlingsprogram. Antalet röster minskade med 4 265 829.

Enligt bolagsordningen ska A-aktier pÄ begÀran av Àgare till sÄdana aktier omvandlas till B-aktier. Under oktober omvandlades 473 981 A-aktier till B-aktier, vilket inte förÀndrade det totala antalet aktier men minskade antalet röster.

Per den 31 oktober 2018 uppgÄr Starbreeze aktiekapital till 6 505 911 kronor, fördelat pÄ sammanlagt 325 295 554 aktier, varav 53 551 881 A-aktier och 271 743 673 B-aktier. Antalet röster uppgÄr till 
807 262 483.

För vidare information, vÀnligen kontakta: 
Ann Charlotte Svensson, Head of Investor Relations and Corporate Communications
Tel: +46(0)8-202 509, email: [email protected]

Denna information Àr sÄdan information som Starbreeze AB Àr skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lÀmnades för offentliggörande den 31 oktober 2018 kl. 11.30 CET. 

Om Starbreeze

Starbreeze Àr ett globalt spelbolag med visionen att vara en ledande aktör inom underhÄllningsindustrin genom att skapa upplevelser i vÀrldsklass. Starbreeze grundades 1998 och har sedan dess utvecklats till en vÀletablerad utvecklare och förlÀggare av dator- och tv-spel samt VR-produkter som riktar sig till en global marknad. Med studios i Stockholm, Paris, Los Angeles, San Francisco, Barcelona, Bryssel, Bangalore och Dehradun utvecklar Starbreeze högkvalitativa underhÄllningsprodukter baserade pÄ egna och andras rÀttigheter i egen regi och i samarbete med externa spelutvecklare. Verksamheten Àr indelad i tre affÀrsomrÄden; Starbreeze Games, Publishing och VR Tech & Operations. Starbreeze aktier Àr noterade pÄ Nasdaq Stockholm under ticker STAR A och STAR B med ISIN-koderna SE0007158928 (A-aktien) och SE0005992831 (B-aktien). För mer information, besök starbreeze.com (http://www.starbreeze.com/)

Ekstern link: http://news.cision.com/se/starbreeze-ab/r/forandring-av-antal-aktier-och-roster-i-starbreeze-ab,c2660271
Ekstern link: http://mb.cision.com/Main/14632/2660271/936450.pdf

Nyheten er levert av Cision.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20181031.Cision.20181031:BIT:7171:0

sÄ forresten at Hjorth kjÞpte MAG for noen fÄ dager siden, tyder vel heller ikke pÄ noe knalltro pÄ otwd:

STOCKHOLM (Direkt) Michael Hjorth har den 18 oktober köpt totalt 25.000 aktier i Mag Interactive dÀr han Àr styrelseledamot.

Det framgÄr av Finansinspektionens insynslista.

Köpen gjordes till kurser strax under 15 kronor och var vÀrda totalt nÀstan 375.000 kronor. Större delen av köpet gjordes via bolaget Indian Nation. Han Àgde drygt 80.000 aktier i Mag i slutet av juli, enligt ÀgardatatjÀnsten Holdings sammanstÀllning.

Michael Hjorth Àr Àven styrelseordförande i Starbreeze.

Börsredaktionen +46 8 5191 79 00 http://twitter.com/direktse
NyhetsbyrÄn Direkt

2 Likes

Var det bunnen i gÄr, noen som vet hvordan det gÄr med obligasjonen?

7 kroner nÄ, man skulle kanskje ha tatt litt pÄ dippen