Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Si det. Har de mest negative sånn noenlunde rett i hvordan otwd vil selge så tror jeg star bør kjøre en emisjon nå eller hente inn mer penger på annet vis før release. Eller slå til litt senere hvis de klarer å toppe GTS.

Jeg vurderte å snitte ned på 6, men lot være. Sitter kun med liten lyttepost her.

Det er nok mange der ute som ser spillets mangler, så mitt gjett er at mange skal ut ved release senest.

3 Likes

Inbjudan till Starbreeze kvartalspresentation på Youtube den 6 november kl. 10.00

STOCKHOLM (1 november, 2018) 

Välkomna till Starbreeze IR Live Stream på Youtube den 6 november 2018 som sänds i samband med att bolagets delårsrapport för tredje kvartalet 2018 publiceras. Kl 10.00 presenterar Starbreeze VD Bo Andersson Klint och CFO Sebastian Ahlskog rapporten på Starbreeze Youtube-kanal: https://www.youtube.com/starbreeze (https://www.youtube.com/starbreeze%20)

Skicka in frågor till oss i förväg på [email protected]. Markera era frågor med “IR live stream”. Ni kan även ställa era frågor direkt i chatten.

Starbreeze delårsrapport publiceras samma dag kl. 8.00.

För vidare information, vänligen kontakta: 
Ann Charlotte Svensson, Head of Investor Relations and Corporate Communications
Tel: +46(0)8-202 509, email: [email protected]

Om Starbreeze

Starbreeze är ett globalt spelbolag med visionen att vara en ledande aktör inom underhållningsindustrin genom att skapa upplevelser i världsklass. Starbreeze grundades 1998 och har sedan dess utvecklats till en väletablerad utvecklare och förläggare av dator- och tv-spel samt VR-produkter som riktar sig till en global marknad. Med studios i Stockholm, Paris, Los Angeles, San Francisco, Barcelona, Bryssel, Bangalore och Dehradun utvecklar Starbreeze högkvalitativa underhållningsprodukter baserade på egna och andras rättigheter i egen regi och i samarbete med externa spelutvecklare. Verksamheten är indelad i tre affärsområden; Starbreeze Games, Publishing och VR Tech & Operations. Starbreeze aktier är noterade på Nasdaq Stockholm under ticker STAR A och STAR B med ISIN-koderna SE0007158928 (A-aktien) och SE0005992831 (B-aktien). För mer information, besök starbreeze.com (http://www.starbreeze.com/)

Ekstern link: http://news.cision.com/se/starbreeze-ab/r/inbjudan-till-starbreeze-kvartalspresentation-pa-youtube-den-6-november-kl–10-00,c2662232

Nyheten er levert av Cision.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20181101.Cision.20181101:BIT:9132:0

Q3 blir sannsynligvis ikke så veldig sprekt siden de ikke har inntekter fra Dbd lengre. Kanskje de er lure og tar inn de 10MUSD de fikk fra 505 i Q3 ?

1 Like

Hvis du har baller nok til å sitte i et selskap hvor CFO-en sier opp og hvor hovedproduktet ser ut til å skuffe stort og cash burnen er høy, de prøver å refinansiere før spill-lansering og ledelsen ikke ser ut til å vite hva de driver på med, så kjør på!

Jeg satser heller på at oTWD flopper og at de etterhvert får fikset refinansieringen og en inngang etter det. Kan risikere en fin-fin oppgang herfra, men det får så være. :slight_smile:

6 Likes

Star har vært veldig dyktige på å hente inn penger til liten rabatt i mange år. Men min mavefølelse sier at hvis også otwd skulle floppe og med tanke på alle de feilslåtte prosjektene deres over lang tid, burde det bli stor rabatt på en eventuell emisjon. Mulig det er her star sitt virkelige talent har ligget:Å hente inn penger til liten rabatt. Og Payday2 da.

Men mulig Ny teknik-fondet med sin langsiktige investeringsstrategi stiller opp enda en gang slik at en eventuell emisjon med rabatten blir minimal.

Siden de prøver å få til et obligasjonslån så ser det ut som de prøver å unngå en emisjon.

1 Like

Spørsmålet er jo om de lykkes med det. Det hadde ikke forundret meg hvis det i så fall ble et konvertibelt obligasjonslån. Ellers synes jeg risk/reward ikke ser så pen ut…

Det kunne blitt en fin trade i dag om jeg hadde satset på det.

Fortsatt ~1mrd mer verdt enn Funcom :sweat_smile:

Veldig fristende å kalle dette et idiotrally. Hvorfor opp nå da? Tror det er mange som kommer til å gå på en smell her!

Om 2 måneder er de like mye verdt!

Selge ved release kan fungere det, før fasiten kommer. Det er ennå håp for otwd, men pris må ned og å få streamerne med på laget, så kan dette bli mye bedre enn det ser ut nå.

Men da må streamerne like det de spiller. De har jo allerede gitt det et forsøk, Lirik (vet ikke hvorfor denne fyren har tilhengere tbh) spilte det jo tidlig da de startet betaen.

1 Like

dette ser jo lovende ut, inne på GTS førsteside omtrent på nivå med payday 2 ultimate edition på 80 prosent salg dog.

OVERKILL presents: STREAMING DEAD LIVE, an epic four-hour launch event broadcast live to Twitch from Starbreeze Studios in Los Angeles

The celebration of OVERKILL’s The Walking Dead launch will feature gameplay, giveaways, mayhem and more.

With a horde of walkers, celebrity guests, exclusive giveaways and a badass survival expert, this is not your typical Twitch event. OVERKILL, the crew who brought you Payday 2, are showcasing their newest release with a killer lineup of gaming influencers. Shroud, JGhosty (Team Ninja), Anne Munition and AngryPug will team up to fight through a variety of missions throughout the broadcast.

Greg Miller (Kinda Funny), will not only host the event and preside over an action-packed itinerary, he’ll also be smashing heads IRL during the stream.

Expert survivalist and legitimate badass David Canterbury (Discovery Channel) will be popping in throughout the event, offering practical real-world advice on surviving a zombie apocalypse. During the broadcast OVERKILL will be giving away Steam codes, exclusive merch and more to viewers, who will also be able to alter the gameplay environment via Twitch to keep the gamers on their toes.

There will be carnage, there will be screaming, there will be swearing. And with a horde of walkers wandering around, no one’s safety can be guaranteed.

Visit twitch.tv/starbreeze on November 6, 2018 at 2-6 PM PT / 23:00 – 1:00 CET to witness it all.

2 Likes

#17 nå . Jeg hadde uansett forventet at den ville ligget høyere men blir interessant å se utviklingen de neste dagene.

EDIT: #6

1 Like

Synes det er en ok plassering jeg, men aksjen er faktisk litt i minus for øyeblikket, så mulig du har rett. Trodde faktisk på rally.

Hvor mye forventer du at de selger i q4 ?

Langt under siste analyse, kanskje halvparten. Star er nå kun interessant for trading og pengesituasjonen har ennå ikke fått sin løsning.

3 Likes

Bare jeg som synes kursen holder seg merkelig bra tatt i betraktning situasjonen de er oppe i?

1 Like

Spillet ligger jo ikke så verst an på top sellers da… Er sikkert derfor.

1 Like