Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Starbreeze (STAR-A/B)

star-b_st
star-a_st
Investeringer: #<Tag:0x00007fc2791884e8> #<Tag:0x00007fc2791883a8>

Synes det ser ok ut, prøver meg på en daytrade i dag.

gikk dårlig ble stoppa ut…

Spillet bør vel helst ligge en stund som #1 ?

EDIT: Er foresten ikke noe nytt angående obligasjonen

Jepp, men kommer jo først i morgen og ligger som #5 nå. Det skal lite til å ta 1. plassen på Steam GTS nå, jeg tenker det selger 20-40k pr dag der nå. Problemet er at de burde ligge på Steam GTS i en måned for at det skal monne for Starbreeze.

Klarer OTWD å ta førsteplassen på Steam GTS?

• Ja
  • Nei

0 stemmegivere

Hvis de klarer førsteplassen, hvor mange dager klarer de å holde den?

• 1-3 dager
  • 4-7 dager
  • 8-14 dager
  • 15-30 dager

0 stemmegivere

… Jeg er faktisk litt overrasket over pollen her, det ser jo ut som dere tror OTWD skal selge dårligere enn Conan Exiles gjorde i EA? Det er jo i så fall et kjempemageplask som fortjener shorting.

Gameplaymessig så ser OTWD kjempekjedelig ut. Det er ingenting i det spillet som frister meg (Coop elsker, zombie elsker). Så er det prisen da sammen med gameplayen. 60USD er jo det dem tar for et Triple-AAA+ spill. Samme prisen som for BlackOps 4 nå.

Skikkelig skuff. Avventer denne tittelen litt.

/Personlig mening kun fra en enkelt gamers vinkel som er skuffet over en av årets titler han hadde sett frem til.

Den er allerede bombet ned 60-70% fra pris i sommer, usikker hvor mye mer nedeside det er.

Neste støtte ned er på ca 4,7 kr, og såvidt jeg husker så er alt under 8 kr limbo-land. Husk på at i sommer kom en analytiker med estimat på 8m solgte, mens over her, så tror folk på <300k solgte på en uke. Det er et haaaaaaaaaaaaaaaav mellom de to estimatene. Finansene til Starbreeze er alt annet enn sikre i tillegg. Kanskje må de kjøre en kriseemisjon?

Jeg tror det og i funcom 1.0 stil så bør den komme nå. Hvis det blir en flopp kan det bli vanskelig å få til en emisjon uten stor rabatt.

Det skal sies star har vært veldig flinke til å hente inn penger med lite rabatt tidligere. De har også langsiktig eier i Rorbur som fort kan stille opp ved pengeinnhentning i en eller annen form.

De har også spennende publishing prosjekter og ikke minst payday noe som gjør at det står ikke like ille til som funcom var i etter TSW-flopp. Og det er ennå håp for godt salg for OTWD, men om kort tid er fasiten der:flopp eller topp?

Og i en av analysene pumpet man bare opp salg av publishing da man tok ned estimatene for OTWD. Muligens ikke ideel måte å få samme aksjemål ut på?

Cash burn er et problem. De må bruke MYE penger på markedsføring av OTWD nå.

Ja det blir nok brutalt hvis spillet flopper, men noe mer enn 50% rabatt i en kriseemisjon tror jeg ikke på. Det er vesentlig bedre enn funcom sin skandale-emisjon.

Og ennå er det håp for OTWD, men det ser ikke kjempelyst ut for øyeblikket.

Nei, det gjør ikke jeg heller, poenget mitt var heller at jeg tror de kommer til å trenge penger hvis ting går som folk her tror, dvs 0-3 dager på GTS #1.

Jeg tenker jo at det er litt krise at obligasjonslånet enda ikke er fulltegnet.

Jeg og, antar også det er derfor @nofun nevner det…

Rui må jo få presentert Q3 tallene før han spankulerer over grensen med Mastercardet.

SB
image

FC
image

Kan jo ikke bli fulltegnet før de kommer med info om betingelser…

Men kan det være betingelsene drøyer fordi noen store aktører ikke er fornøyde med det som er presentert bak lukket dør?

Det er jo litt rart å time det så du kan tegne deg for obligasjonen etter at man har sett hvordan OTWD releasen går? Høres risky ut…

Ja det er ikke utenkelig. De er jo avhengig av å få med seg noen store.

Tvilerpå at noen seriøse blir med på det nå før release. Etter release har man et mye bedre beslutningsgrunnlag.