Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Starbreeze (STAR-A/B)

star-b_st
star-a_st
Investeringer: #<Tag:0x00007fc2671a86d8> #<Tag:0x00007fc2671a8598>

Digger Jones in the Fast Lane :smiley:

Så lenge Bo Andersson Klint er CEO for dette selskapet så holder jeg meg langt unna.

Begynner å lure på om han snart forlater skuta til noen andre, og blir igjen som “konsulent” ellernoe sånt. Hadde ikke overrasket meg så veldig. Vi får se hvilken vei stormannsgalskapen fører.

Ting forandrer seg med tida. Vi skal ikke så veldig mange år tilbake i tid (sånn ca annonsering av RAID) før du roste denne mannen opp i skyene.

Tviler på at Bo skal ut, men tror han trenger noen flere nei-mennesker rundt seg.

Skulle latt lillebror styre istedet

Litt av problemet er at han har en haug med aksjer og siden han har mye A aksjer har han nesten 25% av stemmene.

Ja, det var før stormannsgalskapen tok helt overhånd. Det de har fått til med Payday 2 og Dead by Daylight (spesielt med tanke på hvor lite de investerte i sistnevnte) er fortsatt utrolig imponerende. Men det som skjedde etterpå…not so much.

Bo hadde nok en god tanke bak alt men burde nok tatt en ting av gangen. Geminose og valhalla investeringene er det første de burde ha unngått . VR kan jo bli bra men det er ofte dyrt å være først ute og tror de hadde tjent mer(eventuelt tapt mindre) ved å satse på spill.

OTWD ligger nå som #2 så da klarer de kanskje #1 før launch.

Jeg syns de 2 millionene aksjer han kjøpte på 22(?)SEK og solgte igjen på rundt 15 er en fin metafor for hvordan Starbreeze har gått.

Da var OTWD på #1 på steam gts som forventet. Klarer de mer enn en uke der?

Helt utrolig hvis ikke kursen reagerer opp på dette. Nå er håpet tent så lenge den topper gts. Det kan være alt tradere og andre spillinvestorer trenger for å ta plass. Trodde på rally i går, tok feil, håper på at rally kommer i dag.

Edit på mobilen min ligger spillet på 2. Og 4. På gts.

Noen som ser football manager 2019 på listen ? Den var over OTWD i går kveld men nå ser jeg den ikke på listen.

Jeg tror ikke det tar av før man ser at det selger bra over tid :slight_smile:

Third quarter 2018

Net sales amounted to SEK 33.9 million (77.7), of which PAYDAY accounted for SEK 20.9 million (24.4).
EBITDA amounted to SEK -37.9 million (-21.9).
Depreciation and amortization totaled SEK 49.5 million (17.1).
The loss before tax amounted to SEK -102.3 million (-35.3).
Basic and diluted earnings per share were SEK -0.26 (-0.11).
Decision to release the console version of OVERKILL’s The Walking Dead in February 2019.
Decision by extraordinary general meeting on 14 September to approve the amended terms and conditions of convertible instrument of SEK 75.5 million issued to Acer with a one-year repayment plan.
Mobile game PAYDAY: Crime War in beta release.

50MSEK i avskrivninger/nedskrivninger. Damn. Raid som skal ut av bøkene, ja?
Tør ikke tenke meg den posten om OTWD mageplasker.

Noen som kan forklare at denne går opp 11% idag?

Hvordan i all verden skal de nå målet sitt med 2 milliarder i omsetning i 2020?
Hva skal dra det lasset?

Kanskje omsetning ikke blir så vanskelig? Overskudd, derimot…

Omsetning YTD 267MSEK, Hvor PD2 står for sikkert 2/3 om ikke mer. Et aldrende spill som ikke vil levere på dette nivået i 2020. Kan ikke forstå at pipen deres skal klare å nå det målet, men time will tell :slight_smile:

Pd2 er jo offisielt avsluttet nå. med iste Crimefest. dvs ikke mer DLCer n shit.

Opp 20% idag… Resultat er ikke så viktig. Det ser vi jo her.