Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Digger Jones in the Fast Lane :smiley:

2 Likes

SÄ lenge Bo Andersson Klint er CEO for dette selskapet sÄ holder jeg meg langt unna.

1 Like

Begynner Ă„ lure pĂ„ om han snart forlater skuta til noen andre, og blir igjen som “konsulent” ellernoe sĂ„nt. Hadde ikke overrasket meg sĂ„ veldig. Vi fĂ„r se hvilken vei stormannsgalskapen fĂžrer.

1 Like

Ting forandrer seg med tida. Vi skal ikke sÄ veldig mange Är tilbake i tid (sÄnn ca annonsering av RAID) fÞr du roste denne mannen opp i skyene.

Tviler pÄ at Bo skal ut, men tror han trenger noen flere nei-mennesker rundt seg.

2 Likes

Skulle latt lillebror styre istedet

1 Like

Litt av problemet er at han har en haug med aksjer og siden han har mye A aksjer har han nesten 25% av stemmene.

2 Likes

Ja, det var fĂžr stormannsgalskapen tok helt overhĂ„nd. Det de har fĂ„tt til med Payday 2 og Dead by Daylight (spesielt med tanke pĂ„ hvor lite de investerte i sistnevnte) er fortsatt utrolig imponerende. Men det som skjedde etterpÄ not so much.

1 Like

Bo hadde nok en god tanke bak alt men burde nok tatt en ting av gangen. Geminose og valhalla investeringene er det fÞrste de burde ha unngÄtt . VR kan jo bli bra men det er ofte dyrt Ä vÊre fÞrst ute og tror de hadde tjent mer(eventuelt tapt mindre) ved Ä satse pÄ spill.

OTWD ligger nÄ som #2 sÄ da klarer de kanskje #1 fÞr launch.

2 Likes

Jeg syns de 2 millionene aksjer han kjÞpte pÄ 22(?)SEK og solgte igjen pÄ rundt 15 er en fin metafor for hvordan Starbreeze har gÄtt.

1 Like

Da var OTWD pÄ #1 pÄ steam gts som forventet. Klarer de mer enn en uke der?

1 Like

Helt utrolig hvis ikke kursen reagerer opp pÄ dette. NÄ er hÄpet tent sÄ lenge den topper gts. Det kan vÊre alt tradere og andre spillinvestorer trenger for Ä ta plass. Trodde pÄ rally i gÄr, tok feil, hÄper pÄ at rally kommer i dag.

Edit pÄ mobilen min ligger spillet pÄ 2. Og 4. PÄ gts.

Noen som ser football manager 2019 pÄ listen ? Den var over OTWD i gÄr kveld men nÄ ser jeg den ikke pÄ listen.

Jeg tror ikke det tar av fĂžr man ser at det selger bra over tid :slight_smile:

Third quarter 2018

Net sales amounted to SEK 33.9 million (77.7), of which PAYDAY accounted for SEK 20.9 million (24.4).
EBITDA amounted to SEK -37.9 million (-21.9).
Depreciation and amortization totaled SEK 49.5 million (17.1).
The loss before tax amounted to SEK -102.3 million (-35.3).
Basic and diluted earnings per share were SEK -0.26 (-0.11).
Decision to release the console version of OVERKILL’s The Walking Dead in February 2019.
Decision by extraordinary general meeting on 14 September to approve the amended terms and conditions of convertible instrument of SEK 75.5 million issued to Acer with a one-year repayment plan.
Mobile game PAYDAY: Crime War in beta release.

1 Like

50MSEK i avskrivninger/nedskrivninger. Damn. Raid som skal ut av bĂžkene, ja?
TĂžr ikke tenke meg den posten om OTWD mageplasker.

1 Like

Noen som kan forklare at denne gÄr opp 11% idag?

Hvordan i all verden skal de nÄ mÄlet sitt med 2 milliarder i omsetning i 2020?
Hva skal dra det lasset?

2 Likes

Kanskje omsetning ikke blir sÄ vanskelig? Overskudd, derimot


Omsetning YTD 267MSEK, Hvor PD2 stÄr for sikkert 2/3 om ikke mer. Et aldrende spill som ikke vil levere pÄ dette nivÄet i 2020. Kan ikke forstÄ at pipen deres skal klare Ä nÄ det mÄlet, men time will tell :slight_smile:

Pd2 er jo offisielt avsluttet nÄ. med iste Crimefest. dvs ikke mer DLCer n shit.

Opp 20% idag
 Resultat er ikke sÄ viktig. Det ser vi jo her.