Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Det henger vel sammen :slight_smile:

Solgte på 14.85 var det vel, fordi jeg synes aksjen ble for dyr, og så har den vel steget 60% (?) etter det tror jeg :slight_smile: så helt klart negativ til aksjekursen nå.

Jeg er fortsatt positiv til selskapet og jeg synes ikke de nødvendigvis gjør noe feil her, men markedet tolker alt veldig positivt uten noe særlig kildekritikk. Kursen er høy nå (imho), men selskapet er fortsatt interessant, og jeg forstår den som ikke vil trade, men som følger en buy and hold filosofi.

1 Like

Hvis ikke STAR kommer med noe saftig nytt i tiden etter E3 og når crimewave-salget har roet seg, tror jeg kursen kan komme ned rundt der du solgte kanskje. Det er mange som er kortsiktige i STAR tror jeg og de vil ikke ha tolmodighet til å sitte stille i roligere perioder.

En ny partner for Geminose og STAR som kan lage disse lekene er det jeg venter på. Får de det, kan Geminose også bli veldig spennende.
Konkurransen i dette barne-leketøy-segmentet (toys-to -life)er knallhard…

Og jeg tror dessverre ikke det er nok med en knallgod ide for å lykkes her. Man må få en partner til å bite på kroken og massiv markedsføring etc.

Ja dessverre mange som kjøper nær toppene og så selger seg ut med tap når det går litt nedover igjen… litt synd, men det eneste alternativet er at kursen skulle øke med noen prosent per år jevnt og trutt og sånn fungerer dessverre ikke aksjemarkedet…

Det spørs hvilken strategi eller hvor langsiktig du er.
For noen vil en brutal stop loss strategi fungere veldig godt:Du kutter tapene tidlig og på den måten taper du ikke så mye i aksjemarkedet. Så lenge du får flere vinnere enn tapere (gitt samme volum) kan du leve godt med en slik strategi.

Det er en grunn til at stop loss brukes mye…

3 Likes

Klarer de å komme inn på markedet med egen toys-to-life serie så tror jeg det kan generere mer cash enn TWD. Problemet er at det krever sykt mye markedsføring for å få det til og blir jo et helt annet marked enn det som SB har vært gode på med PD2. Regner med at vi snart får mer info og det blir da lettere å vurdere risiko med/potensiale til Geminose.

2 Likes

@nofun og det er grunnen til at jeg mener Geminose har svært høy risk/reward. Ikke noe jeg hadde gamblet sparepengene mine på, men greit å ha en liten lotto-post.

2 Likes

Aksjekursen kan jo meget godt falle på lavere volum enn den gikk opp på.

Det er uansett alt for risikabelt. Tenk om det kommer et bud for eksempel.

Er vel for de fleste opplagte skrøner at han shorter, men det er vel fult mulig å shorte “privat” (som nevnt har jeg ingen tro på at det er tilfelle her, men det ER vel mulig) :slight_smile:

… og risikabelt? Ohh, yeah! :slight_smile:

1 Like

Herregud ja… Penger på gata og kunne shorte denne Ballongen

Jo de kunne hatt en engine som var ferdig og brukt i andre spill :wink:

4 Likes

Det var jo ikke det han sa. Det jeg forstod av utsagnet hans var at det hadde vært en fordel med en engine som ikke økte teknisk risiko. AoC var jo et teknisk mareritt for Funcom, mye fordi det var en helt ny engine som ikke var brukt i andre spill…Samme engine fungerte bra i TSW etter fire år med finpussing.

7 Likes

Hvor har jeg sagt det ? Så du mener at SB er bedre rustet for fremtiden med en engine som er under utvikling enn om de hadde eiet en som var ferdig og brukt i andre spill ? For meg så er det ikke mye negativt med TWD men hvis jeg skal finne noe så må det være at de bruker 70+ mill på en uferdig engine . Blir sikkert bra til slutt men man må jo finne noe å være negativ til :wink:

“Valhalla represents the next generation with a true browser based AAA game engine. Valhalla’s graphic cloud engine will revolutionize the art pipeline by providing an integrated development environment for rapid and creative game development across multiple studios and teams. Valhalla supports not only 3D but is fully virtual reality (VR) ready, and proofed on several headsets currently on the market. Starbreeze intends to use the Valhalla engine in Overkill’s The Walking Dead and Storm, as well as in other future games and applications.”

Jeg skulle akkurat til å skrive det samme til deg…

BTW, vi er enige om at det er bedre å eie enn å leie.

Det har jo ingenting med at vi er bedre til å ta avgjørelser på engine enn ledelsen i SB for det er vi garantert ikke. Det jeg tenker er at det er mindre sjanse for en dårlig TWD release med en engine som har vært gjennom en release eller 2 enn med en som fremdeles er under utvikling. Betyr det at jeg tror TWD releasen blir dårlig ? Nei , jeg tror faktisk den blir bra.

BTW, sikker på at du ikke er Gordon ?

4 Likes

Jeg må se mig enig med de andre, Onns.

Mange af de meldinger som Starbreeze har kommet med på det seneste har været rigtig positive - dette er ikke en af dem.

Ærlig talt troede jeg at TWD ligeledes ville køre på deres nuværende engine, Diesel, om dog en nyere version. Altså en færdigtestet engine, med de nødvendige forbedringer, og som endda allerede er blevet betalt.

I stedet viser det sig, at der skal bruges 70+ millioner på noget helt nyt, som aldrig er blevet brugt kommercielt før.

Indrømmet, Starbreeze har naturligvis mere forstand på de tekniske detaljer, og med stor sandsynlig er denne engine markant skarpere end deres nuværende. Men for os der sidder udenfor og egentlig havde håbet på at deres nuværende engine med et par forbedringer ville være tilstrækkeligt, så kan det da ikke være positivt at de pludselig er nød til at investere i noget nyt og uafprøvet?

5 Likes