Ja men jeg tenker også at OTWD genererer flere reviews enn det som er vanlig.
… Mao at du tror salget er enda dårligere enn jeg estimerer?
Ja
Ser Steamspy estimerer antall solgte til 50k - 100k
@h3nk1 du må snart ferdigstille “rea” meme’n med SB kontorene og Rui nå.
@christian @nofun. FM2015 hadde vel 400 owners pr review i sin tid. Ligger sikkert rundt samme nå også. Mer stabil kjøpegruppe skal du lete lenge etter.
Har også på følelsen av at jo lavere review score, jo høyere antall reviews. Lettere å gi en dårlig review når du er møkk lei etter 1 time og har betalt 400kr enn å gi en god en når du sitter på time 18 i strekk og storkoser deg.
I tillegg har SB en hel haug med spillere som hater de pga antall dlc’er til PD2 og/eller forsøket på å innføre mikrotransaksjoner.
Jepp. Virkelig spent på hvordan mobil payday ender opp pga den fadesen der. Opphørs salg i horisonten.
Noen som vil ha noen aksjer? koster bare 5kroner og en femtiøring nå
Nei, kanskje til det jeg ga for den i 2014, 4,6
Min mavefølelse er at det kan være lurt å avvente til ny finansieringsløsning er på plass.
Helt enig, SB er hardt ute å kjøre nå!
Dere som var i Funcom for noen år tilbake. Begynner ikke dette å ligne veldig? Hvis de ikke får til den finansieringen sin, så må de jo nesten kutte fremtidig pipeline, sette alle ressurser i et spill og håpe på inntekter fra det, mao starte på scratch?
Ting stiller seg selvfølgelig annerledes om de får til finansiering, eller får hentet kapital på en eller annen måte.
Nevnt dette før og det minner veldig om funcom 1.0 i TSW-flopp perioden. Star har tidligere vært dyktige på å hente inn penger til lite rabatt, men jeg tror det blir litt tyngre nå.
Men de har publishing og payday-ipen og VR samt en rekke selskaper de nok kan kvitte seg med.
Det stemmer, men de er publiser for endel spill under utvikling av partner, det trekker opp. Minuset er at de har investert i vr som er et pengesluk. De har også mye gjeld med litt tvilsomme betingelser. Alt i alt ikke en aksje røre før finanser er på plass.
De har jo 3 teams som jobber med spill ( pd2, crossfire, otwd ) og tror de fleste som har vært på PD2 havner på PD3. Før de kutter på spill tror jeg faktisk de gjør noe med VR . Der har de f.eks mulighet til å selge seg ned i StarVR eller eventuelt selge rettighetene til headsettet til StarVR.
EDIT: de kan jo fremdeles redusere på antall ansatte selv om de ikke kutter spill…
Helt enig. Hele VR-satsinga til star har vært en liten katastrofe, et pengesluk så langt. Kvitte seg med det kan også bedre tilliten til selskapet.
Og så kommer man ikke bort i fra tror jeg å slanke antall ansatte betydelig. Akkurat som med Funcom etter TSW-flopp.
Ok, det stiller seg litt annerledes da forstår jeg. Men investeringen i disse spillene er allerede tatt, eller forventes det at man fortsatt må sette inn penger i disse? Syns det er litt xfaktoren her. Kan selvsagt spare penger på ansatte, men det går vel også på bekostning kvalitet og prod.hastighet.
VR sånn jeg ser det en done deal som @Alex sier. Lurer på om noen i det hele tatt tjener penger på VR pdd.
Noen spilt GameDevTycoon? Føler at Star er gått i samme fella som man kan gjøre i spillet der om man ikke planlegger investeringen ift produksjonstid og løpende kostnader
Det vanlige er milestensbetalinger. Mao, det er mer igjen.
Greia er at de har investert masse penger i raid:ww2 som gikk til helvete og så er OTWD to år forsinket og de har betalt masse for en spillmotor de ikke brukte og spillet selger elendig. Samtidig har de brukt masse penger på vr som ikke gir inntekter.
Pd2 og dbd har gitt store inntekter, men alt annet er minus. Problemet er at kjernen, deres egne spill, har gått til helvete.
OTWD har nå 52% negative reviews og det er jo ganske tragisk. Spørsmålet er hvor mange som hadde skiftet til positiv(eller latt være å gi en negativ review) hvis spillet hadde vært lansert med en pris på $25 uten season 2. Spillet selger fremdeles OK i asia og ligger som #10 nå. Hadde de solgt like bra i andre deler av verden kunne vi oppgradert de fra tragisk til dårlig.