Du har rett! Kikket f… meg igjennom 3 ganger men så ikke den. Rart ikke steam har klart å fikse den buggen enda!?
Otherworld Entertainment, som skal lage System Shock 3 (publisert av Starbreeze) kom med Underworld Ascendant nå. Ser ikke spesielt bra ut med reviews hittil dessverre…
Spørsmålet er om de kan lage et bra SS3 hvis de hiver ut buggy søppel på denne måten, men de har kanskje vært på kurs hos Star?
Hvor er bunnen? Det lurer jeg på…
Så, man kan forvente at System Shock 3 blir bare ræl det og? Underskuddsforetak?
Vel, da er man over på at dette er satsingsområdene til Starbreeze:
- VR - brenner cash
- Publishing - brenner cash (de har solgt DbD rettighetene)
- Back catalogue - sterkt fallende inntekter fra PD2
- Egenutviklede spill - brenner cash
Den finansielle situasjonen er dårlig, med mye gjeld og usikre vilkår for gjelden (er de i brudd?).
Ledelsen ser ikke ut til å kunne gjøre noe riktig og prosjekter har tatt lengre tid enn forventet siden 2013, med unntak av DLC-er til PD2.
Så, hva er det av verdi her? Jo, det er Payday IP-en. Hva er den verdt? Kanskje viktigere: Hva er den verdt med dagens ledelse?
Utfra erfaringene mine med Funcom 1.0, så har Starbreeze pr dags dato ingen verdi. Det er verdier der, men ikke med hvordan selskapet er skrudd sammen nå.
Jeg synes dette reviewet ser ut til å dekke Underworld Ascendant:
Pros
- Exceptional first-person sandbox gameplay, giving an incredible degree of freedom.
- Good amount of environment interactivity, using physics as strong suit.
- Articulated level design with many secret areas and passages.
- Great variety of character development possibilities to suit all play-styles.
- Rather unique and well-depicted setting, also graphically pleasant.
- Plenty of lore entries to discover and find out more about the game world.
Cons
- COLOSSAL amount of bugs and glitches in most of the game’s aspects.
- Severe, evident lack of polishing in level design, animations, AI… basically in all fields.
- Several mechanics are poorly, or not at all, explained.
- Missions can become repetitive in the long run.
Med en skikkelig publisher, som hadde hjulpet dem med QA, så kunne dette blitt et bra spill.
Jeg er backer her med minstebeløp. Tror jeg avventer spilling til det er patchet til det ugjenkjennelige.
Jeg mener at Warren Spector burde vite bedre, og gjenkjenne problemene ganske lett. Men det mener jeg om Bo også.
OtherSide Entertainment beskriver seg selv som “a small scrappy indie crew” i ene videoen for Underworld Ascendant. Jepp, har troen på System Shock 3 QA!
Det er forresten digg å se at MYZ allerede nå er bedre teknisk enn spillene Funcom pleier å slippe. Det er riktignok singleplayer, så vesentlig mindre komplekst enn f.eks. CE, men det er virkelig godt å se at kvaliteten er såpass i betaen. Jeg har nesten troen på at Funcom med MYZ kan slippe et spill som rett og slett er bra teknisk, med veldig få feil. Hadde vært en merkedag.
Vært helt nede på 4.23…
… whaaaat!
Hvis Telltale games kan gå til h…, så kan definitivt Starbreeze gå på ræva.
Dette er old news Er jo over en måned siden det kom info om at Skybound ville fullføre siste sesong av spillet til telltale. Når man ser på salgstall så er det uansett ikke rart de måtte legge ned. Jeg synes historiene i spillene deres er veldig bra og har spilt både walking dead , game of thrones og batmanspillene. Liker alle men man kan jo ikke påstå at de har fornyet seg noe særlig
Det er nok noe av problemet med produktene til starbreeze for tiden med RAID og OTWD, de ligner mye på payday2, men er betydelig dårligere og payday2 er billigere.
Så en video på det, og kritikken av Telltale var at de gjenbrukte suksessoppskriften fra 2012 inntil den var helt oppbrukt og ikke lenger solgte. Det er viktig å fornye seg.
Du kan komme unna med å bruke samme oppskrift med en god produksjon, men hverken RAID eller OTWD leverte der. 2 minutter loadtid høres latterlig ut i 2018.
Ja jeg tror ikke det er “oppskriften” som er problemet med OTWD , det er vel heller kokkene som har fucket opp
Går unna min minilyttepost i 42.55 % minus. snufs
Tror ikke det snur før enten OTWD selger mye bedre eller at obligasjonen er på plass. Hvis de ikke får gang på OTWD tror jeg også de må kutte på ansatte i stockholm (eller VR) ellers er de sannsynligvis i samme situasjon om 12-15 måneder.
Leste litt på Avanza forumet. Sjokkerende mange som ikke innser floppen og den kritiske situasjonen Star er i…!
Tok tapet, svært liten investering på under 1% av portefølge.

OTWD leverte der. 2 minutter loadtid høres latterlig ut i 2018.
3 personer kan laste på 30-60 sec, men må fortsatt vente på person nr 4 om han har dårlig pc. Funker slikt i andre coop spill iallefall.