Ja men tror ikke jeg har hatt en eneste runde hvor ting har loadet kjapt så lenge jeg ikke har startet alene.
877k views
Fra videoen over:
Feels like a 30$ early access title.
Hey, det er egentlig det jeg tror Funcom sin coop shooter burde være! Det er veldig vanskelig å slippe et velbalansert spill uten å ha en aktiv spillerbase, så da er det bedre å slippe det i early access og så kjøre full launch 3-6 mnd senere når man har fått fikset det meste av bugs, balansert spillet og fått lagt til endel nye kart. Også kan man slippe det til konsoll samtidig.
Nå ser jeg at Funcom skal slippe spillet på Halloween, så tviler jo egentlig litt på at de kjører early access.
Ser at det er en oppfølger til videoen over:
… kleint.

Funcom kopierade denna mannen?
http://financialhearings.nu/131004/starbreeze/
Synd starb verka glömt sin strategi…
Jeg har ikke sett hele, men det stemmer ikke helt. Funcom har jo alltid hatt nær kontakt med kundene sine. Problemet til Funcom har vært time-to-market og kostnadskontroll.
Starbreeze snakker mye om å ha direkte kontakt med kunde, publishe selv og la utgiver ta seg av de fysiske formatene og redusere risiko sånn sett. Interessant å se hva de mener denne modellen krever:
Funcom har vært opptatt av å ha solide finanser, riktige samarbeidspartnere og øke kompetansen internt. Sistnevnte ved å unngå boom-bust og nok ved å være en god arbeidsgiver. Funcom har også satset stort på IP, egne og IP delt med partner. De så med TSW hvor vanskelig det var å bygge opp et varemerke.
Må le ass:
Vi gjenbruker 80% av det tekniske for å redusere risk
… nei, ikke for OTWD! Der begynte de med en engine, kjøpte en til, byttet til den og så byttet de til Unreal. Sitatet er ikke ordrett.
Jeg skjønner ikke hva de har tenkt på med OTWD. De kan umulig ha kjørt det første kartet, defensekartet via noen fokusgruppe elns heller. Jeg tror ikke det er en kjeft som har likt det kartet.
Også morsomt å høre han prate om Storm, Payday 2 i space og Payday 3. Dette er for 4-5 år siden… Storm skjer det vel neppe noe med.
Skjønner godt hvorfor jeg investerte i Starbreeze. Det så bra ut i 2013/14. Jeg kjøpte etter at de hadde gått 7x. Derfra gikk de 4x til før de nå er verdsatt lavere enn jeg kjøpte…
Når Bo får et spørsmål om de kan klare seg med 45-50 fulltidsansatte, så svarer han at firmaer med 300 ansatte er voldsomt ineffektive. Starbreeze 2018 sier hei!
Jeg liker veldig godt at Funcom har 50-70 ansatte pr site og er publisher for utviklere med tilsvarende eller færre utviklere. Det gjør at man kan holde seg på 1-2 år lange produksjoner, ikke ting som tar fem fuckings år!
Det er nesten ikke til å fuckings tro at med disse visjonene i 2013/14, så endte de opp med det som er Starbreeze 2018. De gjør jo iiiiiingenting som de pratet om 4-5 år tidligere.
@aoegi veldig interessant video du linket til. Har snart sett hele og det var en veldig bra pitch. Minner meg om et intervju jeg hørte fra Stillfront når kursen der var 50-60 kr. Forskjellen er at Stillfront har holdt seg til pitchen sin.
16/11-2018 23:43:02: (STAR-B.ST, STAR-A.ST) Avgående CFO avyttrar sitt innehav i Starbreeze
Good night sweet prince
Veldig greit å sende ut slike sent fredag kveld
Jeg håper for hans skyld han fikk solgt for 3-4 dager siden.
Tror han solgte fra 13/11 til 15/11 ( mellom 4,7 og 5,3kr )
Skulle sagt opp tidligere, solgt for 15 kr og fått inn 3 millioner ekstra
Mulig det var planen, men han fikk kalde føtter, Kunne fort blitt ulovlig innsidesalg. Igjen dette at CFO forlater skuta på det tidspunktet han gjorde er et meget klart signal hvordan dette ville gå for otwd uansett hva CFO sier…
Tenker han fikk vondt i hodet av hvordan selskapet skulle klare å refinansiere og slutta før jobben tok over livet hans…
Det første jeg tenkte da han gikk av at nå skal aksjer selges i funcom 1.0 stil. Men han ventet til fiaskoen var soleklar. Han kunne solgt litt tidligere tror jeg.
Greit å slippe rettssak
En god helg ønskes alle starholders fra avgående CFO
Burde ikke vært lov med 3 dagers ventetid før mld publiseres. Outch!
CFO-en burde jo takkes, bedre advarsel om å selge får du ikke enn at han går av ved et kritisk punkt.
Disse to grafene blir stadig jevnere, og det er ganske så sprøtt å se på…